Günümüzde, gelişmiş pazarların doyması ile ilgi yeni gelişen pazarlara yönelmiştir. Stratejik avantaj sağlayacaklarından, yeni gelişen bir pazarda faaliyete başlama zamanı veya pazarda ilk hareket edilmesi durumu, önemli konulardır. Devrim niteliğinde değişiklikler yaratması beklenen “nano pazarlama” olgusunun, pek çok ülkeye olduğu gibi Türkiye’ye de, belirli pazarlarda, ilk hareket eden olma avantajı sağlayacağı öngörülmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada, genel olarak, dünyada nanoteknoloji pazarlarının gelişimi ve mevcut durumu incelenmekte ve özel olarak, Türkiye’nin ilk hareket eden olma avantajı sağlayabileceği nanopazar alanları irdelenmektedir. Çalışma sonunda Türkiye’nin tekstil, enerji, otomotiv ve yedek parçası, savunma (zırh, insansız hava araçları vb.), elemental bor, yenilikçi ürün geliştirme, nano pazarlama sistemleri gibi nanopazar bölümlerinde ve riskli alanlarda (nükleer, gayrisıhhî, istihbarat vb.) ilk hareket etme avantajı yakalayabileceği değerlendirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1 |