Aim: Aimed to asses the level of knowledge and skills of medical students attending medical school from different classes and resident physicians about CPR training before and after training course. Methods: Theorical and practical training and education on basic life support, advanced cardiac life support, airway management, airway obstruction due to foreign body, cervical collar and spine board application were given. Education program during course was didactic and interactive. Pre-test was applied before theoric education program and post-test was applied after theoric education. Practical training was applied after theoric education was applied. Results: Before CPR course program, average scores of pre-test of participants from class 1, 2, 3, 4, 5 and 6 were 40.5±9.6; 46.1±9.7; 53.8±16.4; 39.9±18.5; 56.6±14.1; 52.5±11.7, respectively. For resident physicians, average score of pretest was 72.3±11.6. Average scores of post-test for participants from medical students and resident physicians were 58.2±11.4; 62.2±9.2; 79.3±7.5; 73.3±15.6; 94.3±6.2, 80.6±9.1 and 94.2±7.1, respectively. Conclusion: Training program about CPR improved level knowledge and skill with theoric and practical education, and CPR should be implemented to faculty curriculum of medical schools for graduate and post-graduate trainers. Standardization and assessment measures of curriculum were adapted to international standard can be suggested
Amaç: Bu araştırmada tıp fakültesinde farklı sınıflarda eğitim alan tıp öğrencileri ile asistanlık eğitimi alan araştırma görevlisi hekimlerin kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR) konusunda eğitim öncesi ve sonrası bilgi ve beceri düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yöntem: Temel Yaşam Desteği, İleri Kardiyak Yaşam Desteği, Havayolu Yönetimi, Yabancı Cisme Bağlı Havayolu Tıkanıklığı, Servikal Boyunluk Takılması ve Sırt Tahtası Uygulanmasında teorik ve beceri eğitimi verildi. Teorik eğitim materyali olarak bilgisayar, projektör ve ilgili konularda güncel dokümantasyon kullanılmıştır. Eğitimler didaktik ve interaktif katılım ile gerçekleştirilmiştir. Eğitim programı Tıp Fakültesi 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. sınıf öğrencileri ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi alan Araştırma Görevlilerine uygulandı. Bulgular: Çalışma kapsamında KPR kursu öncesi her bir sınıftan (Sınıf 1, 2, 3, 4, 5 ve 6) katılan öğrencilerin ön-test puan ortalamaları sırasıyla 40,5±9,6; 46,1±9,7; 53,8±16,4; 39,9±18,5; 56,6±14,1; 52,5±11,7 olarak hesaplandı. Araştırma görevlilerinde ise eğitim öncesi yapılan sınav puan ortalaması 72,3±11,6 saptandı. Eğitim sonrası yapılan sınav değerlendirmesinde sınıflara göre puan ortalaması sırasıyla 58,2±11,4; 62,2±9,2; 79,3±7,5; 73,3±15,6; 94,3±6,2 ve 80,6±9,1 olarak bulundu. Araştırma görevlileri arasında ise eğitim sonrası yapılan sınav puan ortalaması 94,2±7,1 idi. Sonuç: KPR konusunda eğitimin her sınıfta verilmesi gerektiği ve verilecek teorik ve beceri eğitiminin hem bilgi hem de beceri seviyesinde ciddi katkı sağladığı görülmüştür. Bu nedenle tıp fakültesi eğitim müfredatına KPR ve Temel Yaşam desteği konusunda teorik ve pratik eğitim verilmelidir. Uluslararası standardı yakalama adına eğitim müfredatının standardize edilmesi ve değerlendirme ölçütlerinin kullanılması önerilebilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |