Research Article
BibTex RIS Cite

Erciyes University Medical Faculty Lecturers’ Opinions about Undergraduate Medical Education

Year 2018, , 230 - 234, 15.08.2018
https://doi.org/10.18521/ktd.337684

Abstract

Objective: The aim is to exhibit the opinions of medical
members in Erciyes University Medical Faculty on undergraduate medical
education and take their views on improving the program.

Methods: This descriptive study was conducted between
December 2013 and February 2014. Data were collected by survey method. Out of
299 faculty members 95 (32%) filled the questionnaire. Questions were about
demographic data (age, sex, marital status, and department) and opinions on
training.     

Results: 65.2% of the faculty members consider that
theoretical content is enough whereas 31.5% find it too much.  59.7% find the content of practical training
program enough whereas 37.0% find it poor. 57.5% of them state that the first
aim of the faculty is to “train qualified general practitioner”. 60.0% stated
that the students graduate completely gaining the necessary knowledge, skills
and attitudes. The first three areas specified as well/very well about the
student’s competence by lecturers were “knowledge gain”, “basic clinical
skills” and “teamwork”. The first three areas specified as bad/very bad were
“integration and critical thinking”, “access to literature” and “research”.
“Reduction of the number of students”, “educational administration should take
training to the first place and should emphasize on it” and “increasing and
standardization of the practical lessons” 
were the there answers given by the faculty members on improving the
quality of undergraduate medical education.







Conclusion: Approximately one third
of the faculty members participated in the study found that theoretical content
of the undergraduate medical education is too much and practical training is
low. The improvements about the program should be made in this direction.

References

  • 1. TEPDAD. Tarafından Akredite Edilen Programlar Available from: http://www.uteak.org.tr/akreditasyon (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 2. Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2015 Available from: http://www.uteak.org.tr/uploads/belge/ozdegerlendırme_raporu_hazırlama_kılavuzu2015.pdf (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 3. Sayek İ, Kılıç B. Türkiye'de Tıp Egitimi. Türk Tabipler Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Egitimi Raporu 2002: s.7-32. Available from: (http://www.ttb.org.tr/MOTE_2002/index.pdf) (Erişim Tarihi: 13.03.2015). 4. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Amaç Öğrenim Hedefleri. Available from: http://med.gazi.edu.tr/posts/view/title/mezuniyet-oncesi-egitim-amac-ogrenim-hedefleri-22349 (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 5. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Amaç ve Program Yeterlikleri. Available from: http://www.medicine.ankara.edu.tr/program-yeterlilikleri/ (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 6. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Amaç ve Hedefleri. Available from: http://tip.akdeniz.edu.tr/misyon-ve-vizyon (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 7. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenim amaç ve Hedefleri. Available from: http://tip.erciyes.edu.tr/ogrenim_hedef_amac.asp (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 8. Uskun E, Doğan M, Kişioğlu AN, Baylan S, Uzun E, Akkaya VB. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Tıp Egitimi ile ilgili düşünce ve uygulamaları. S.D.Ü. Tıp Fak. Dergisi 2004;11(3):19-24 9. Solakoğlu Z, Darendeliler F. Daha İyi Bir Tıp Eğitimi için Tartışılan Güncel Görüşler. Yükseköğretim Dergisi 2013; 3(3):165-8.

Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri

Year 2018, , 230 - 234, 15.08.2018
https://doi.org/10.18521/ktd.337684

Abstract

Amaç: Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi (ERÜTF) öğretim üyelerinin fakültemizde verilen eğitim ile düşüncelerini ortaya koymak ve programın iyileştirilmesine yönelik görüşlerini almaktır.

Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma Aralık 2013-Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. 299 öğretim üyesinden 95’i (%32) anketi doldurmuştur. Anket formlarında öğretim üyesine ait tanımlayıcı bilgiler (yaş, cinsiyet, medeni durum, çalışılan anabilim dalı), ERÜTF’ de verilen eğitimle ilgili görüşleri içeren sorular yer almıştır.

BulgularÖğretim üyelerinin %65.2’si ERÜTF’ de verilen teorik eğitimin içeriğini yeterli bulurken, %31.5’i fazla veya çok fazla bulmakta idi. Verilen pratik eğitim programının içeriğini ise %37.0’ı az/çok az bulurken %59.7’si yeterli bulmakta idi. Öğretim üyelerinin %57.5’si ERÜTF’ ün birincil amacını “nitelikli pratisyen hekim yetiştirmek” olarak belirtmişti. Öğretim üyelerinin %60.0’ı öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve tutumu tamamen kazanmış olarak mezun olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretim üyelerinin öğrencilerin yeterliliklerini değerlendirirken çok iyi/iyi olarak belirttikleri ilk üç alan “alana ait bilgi kazanımı”, “alana ait temel klinik becerileri kazanımı” ve “ekip çalışması” olmuştur. Çok kötü/ kötü olarak belirtilen ilk alan ise “bilgilerin entegrasyonu ve eleştirel düşünme”, “bilimsel literatüre ulaşma becerisi” ve “araştırma becerisi” dir. Öğretim üyelerinin ERÜTF’ de mezuniyet öncesi eğitimin kalitesini arttırmak için neler yapılabilir sorusuna verdikleri yanıtların içinde ilk üçü “öğrenci sayısı azaltılmalı”, “Eğitimin öncelikli olduğu vurgulanmalı, hissettirilmeli, yönetim eğitimi birinci sıraya almalı” ve “Pratikler arttırılmalı, standardize edilmeli” olmuştur.

Sonuç: Araştırmaya katılan öğretim üyelerinin yaklaşık üçte biri mezuniyet öncesi tıp eğitiminin teorik eğitim içeriğini fazla, pratik eğitimi içeriğini az bulmaktadır. Programla ilgili yapılacak iyileştirmeler bu yönde olmalıdır. 

References

  • 1. TEPDAD. Tarafından Akredite Edilen Programlar Available from: http://www.uteak.org.tr/akreditasyon (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 2. Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2015 Available from: http://www.uteak.org.tr/uploads/belge/ozdegerlendırme_raporu_hazırlama_kılavuzu2015.pdf (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 3. Sayek İ, Kılıç B. Türkiye'de Tıp Egitimi. Türk Tabipler Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Egitimi Raporu 2002: s.7-32. Available from: (http://www.ttb.org.tr/MOTE_2002/index.pdf) (Erişim Tarihi: 13.03.2015). 4. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Amaç Öğrenim Hedefleri. Available from: http://med.gazi.edu.tr/posts/view/title/mezuniyet-oncesi-egitim-amac-ogrenim-hedefleri-22349 (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 5. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Amaç ve Program Yeterlikleri. Available from: http://www.medicine.ankara.edu.tr/program-yeterlilikleri/ (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 6. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Amaç ve Hedefleri. Available from: http://tip.akdeniz.edu.tr/misyon-ve-vizyon (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 7. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenim amaç ve Hedefleri. Available from: http://tip.erciyes.edu.tr/ogrenim_hedef_amac.asp (Erişim Tarihi: 16.03.2015). 8. Uskun E, Doğan M, Kişioğlu AN, Baylan S, Uzun E, Akkaya VB. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Tıp Egitimi ile ilgili düşünce ve uygulamaları. S.D.Ü. Tıp Fak. Dergisi 2004;11(3):19-24 9. Solakoğlu Z, Darendeliler F. Daha İyi Bir Tıp Eğitimi için Tartışılan Güncel Görüşler. Yükseköğretim Dergisi 2013; 3(3):165-8.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Baykan

Melis Naçar

M.hakan Poyrazoğlu

Publication Date August 15, 2018
Acceptance Date March 18, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Baykan, Z., Naçar, M., & Poyrazoğlu, M. (2018). Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Medical Journal, 10(2), 230-234. https://doi.org/10.18521/ktd.337684
AMA Baykan Z, Naçar M, Poyrazoğlu M. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Medical Journal. August 2018;10(2):230-234. doi:10.18521/ktd.337684
Chicago Baykan, Zeynep, Melis Naçar, and M.hakan Poyrazoğlu. “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri”. Konuralp Medical Journal 10, no. 2 (August 2018): 230-34. https://doi.org/10.18521/ktd.337684.
EndNote Baykan Z, Naçar M, Poyrazoğlu M (August 1, 2018) Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Medical Journal 10 2 230–234.
IEEE Z. Baykan, M. Naçar, and M. Poyrazoğlu, “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri”, Konuralp Medical Journal, vol. 10, no. 2, pp. 230–234, 2018, doi: 10.18521/ktd.337684.
ISNAD Baykan, Zeynep et al. “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri”. Konuralp Medical Journal 10/2 (August 2018), 230-234. https://doi.org/10.18521/ktd.337684.
JAMA Baykan Z, Naçar M, Poyrazoğlu M. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Medical Journal. 2018;10:230–234.
MLA Baykan, Zeynep et al. “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri”. Konuralp Medical Journal, vol. 10, no. 2, 2018, pp. 230-4, doi:10.18521/ktd.337684.
Vancouver Baykan Z, Naçar M, Poyrazoğlu M. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerinin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri. Konuralp Medical Journal. 2018;10(2):230-4.