Objective: The aim is to exhibit the opinions of medical
members in Erciyes University Medical Faculty on undergraduate medical
education and take their views on improving the program.
Methods: This descriptive study was conducted between
December 2013 and February 2014. Data were collected by survey method. Out of
299 faculty members 95 (32%) filled the questionnaire. Questions were about
demographic data (age, sex, marital status, and department) and opinions on
training.
Results: 65.2% of the faculty members consider that
theoretical content is enough whereas 31.5% find it too much. 59.7% find the content of practical training
program enough whereas 37.0% find it poor. 57.5% of them state that the first
aim of the faculty is to “train qualified general practitioner”. 60.0% stated
that the students graduate completely gaining the necessary knowledge, skills
and attitudes. The first three areas specified as well/very well about the
student’s competence by lecturers were “knowledge gain”, “basic clinical
skills” and “teamwork”. The first three areas specified as bad/very bad were
“integration and critical thinking”, “access to literature” and “research”.
“Reduction of the number of students”, “educational administration should take
training to the first place and should emphasize on it” and “increasing and
standardization of the practical lessons”
were the there answers given by the faculty members on improving the
quality of undergraduate medical education.
Conclusion: Approximately one third
of the faculty members participated in the study found that theoretical content
of the undergraduate medical education is too much and practical training is
low. The improvements about the program should be made in this direction.
Amaç: Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi (ERÜTF) öğretim üyelerinin fakültemizde verilen eğitim ile düşüncelerini ortaya koymak ve programın iyileştirilmesine yönelik görüşlerini almaktır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma Aralık 2013-Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. 299 öğretim üyesinden 95’i (%32) anketi doldurmuştur. Anket formlarında öğretim üyesine ait tanımlayıcı bilgiler (yaş, cinsiyet, medeni durum, çalışılan anabilim dalı), ERÜTF’ de verilen eğitimle ilgili görüşleri içeren sorular yer almıştır.
Bulgular: Öğretim üyelerinin %65.2’si ERÜTF’ de verilen teorik eğitimin içeriğini yeterli bulurken, %31.5’i fazla veya çok fazla bulmakta idi. Verilen pratik eğitim programının içeriğini ise %37.0’ı az/çok az bulurken %59.7’si yeterli bulmakta idi. Öğretim üyelerinin %57.5’si ERÜTF’ ün birincil amacını “nitelikli pratisyen hekim yetiştirmek” olarak belirtmişti. Öğretim üyelerinin %60.0’ı öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve tutumu tamamen kazanmış olarak mezun olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretim üyelerinin öğrencilerin yeterliliklerini değerlendirirken çok iyi/iyi olarak belirttikleri ilk üç alan “alana ait bilgi kazanımı”, “alana ait temel klinik becerileri kazanımı” ve “ekip çalışması” olmuştur. Çok kötü/ kötü olarak belirtilen ilk alan ise “bilgilerin entegrasyonu ve eleştirel düşünme”, “bilimsel literatüre ulaşma becerisi” ve “araştırma becerisi” dir. Öğretim üyelerinin ERÜTF’ de mezuniyet öncesi eğitimin kalitesini arttırmak için neler yapılabilir sorusuna verdikleri yanıtların içinde ilk üçü “öğrenci sayısı azaltılmalı”, “Eğitimin öncelikli olduğu vurgulanmalı, hissettirilmeli, yönetim eğitimi birinci sıraya almalı” ve “Pratikler arttırılmalı, standardize edilmeli” olmuştur.
Sonuç: Araştırmaya katılan öğretim üyelerinin yaklaşık üçte biri mezuniyet öncesi tıp eğitiminin teorik eğitim içeriğini fazla, pratik eğitimi içeriğini az bulmaktadır. Programla ilgili yapılacak iyileştirmeler bu yönde olmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Acceptance Date | March 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |