Objective: During the COVID-19 pandemic some mental disorders have been especially increased. The purpose of this study is to evaluate the relationship between individuals' coronavirus anxiety, cyberchondria, and online shopping addiction during the pandemic, we are in, and try to explain the factors associated with these features.
Method: The data consists of 407 people between the ages of 18-65 who answered a sufficient number of questions on the scales with the help of the online environment by google questionnaire method between January 18 th, 2021, and February 18th, 2021. Participants were asked to fill in the socio-demographic form, cyberchondria severity scale (CSS), compulsive purchasing scale (BSAS), and coronavirus anxiety (CAS) scales.
Results: In this study, 79.6% of the participants stated that their anxiety increased, 63.4% stated that the frequency of shopping online increased, and 39.8% stated that the number of disease searches on the internet increased during the COVID-19 pandemic. Regarding the correlations of the CAS, CSS, BSAS scales with each other, a statistically significant positive moderate correlation was found between CAS and CSS (r: 0.495, p <0.001).
Discussion and Conclusion: Pandemic have changed lots of routines about our daily life. Individuals' spending a long time on the internet at home and may be an important risk factor for online shopping addiction and cyberchondria during the COVID-19 pandemic. For this reason, informing individuals about mental problems caused by the intense use of the internet during the pandemic is important in terms of mental health.
Amaç: Covid-19 pandemisi döneminde bu yeni hastalıkla ilgili birçok belirsizliğin olması, sosyal izolasyon uygulanması, pandeminin yol açtığı bir takım ekonomik zorluklar ile beraber özelikle bazı ruhsal bozukluklarda belirgin artış görülmüştür. Pandemi döneminde en fazla artan ruhsal belirtilerden biri şüphesiz anksiyetedir. Bu çalışmanın amacı içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde bireylerin koronavirüs anksiyetesi, siberkondria ve online alışveriş bağımlılığı özellikleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek ve bu özellikler ile ilişkili diğer faktörleri açıklamaya çalışmaktır.
Yöntem: Bu çalışma için gönüllük esasına uygun olarak çalışmaya dahil olan katılımcılardan 18.01.21 ile 18.02.21 tarihleri arasında google anket yöntemi online olarak veri toplandı. Katılımcılara sosyo-demografik form, siberkondria şiddeti ölçeği (CSS), kompulsif satın alma ölçeği (BSAS) ve koronavirüs anksiyete (CAS) ölçekleri uygulandı. Ölçeklerde yeterli sayıda soruyu yanıtlayan 18-65 yaş aralığındaki 407 kişi ile çalışma tamamlandı.
Bulgular: Çalışma sonucunda Covid-19 pandemisi döneminde katılımcıların % 79.6’sı kaygılarının arttığını, %63.4’ü internet üzerinden alışveriş yapma sıklıklarının arttığını, %39.8’ü ise internet üzerinden hastalık arama davranışlarının arttığını belirtmişlerdir. Bireylerin Covid-19 özelliklerine göre kaygı, siberkondria ve online alışveriş bağımlılığı özellikleri incelendiğinde, yakınlarından birisi Covid-19 geçiren bireylerde CAS ve CSS puanları (sırasıyla 2.6±3.8, 74.4±22.5) geçirmeyenlere göre (sırasıyla 1.3±2.3, 68.2±22.3) istatistiksel olarak daha anlamlı yüksek bulunmuştur (sırasıyla p<0.001, p=0.004). CAS, CSS, BSAS ölçeklerin birbirleri ile korelasyonları incelendiğinde ise CAS ile CSS arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır (r:0.495, p<0.001).
Sonuç: Pandemi, sosyal izolasyon ve evde kal çağrıları sonucu bireylerin evde daha uzun süre internette vakit geçirmeleri online alışveriş bağımlılığı ve siberkondria için önemli bir risk faktörü olabilir. Bu sebeple pandemi süresince internetin yoğun kullanımının yol açacağı ruhsal problemlerle ilgili bireylere bilgilendirme yapılması toplum ruh sağlığı açısından önem taşımaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2021 |
Acceptance Date | August 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |