Amaç: Bu çalışma, Ankara’da yer alan bir kamu hastanesinde hizmet veren sağlık çalışanlarının iletişim becerileri ve empati düzeylerini tespit etmek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek için yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Saha araştırması yönteminin esas alındığı bu araştırmada, Ankara merkezindeki bir kamu hastanesinde görevli sağlık çalışanlarının iletişim becerileri ve empati düzeylerini belirlemek, iletişim becerileri ve empati düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Betimleyici bir alan araştırması olarak tasarlanan çalışmada veriler, Şubat-Mart 2021 tarihleri arasında Ankara merkezdeki 385 sağlık çalışanından yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır.
Bulgular: Araştırma bulguları katılımcıların orta düzeyde iletişim becerileri ve empati durumuna sahip olduklarını göstermektedir. Sağlık çalışanlarının cinsiyetine göre iletişim beceri ve empati düzeyi farklılaşmamaktadır. Haftalık çalışma süresi artıkça iletişim beceri ve empati düzeyi düşmektedir. İletişim beceri düzeyi ile empati durumu arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmaktadır.
Sonuç: Araştırma sonuçları, empati düzeyinin iletişim becerilerinin pozitif yönde anlamlı belirleyicisi olduğuna, bir başka anlatımla, empati düzeyi arttıkça, iletişim beceri düzeyinde de bir artış yaşandığına işaret etmektedir.
Objective: This study was conducted to determine the communication skills and empathy levels of healthcare professionals working in a public hospital in Ankara and to determine the relationship between them.
Methods: This study, which is based on the field research method, is carried out in order to determine the communication skills and empathy levels of healthcare professionals working in a public hospital in Ankara, and to reveal the relationship between communication skills and empathy level. The data in the study, which was designed as a descriptive field study, was collected by face-to-face questionnaire technique from 385 healthcare workers in Ankara city center between February and March 2021.
Results: Research findings show that the participants have moderate communication skills and empathy. Communication skills and empathy levels of healthcare professionals do not differ according to their gender. As the weekly working time increases, communication skills and empathy levels decrease. There is a positive and significant relationship between communication skill level and empathy.
Conclusions: The results of the research indicate that the level of empathy is a positive determinant of communication skills, in other words, as the empathy level increases, the communication skill level increases.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 14, 2022 |
Acceptance Date | December 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |