BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 9 - 15, 01.08.2011

Öz

Kaynakça

  • 1. T¸rk Saðl˝k Sen D¸zce ›li Aile Hekimliði Uygulamas˝ Anketi Raporu. 03 May˝s 2007. http://www.turksagliksen.org.tr/
  • 2. 5258 Say˝l˝ Aile Hekimliði Pilot Uygulamas˝ Hakk˝nda Kanun. Kanun Numaras˝: 5258. Kabul Tarihi: 24.11.2004. Yay˝mland˝ð˝ Resmi Gazete: Tarih: 9.12.2004 Say˝: 25665. Resmi Gazete 2004; 44:1ñ3.
  • 3. T¸rk Tabipleri Birliði Merkez Konseyi- D¸zce ›li Aile Hekimliði Pilot Uygulamas˝ Deðerlendirme Raporu, Ankara: T¸rk Tabipleri Birliði Yay˝nlar˝, 2006.
  • 4. Akt¸rk Z, Daðdeviren N, ™ahin EM, et al. Hastalar Hekimleri Deðerlendiriyor: Europep ÷lÁeði. DEU T˝p Fak¸ltesi Dergisi 2002; 16 (3):153ñ160.
  • 5. Wensing M, Vedsted P, Kersnik J, et al. Patient satisfaction with availability of general practice: an international comparison. Int J Qual Health Care 2002; 14(2):111ñ118.
  • 6. TAHUD: Aile Hekimliði Uygulamalar˝ ve SUT Konusunda Son Geliºmeler. Son Geliºmeler ‹zerine TAHUD AÁ˝klamas˝: 07.04.2010. http://www.tahud.org.tr .
  • 7. Grol R, Wensing M. Patients Evaluate General/Family Practice: The EUROPEP Instrument. Center for Quality of Care Research, Nijmegen, 2000.
  • 8. McKinley RK, Stevenson K, Adams S, Manku-Scott TK. Meeting patient expectations of care: the major determinant of satisfaction with out-of-hours primary medical care? Fam Pract. 2002; 19(4):333-338.
  • 9. McKinley RK, Roberts C. Patient satisfaction with out of hours primary medical care. Quality in Health Care 2001;10(1):23ñ28.
  • 10. Van Uden CJ, Ament AJ, Hobma SO, Zwietering PJ, Crebolder HF. Patient satisfaction with out-of-hours primary care in the Netherlands BMC Health Serv Res. 2005;5 (1):6.
  • 11. Rosemann T, Wensing M, Rueter G, Szecsenyi J. Referrals from general practice to consultants in Germany: If the GP is the initiator, patients' experiences are more positive. J Gen Intern Med 2000;15(7): 496ñ502.
  • 12. Himmel W, Dieterich A, Kochen MM. Will German Patients Accept Their Family Physician as a Gatekeeper? J Gen Intern Med 2000; 15(7): 496-502.
  • 13. Al-Eisa IS, Al-Mutar MS, Radwan MM, Al-Terkit AM. Patients' Satisfaction with Primary Health Care Services at Capital Health Region, Kuwait. Middle East Journal of Family Medicine, 2005; 3(3): 10-16.
  • 14. Al-Doghaither AH, Abdelrahman BM, Saeed AA. Patients' satisfaction with physicians' services in primary healthcare centers in Kuwait City, Kuwait. J R Soc Promot Health. 2000; 120(3):170-174.
  • 15. Al-Sakkak MA, Al-Nowaiser NA, Al-Khashan HI, Al-Abdrabulnabi AA, Jaber RM. Patient satisfaction with primary health care services in Riyadh. Saudi Med J. 2008; 29(3):432ñ436.
  • 16. Al Qatari G, Haran D. Determinants of userís satisfaction with primary health care settings and services in Saudi Arabia. International Journal for Quality in Health Care. 1999; 11(6): 523-531.
  • 17. Ali M el-S, Mahmoud ME. A study of patient satisfaction with primary health care services in Saudi Arabia. J Community Health. 1993; 18(1):49ñ54.

Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 9 - 15, 01.08.2011

Öz

Amaç: Bu çalýºmada aile hekimliði uygulamasýna geçildikten sonra Düzce il merkezinde hastalarýn aile hekimleri konusunda tutum ve davranýºlarýnýn araºtýrýlmasý amaçlanmýºtýr. Materyal ve metot: Bu kesitsel çalýºmaya yaº aralýðý 15–80 arasýnda olan, 56’sý erkek (%62.9), 33’ü kadýn (%37.1) toplam 89 ardýºýk kiºi alýnmýºtýr. Çalýºmada hastalara ile yüz yüze görüºülerek Birinci Basamaktan saðlýk hizmeti alan hastalarýn Aile Hekimi ve muayenehanesi hakkýndaki görüºlerini deðerlendiren EUROPEP ölçeði uygulandý. Bulgular: Yaº ortalamasý 37,4±15,6 yýl idi. Erkeklerin çoðunluðu lise mezunu (n=26; %46,4), kadýnlarýn ise ilkokul mezunu (n=15; %45,5) olduðu saptanmýºtýr. Yine çalýºmada katýlýmcýlarýn yarýsýndan fazlasý hekimin iºini çok iyi (52 kiºi, %58,4) yaptýðýný ifade ederken; genel olarak aile hekiminden memnun olanlarýn oraný %94,5’e (n=84) ulaºmaktadýr. Ankette hastalarýn hekimlerine telefonla ulaºabilmeleri ve randevu alabilmeleri istatistiksel olarak memnun edici olsa da, diðer faktörlere kýyasla memnuniyetin daha düºük olduðu gözlenmiºtir. Sonuç: Birinci basamak saðlýk hizmetlerinde dönüºüm çerçevesinde aile hekimliði uygulamasýndan tam anlamý ile hedeflenen sonuçlara ulaºýlamasa da, hasta memnuniyetinin yüksek olduðu anlaºýlmaktadýr

Kaynakça

  • 1. T¸rk Saðl˝k Sen D¸zce ›li Aile Hekimliði Uygulamas˝ Anketi Raporu. 03 May˝s 2007. http://www.turksagliksen.org.tr/
  • 2. 5258 Say˝l˝ Aile Hekimliði Pilot Uygulamas˝ Hakk˝nda Kanun. Kanun Numaras˝: 5258. Kabul Tarihi: 24.11.2004. Yay˝mland˝ð˝ Resmi Gazete: Tarih: 9.12.2004 Say˝: 25665. Resmi Gazete 2004; 44:1ñ3.
  • 3. T¸rk Tabipleri Birliði Merkez Konseyi- D¸zce ›li Aile Hekimliði Pilot Uygulamas˝ Deðerlendirme Raporu, Ankara: T¸rk Tabipleri Birliði Yay˝nlar˝, 2006.
  • 4. Akt¸rk Z, Daðdeviren N, ™ahin EM, et al. Hastalar Hekimleri Deðerlendiriyor: Europep ÷lÁeði. DEU T˝p Fak¸ltesi Dergisi 2002; 16 (3):153ñ160.
  • 5. Wensing M, Vedsted P, Kersnik J, et al. Patient satisfaction with availability of general practice: an international comparison. Int J Qual Health Care 2002; 14(2):111ñ118.
  • 6. TAHUD: Aile Hekimliði Uygulamalar˝ ve SUT Konusunda Son Geliºmeler. Son Geliºmeler ‹zerine TAHUD AÁ˝klamas˝: 07.04.2010. http://www.tahud.org.tr .
  • 7. Grol R, Wensing M. Patients Evaluate General/Family Practice: The EUROPEP Instrument. Center for Quality of Care Research, Nijmegen, 2000.
  • 8. McKinley RK, Stevenson K, Adams S, Manku-Scott TK. Meeting patient expectations of care: the major determinant of satisfaction with out-of-hours primary medical care? Fam Pract. 2002; 19(4):333-338.
  • 9. McKinley RK, Roberts C. Patient satisfaction with out of hours primary medical care. Quality in Health Care 2001;10(1):23ñ28.
  • 10. Van Uden CJ, Ament AJ, Hobma SO, Zwietering PJ, Crebolder HF. Patient satisfaction with out-of-hours primary care in the Netherlands BMC Health Serv Res. 2005;5 (1):6.
  • 11. Rosemann T, Wensing M, Rueter G, Szecsenyi J. Referrals from general practice to consultants in Germany: If the GP is the initiator, patients' experiences are more positive. J Gen Intern Med 2000;15(7): 496ñ502.
  • 12. Himmel W, Dieterich A, Kochen MM. Will German Patients Accept Their Family Physician as a Gatekeeper? J Gen Intern Med 2000; 15(7): 496-502.
  • 13. Al-Eisa IS, Al-Mutar MS, Radwan MM, Al-Terkit AM. Patients' Satisfaction with Primary Health Care Services at Capital Health Region, Kuwait. Middle East Journal of Family Medicine, 2005; 3(3): 10-16.
  • 14. Al-Doghaither AH, Abdelrahman BM, Saeed AA. Patients' satisfaction with physicians' services in primary healthcare centers in Kuwait City, Kuwait. J R Soc Promot Health. 2000; 120(3):170-174.
  • 15. Al-Sakkak MA, Al-Nowaiser NA, Al-Khashan HI, Al-Abdrabulnabi AA, Jaber RM. Patient satisfaction with primary health care services in Riyadh. Saudi Med J. 2008; 29(3):432ñ436.
  • 16. Al Qatari G, Haran D. Determinants of userís satisfaction with primary health care settings and services in Saudi Arabia. International Journal for Quality in Health Care. 1999; 11(6): 523-531.
  • 17. Ali M el-S, Mahmoud ME. A study of patient satisfaction with primary health care services in Saudi Arabia. J Community Health. 1993; 18(1):49ñ54.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Baltacı D Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA D, B. (2011). Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma. Konuralp Medical Journal, 3(2), 9-15.
AMA D B. Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma. Konuralp Medical Journal. Ağustos 2011;3(2):9-15.
Chicago D, Baltacı. “Düzce Ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi Ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma”. Konuralp Medical Journal 3, sy. 2 (Ağustos 2011): 9-15.
EndNote D B (01 Ağustos 2011) Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma. Konuralp Medical Journal 3 2 9–15.
IEEE B. D, “Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma”, Konuralp Medical Journal, c. 3, sy. 2, ss. 9–15, 2011.
ISNAD D, Baltacı. “Düzce Ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi Ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma”. Konuralp Medical Journal 3/2 (Ağustos 2011), 9-15.
JAMA D B. Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma. Konuralp Medical Journal. 2011;3:9–15.
MLA D, Baltacı. “Düzce Ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi Ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma”. Konuralp Medical Journal, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 9-15.
Vancouver D B. Düzce ilinde Birinci Basamakta Sağlık Hizmeti Alan Hastaların Aile Hekimi ve Muayenehanesi Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi; Pilot Çalışma. Konuralp Medical Journal. 2011;3(2):9-15.