Amaç: Bağışıklık sistemini güçlendirmek, COVID-19 ile mücadelenin önemli bir bölümünü oluşturur. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki öğretmenlerin COVID-19 salgını sırasında bağışıklıklarını güçlendirmeye yönelik yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Metod: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, sosyal medya kullanan öğretmenlere 15 Haziran - 15 Temmuz 2020 tarihleri arasında anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: 500 katılımcının medyan yaşı 37 (min: 22, max: 69) yıl ve % 76,8'i kadındı. Öğretmenlerin % 47,4'ü COVID-19 pandemi döneminde kilo aldıklarını belirtti. Bağışıklığı güçlendirmek için kullandıları en yaygın yöntemler, Meyve ve sebze tüketimi (% 52,8), dua etmek (% 36,2) ve güneşlenmek (% 26,0) olarak tespit edildi. Öğretmenlerin % 45,2'si (n: 226) takviye ürün kullanıyordu. Takviye preparatlardan en sık kullanılanlar; vitamin D (%17) , vitamin C (%14,2) ve multi vitamin (%10.8) idi. Takviye ürün kullanımı ile gelir seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yok iken (p = 0.839), sağlıklarına para ayırma ile (p = 0.001) anlamlı farklılık vardı. Öğretmenlerin %46,2'si bağışıklığı güçlendirme yöntemleri konusundaki bilgilerine güvenirken, % 61,2'si bu konuda eğitim almak istediğini belirtti.
Sonuç: Öğretmenlerin sağlıklarını önemsediği ve bağışıklığı güçlendiren yöntemleri uyguluyor görünmelerine rağmen COVID-19 salgını sırasında neredeyse yarısının kilo aldığı tespit edildi. Toplum için iyi rol modeller oluşturacak öğretmenler için hizmet içi eğitim şarttır. Yaşam tarzı değişiklikleri ve bağışıklığı güçlendiren tamamlayıcı tedaviler, Covid-19 salgınının daha az zararla atlatılmasına yardımcı olabilir. Tamamlayıcı tedavilerin bağışıklık sistemi üzerindeki etkilerini araştırmak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.
Objective: Strengthening the immune system constitutes an important part of struggling with COVID-19. The aim of this study was to evaluate the approaches of the teachers to strengthen their immunity during COVID-19 pandemic in Turkey.
Method: This descriptive study was conducted by applying a questionnaire to teachers using social media between 15 June - 15 July 2020.
Results: The median age of all 500 participants was 37 (min: 22, max: 69) years and 76.8% were women. Of the teachers 47.4% stated that they gained weight during COVID-19 pandemic period. Fruit and vegetable consuming (52.8%), praying (36.2%) and sunbathing (26.0%) were the most common methods to strengthen immunity. Of the teachers, 45.2% (n:226) were using supplementary products. The most commonly used supplements are; Vitamin D (17%), vitamin C (14.2%) and multi-vitamin (10.8%). While there was no statistically significant difference between supplementary product usage and income levels (p = 0.839), there was a significant difference with allotting of money for their health (p = 0.001). Of the teachers, 46.2% were confident about their knowledge on immunity strengthening methods and 61.2% stated that they would like to be trained.
Conclusion: Teachers appear to care about their health and apply immunity strengthening methods, though nearly half gained weight during the COVID-19 pandemic. In-service training is essential for the teachers who would constitute good role-models for the society. Lifestyle changes and complementary therapies strengthening immunity may help to come over Covid-19 pandemic with less harm. More studies are needed to investigate the effects of complementary therapies on the immune system.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2021 |
Acceptance Date | July 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: S1 |