Amaç: Yaşlanan nüfusa bağlı olarak yaşlı yetişkin sağlığı önem kazanmıştır. Aile hekimleri yaşlı sağlığında önemli rol üstlenmektedir. Bu çalışma, aile hekimlerinin yaşlı yetişkinlerle görüşme konusunda yaşadıkları zorlukları tanımlamayı amaçlamaktadır.
Yöntem: Niteliksel, fenomenolojik bir metodoloji kullanılmıştır. Yazarlar 22 aile hekimi ile yarı yapılandırılmış üç odak grup görüşmesi yapmıştır. Kaydedilen görüşmeler yazıya dökülmüş ve tematik analiz uygulanmıştır
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 33,68±8,37 yıldır. Katılımcı hekimlerin meslek yılı ortalaması 8,77±8,26yıldır. Katılımcıların yedisi kadın, onbeşi erkektir. Üç tema ortaya çıkmıştır: (1) hastaya bağlı faktörler, (2) hekime bağlı faktörler ve (3) hekimin çareleri.
Sonuç: Yaşlı yetişkenlerle görüşmede olumlu ya da olumsuz yönler bulunmaktadır. Yaşanan zorlukları anlamak çözümü kolaylaştırabilir. Hekimler tıp fakültesi lisans ve mezuniyet sonrası müfredatı içinde yaşlı sağlığı eğitiminin bulunmadığını belirttiler. Bu konuda kendilerini yetersiz bulduklarını ve bu durumun kaygı yarattığını da dile getirdiler. Etkili iletişim, görüşme sırasında hem fiziksel hem de duygusal olarak önemlidir. Aslında iletişim ve aktif dinleme becerileri öğretilebilir ve yaşlı sağlığı konusunda mezuniyet sonrası eğitim düzenlenebilir.
Objective: Due to the aging population, older adult health became important. Family physicians play an important role in the health of older adults. This study aims to identify the challenges family physicians experience in counselling older adults.
Method: A qualitative, phenomenological methodology was used. Authors conducted three semi-structured focus group interviews with 22 family physicians. The recorded interviews were transcribed, and thematic analysis was applied.
Results: The mean age of the participants was 33.68 ± 8.37. The mean professional years of the participating physicians were 8.77±8.26 years. Seven of the participants were women and fifteen were men. Three themes emerged: (1) patient-related factors, (2) physician-related factors, and (3) physician remedies.
Conclusion: There are positive and negative aspects to consulting older adults. Understanding the difficulties experienced can facilitate the solution. Physicians stated that there was no geriatrics training both in their medical school undergraduate and postgraduate curriculum. They also stated that they found themselves inadequate in this regard and that creates anxiety. Effective communication is important both physically and emotionally during the interview. In fact, communication and active listening skills can be taught and postgraduate training in geriatrics can be organized.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 3 |