Bu çalışma, Yemen’de tıbbi bağlamda özel amaçlı İngilizce ihtiyacı profilinin güncellenmesini amaçlamıştır. Araştırma, yöntem sonrası dönem dil öğretiminde hümanistik yaklaşıma dayanmaktadır. Akademik (mevcut) ve mesleki (hedef) ortamlardan 120 katılımcı çalışmada yer almıştır. Yapılandırılmış görüşmeler ve anketlerden toplanan veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Bulgular, mevcut ve hedef durumlarda İngilizce’ye olan çeşitli ihtiyaçları ortaya koymuştur. Ancak bu ihtiyaçlar yerel bağlamda yetersiz biçimde ele alınmıştır. Geleneksel özel amaçlı İngilizce yerine farklı bir yaklaşım önermenin yanında, bu çalışma İngilizce öğretimini hümanistik bir şekle dönüştürme olasılığını yükseltmeye yönelik kavrayışlar sunmaktadır. Çalışma ayrıca öğrenme süreçlerinde öğrencilerin neden söz sahibi olması gerektiğine ve öğretim uygulamalarını şekillendirmeleri için öğretmenlerin güçlendirilmesi gerektiğine açıklama getirmiştir. Bu yapıldığı takdirde öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını tatmin edici bir şekilde gidermede yetersiz kalan formal eğitimin eksiklikleri tamamlanabilecektir.
özel amaçlı İngilizce hümanistik program ihtiyaç analizi tıbbi İngilizce yöntem sonrası dönem
Departing from recent calls for
humanizing English language teaching and the findings of prior research, this
study delved into medical English in the Yemeni context with intent to update
ESP. 140 informants in the academic and occupational milieus were recruited to
conduct present-situation analysis (PSA) and target-situation analysis (TSA).
Data were collected via questionnaires and structured interviews. Although the
profile of needs the study has come up with is quite similar to previous
findings, the present endeavor shows that the need for English in PSA and TSA
vary considerably. The diversity of needs justifies integrating academic skills
with subject-specific skills. All skills are more or less of the same
importance so that a training in all the language aspects is proposed with an
emphasis on aspects related to medical career. Due to faulty ESP programs and
in order to compensate shortcomings of the formal instruction in the local
context, the study brought to the core some ideas to humanize ESP and to
breathe life into aspects such as informal learning, teacher autonomy, and
personalized learning through technology.
ESP humanizing curriculum Needs Analysis (NA) medical English post-method
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |