Reklam, modern toplumda gündelik hayat üzerinde en fazla etkiye sahip iletişim formlarından biridir. Bu yönüyle yaşam biçimlerini ve dil pratiklerini değiştirmede ve benimsetmede etkili bir güce sahiptir. Reklamın dil pratiklerini değiştirme ve benimsetme işlevi, onun sözel bir öğesi olan reklam sloganlarının tüketilmesiyle başlamaktadır. Bu çalışma, kurumsal kimlik yaratmak amacıyla kullanılan ve tüketicinin kolaylıkla kabul edeceği popüler özellikleri bünyesinde bulunduran reklam sloganlarının, gündelik dil alışkanlıklarına dönüşmesi üzerine yoğunlaşmıştır. Reklamlar aracılığıyla yaratılan ve dolaşıma sokulan popüler dilin üniversite öğrencileri tarafından ne oranda kullandıklarını saptamak amacıyla 20 soruluk bir anket tasarlanmış ve tesadüfî örneklem alma tekniğine göre belirlenmiş sorular, 350 Ege Üniversitesi öğrencisine uygulanmıştır. Medya izleme alışkanlıkları üzerinde etkili bir unsur olarak cinsiyete göre sonuçlar sınıflandırılmıştır. Araştırmada kız ve erkek öğrencilerin reklamlara ve reklamlarla birlikte inşa edilen dile büyük oranda aşina oldukları tespit edilmiştir. Ancak reklam sloganlarını çevrelerinde duyma ve bizzat kullanma oranları bu kadar yüksek olmamıştır. Bu sonuç, gençlerin reklamların popüler dili ile aralarına mesafe koyma çabası ve sloganlara yönelik tutum geliştirememeleri şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca cinsiyet, reklam sloganlarının gündelik dil pratikleri üzerindeki etkisi açısından önemli bir fark yaratmamıştır.
Reklam reklam sloganları gündelik dil sloganların bilinirliliği televizyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 21 |