BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı

Yıl 2016, Sayı: 26 - TÜRKİYE'DE HABERCİLİK, 17 - 36, 30.12.2016

Öz

Katılımcı demokrasinin önemli ayaklarından birisi olan yerel gazetecilik konusunda bugüne kadar yapılmış olan çalışmaların büyük çoğunluğu, şehir basın tarihi yazınlarıyla/monografileriyle birlikte yerel gazetelerin maddi imkânsızlıklar ve bu durumun doğal bir sonucu olarak teknik/teknolojik yetersizlikleri üzerine inşa edilmiştir. Bu çalışma kapsamında yerel gazeteler yeni bir bilimsel bakış açısı perspektifinde incelenmekte, coğrafi kısıtlamanın zihinsel izdüşümü olan yerellik algısına odaklanılmaktadır. Yeni iletişim teknolojileriyle birlikte zaman ve uzamın/mekânın sınırlarının/ sınırlılıklarının ortadan kalkmasıyla birlikte yerel gazetelerin yerellik anlayışındaki dönüşümler ve yeni iletişim ortamlarının yerel gazetelere sağladığı/sağlayacağı imkânlar konusunda perspektifler sunulmaktadır. Ayrıca yerel gazetelerin zaman ve mekân sınırlılıklarını boyunsamış basılı versiyonları ile çevrimiçi ortamda yerelliği ne ölçüde yansıttıkları ele alınacaktır. Bu kapsamda örneklem olarak Konya’da yayın yapan 15 yerel gazete içerik analizi ve yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2014). QR kodlar ve iletişim teknolojisinin hibritleşmesi (2. Baskı). İstanbul: Kalkedon Yayınları
Yıl 2016, Sayı: 26 - TÜRKİYE'DE HABERCİLİK, 17 - 36, 30.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2014). QR kodlar ve iletişim teknolojisinin hibritleşmesi (2. Baskı). İstanbul: Kalkedon Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Dilbilim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Özcan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 26 - TÜRKİYE'DE HABERCİLİK

Kaynak Göster

APA Özcan, A. (2016). Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı. Marmara İletişim Dergisi(26), 17-36.
AMA Özcan A. Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı. MİD. Aralık 2016;(26):17-36.
Chicago Özcan, Ali. “Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik Ve Yerellik Algısı”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 26 (Aralık 2016): 17-36.
EndNote Özcan A (01 Aralık 2016) Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı. Marmara İletişim Dergisi 26 17–36.
IEEE A. Özcan, “Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı”, MİD, sy. 26, ss. 17–36, Aralık 2016.
ISNAD Özcan, Ali. “Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik Ve Yerellik Algısı”. Marmara İletişim Dergisi 26 (Aralık 2016), 17-36.
JAMA Özcan A. Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı. MİD. 2016;:17–36.
MLA Özcan, Ali. “Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik Ve Yerellik Algısı”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 26, 2016, ss. 17-36.
Vancouver Özcan A. Yeni İletişim Teknolojileri, Yerel Gazetecilik ve Yerellik Algısı. MİD. 2016(26):17-36.