BibTex RIS Kaynak Göster

Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme)

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 13, 131 - 159, 07.04.2014

Öz

Son yıllarda, yeni iletişim ve enformasyon
teknolojilerinin sunduğu yeni olanaklardan
ve İnternet’in gelişiminden
yola çıkılarak, “gazetelerin ve gazeteciliğin
sonunun geldiği” yorumları çokça seslendirilmektedir. Tartışılan
konular, gazete tirajlarındaki ve reklâm
gelirlerindeki düşüş, ücretsiz gazetelerin
sayı ve tirajlarının artması, İnternet’in
hızlı büyümesi ve reklâm gelirlerinin artması
üzerine odaklanmaktadır. Çalışmada tüm bu konular, tartışmalarda ve
yorumlarda gözden kaçan gelişmelerle
birlikte, genişçe değerlendirilmekte;
gazetelerin geliştirdikleri yeni eğilimler
ve iş modelleri, güncel bilgi ve sayılarla
açıklanmaktadır. Gazetelerin tarihsel
gelişimi, başlangıç bölümlerinde değerlendirildikten
sonra, izleyen bölümlerde,
değişimin gazeteler ve gazetecilik üzerindeki
yansımaları, teknoloji etkisi ve
medya ekonomisi açısından genişçe
tartışılmış ve yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Hançerlioğlu, Orhan (1977). Düşünce Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kongar, Emre (1995). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kovach, Bill ve Rosenstiel, Tom (2007). The Elements of Journalism. New York: Three Rivers Press.
  • McChesney, Robert W. (2004). The Problem of The Media. New York: Monthly Review Press.
  • Picard, Robert G. (2002). The Economics and Financing of Media Companies. New York: Fordham University Press.
  • Starr, Paul (2004). The Creation of The Media. New York: Basic Books.
  • Tokgöz, Oya (2006). Temel Gazetecilik. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Dilmen, Necmi Emel (2007). “Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde Internet Günlükleri - Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları”. Marmara İletişim. 12: 113- 122.
  • Lerude, Warren. (2007). “Gannett Creates Information Centers in All of Its Newsrooms”. Claude E. Erbsen; Juan Antonio Giner; Marta Torres (Editörler), Innovations in Newspapers – 2007 World Report, (ss. 34-39). Innovation Group, İspanya.
  • Balding, Timoty (2007). “World Trends in the Newspaper Industry”, WAN Toplantısı. Cape Town, Güney Afrika (3-6 Haziran 2007)
  • Donavan, Tony (2008). “Haber Ajanslarının Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 136-145). Doğan Yayın Holding Buluş- ma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Jacobus, Mary (2008). “Gazetelerin Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 92-99).
  • Doğan Yayın Holding Buluşma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Seibel, Andrea (2007). “Good News for Good Journalism”; WAN (World Association of Newspapers: Dünya Gazeteler Birliği) Toplantısı. Cape Town, Güney Afrika (3-6 Haziran 2007)
  • Walker, Patrick (2008). “Yeni Medyanın Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 146- 159).
  • Doğan Yayın Holding Buluşma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Würtenberger, Peter (2008). “Yayıncı- lığın Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss.
  • 100-113). Doğan Yayın Holding Buluş- ma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Brook, Stephen (2007). “Can a Free Newspaper Be a Quality Newspaper?” The Guardian, Organ Grinder. http://blogs.guardian.co.uk/organgrin - der/2007/06/wan_can_a_free_newsp aper_be_a.html (5 Eylül 2007) Frankel, Max (2000). “The Way We Live Now: 07-09-00: Word & Image; The
  • Nirvana News”. The New York Times Magazine, Words&Image Column. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9905EEDF1F39F93AA3 5754C0A9669C8B63&scp=6&sq=Ma x+Frankel&st=nyt (5 Mayıs 2008)
  • Fitzgerald, Mark (2007). “Industry Leaders, Facing Bad Circ News in FASFAX, Hail New ‘Audience’ Measurement that Adds Online”. Editor and Publisher.
  • http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1003668121#) (25 Kasım 2007)
  • Ives, Nat (2008). “The Newspaper Death Watch”. Advertising Age. http://adage.com/abstract.php?article_id=126685. (28 Nisan 2008)
  • O’Neal, Michael (2007). “5 Newspaper Giants in Talks about Online Ad Network”, Chicago Tribune.
  • http://www.commerciala - lert.org/news/archive/2007/11/5- newspaper-giants-in-talks-about-online -ad-network (25 Nisan 2008)
  • O’Neill, Brendan (2006). “In future, will all newspapers be free?” http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/- /2/hi/uk_ne ws/magazi - ne/5312164.stm (14 Ekim 2007)
Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 13, 131 - 159, 07.04.2014

Öz

Kaynakça

  • Hançerlioğlu, Orhan (1977). Düşünce Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kongar, Emre (1995). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kovach, Bill ve Rosenstiel, Tom (2007). The Elements of Journalism. New York: Three Rivers Press.
  • McChesney, Robert W. (2004). The Problem of The Media. New York: Monthly Review Press.
  • Picard, Robert G. (2002). The Economics and Financing of Media Companies. New York: Fordham University Press.
  • Starr, Paul (2004). The Creation of The Media. New York: Basic Books.
  • Tokgöz, Oya (2006). Temel Gazetecilik. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Dilmen, Necmi Emel (2007). “Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde Internet Günlükleri - Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları”. Marmara İletişim. 12: 113- 122.
  • Lerude, Warren. (2007). “Gannett Creates Information Centers in All of Its Newsrooms”. Claude E. Erbsen; Juan Antonio Giner; Marta Torres (Editörler), Innovations in Newspapers – 2007 World Report, (ss. 34-39). Innovation Group, İspanya.
  • Balding, Timoty (2007). “World Trends in the Newspaper Industry”, WAN Toplantısı. Cape Town, Güney Afrika (3-6 Haziran 2007)
  • Donavan, Tony (2008). “Haber Ajanslarının Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 136-145). Doğan Yayın Holding Buluş- ma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Jacobus, Mary (2008). “Gazetelerin Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 92-99).
  • Doğan Yayın Holding Buluşma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Seibel, Andrea (2007). “Good News for Good Journalism”; WAN (World Association of Newspapers: Dünya Gazeteler Birliği) Toplantısı. Cape Town, Güney Afrika (3-6 Haziran 2007)
  • Walker, Patrick (2008). “Yeni Medyanın Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss. 146- 159).
  • Doğan Yayın Holding Buluşma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Würtenberger, Peter (2008). “Yayıncı- lığın Geleceği”. Mehmet Ali Yalçındağ (Derleyen), Geleceğin Kısa Tarihi, (ss.
  • 100-113). Doğan Yayın Holding Buluş- ma 2008 Toplantısı, 17–18 Ocak 2008, İstanbul: Toplantı Tutanakları Kitabı. Doğan Yayın Holding.
  • Brook, Stephen (2007). “Can a Free Newspaper Be a Quality Newspaper?” The Guardian, Organ Grinder. http://blogs.guardian.co.uk/organgrin - der/2007/06/wan_can_a_free_newsp aper_be_a.html (5 Eylül 2007) Frankel, Max (2000). “The Way We Live Now: 07-09-00: Word & Image; The
  • Nirvana News”. The New York Times Magazine, Words&Image Column. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9905EEDF1F39F93AA3 5754C0A9669C8B63&scp=6&sq=Ma x+Frankel&st=nyt (5 Mayıs 2008)
  • Fitzgerald, Mark (2007). “Industry Leaders, Facing Bad Circ News in FASFAX, Hail New ‘Audience’ Measurement that Adds Online”. Editor and Publisher.
  • http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1003668121#) (25 Kasım 2007)
  • Ives, Nat (2008). “The Newspaper Death Watch”. Advertising Age. http://adage.com/abstract.php?article_id=126685. (28 Nisan 2008)
  • O’Neal, Michael (2007). “5 Newspaper Giants in Talks about Online Ad Network”, Chicago Tribune.
  • http://www.commerciala - lert.org/news/archive/2007/11/5- newspaper-giants-in-talks-about-online -ad-network (25 Nisan 2008)
  • O’Neill, Brendan (2006). “In future, will all newspapers be free?” http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/- /2/hi/uk_ne ws/magazi - ne/5312164.stm (14 Ekim 2007)
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özçağlayan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Özçağlayan, M. (2014). Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). Marmara İletişim Dergisi, 13(13), 131-159.
AMA Özçağlayan M. Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). MİD. Nisan 2014;13(13):131-159.
Chicago Özçağlayan, Mehmet. “Gazetelerin Gelişimi Ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler Ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme)”. Marmara İletişim Dergisi 13, sy. 13 (Nisan 2014): 131-59.
EndNote Özçağlayan M (01 Nisan 2014) Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). Marmara İletişim Dergisi 13 13 131–159.
IEEE M. Özçağlayan, “Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme)”, MİD, c. 13, sy. 13, ss. 131–159, 2014.
ISNAD Özçağlayan, Mehmet. “Gazetelerin Gelişimi Ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler Ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme)”. Marmara İletişim Dergisi 13/13 (Nisan 2014), 131-159.
JAMA Özçağlayan M. Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). MİD. 2014;13:131–159.
MLA Özçağlayan, Mehmet. “Gazetelerin Gelişimi Ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler Ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme)”. Marmara İletişim Dergisi, c. 13, sy. 13, 2014, ss. 131-59.
Vancouver Özçağlayan M. Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme). MİD. 2014;13(13):131-59.