BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 14, 125 - 142, 07.04.2014

Öz

Türk sineması da başlangıç yıllarında tanınmış eserleri kullanarak başarıya ulaşmayı denemiştir. Bu uygulama zamanla sistemleşmiştir. Türk sinemasının büyük bir bölümü yabancı fi lm, oyun, roman ve yerli edebiyat uyarlamalarından oluşmaktadır.Bu çalışmada Türk sinemasının ilk yıllarından başlayarak kullandığı Türk romanları incelenmektedir. İncelemede yönetmenler değil, romanlar temel alınmıştır. Uyarlanan romanların nitelikleri saptanmış ve bu romanların Türk sinemasına nasıl bir katkıda bulunduğuna ulaşılmak istenmiştir. Sonuç olarak, senaryo yazarlarından daha çok romanların popülerlik anlamında Türk sinemasına katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Türk fi lmlerinin görsel dilden çok söze dayalı olmasında da romanların katkısı olduğu ileri sürülmüştür

Kaynakça

  • Ahmad, Feroz (1995). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları
  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Tematik Roman İncelemeleri. Ankara: Akçağ.
  • Balabanlılar, Mürşit (2003). Türk Romanında Kurtuluş Savaşı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Cantek, Levent (2000). “Türkiye’de Mısır Filmleri”, Tarih ve Toplum Dergisi, Aralık, 34.
  • Çavdar, Tevfi k (2007). Türkiye’nin Yüzyılına Romanın Tanıklığı. İstanbul: Yazılama Yayınevi.
  • Dorsay, Atilla (1985). Sinemayı Sanat Yapanlar. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Dorsay, Atilla (1989). Yönetmenler, Filmler, Ülkeler. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Dinçer, Süleyma Murat (1993). Türk Sineması Üzerine Düşünceler. İstanbul: Doruk Yay.
  • Esen, Şükran (2000). 80’ler Türkiyesi’nde Sinema. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Kayalı, Kurtuluş (1994). Türk Düşünce Dünyası. İstanbul: Ayyıldız.
  • Kudret, Cevdet (1998). Edebiyatımızda Hikâye ve Roman II Meşrutiyetten 142
  • Cumhuriyete Kadar 1911 – 1922. İstanbul: Varlık.
  • Kudret, Cevdet (1987). Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman 1. İstanbul: İnkılâp.
  • Necatigil, Behçet (1975). Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü. İstanbul: Varlık.
  • Onaran, Alim Şerif (1994). Türk Sineması Cilt: 1. İstanbul: Kitle Yayınları.
  • Özön, Nijat (2003). Türk Sinema Tarihi. Ankara: Artist Reklâm Ortaklığı Yayınları.
  • Moran, Berna (1994). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: İnkılâp.
  • Pekman, Cem (2004). Görüntünün Müziği Müziğin Görüntüsü. İstanbul: Pan.
  • Scognamillo, Giovanni (1998). Sinema Tarihi. İstanbul: Kabalcı
  • Teksoy, Rekin (2007). Rekin Teksoy un Türk Sineması. İstanbul: Oğlak.
  • Tunalı, Dilek (2006). Batıdan Doğuya, Hollywood’dan Yeşilçam’a Melodram. İstanbul: Aşina Kitaplar.
  • Toker, Metin (1998). Tek Partiden Çok Partiye. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Yalçın, Alemdar (2002a). Cumhuriet Dönemi Türk Romanı. Ankara: Akçağ.
  • Yalçın, Alemdar (2002b). Cumhuriet Dönemi Türk Romanı. Ankara: Akçağ
Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 14, 125 - 142, 07.04.2014

Öz

Kaynakça

  • Ahmad, Feroz (1995). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları
  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Tematik Roman İncelemeleri. Ankara: Akçağ.
  • Balabanlılar, Mürşit (2003). Türk Romanında Kurtuluş Savaşı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Cantek, Levent (2000). “Türkiye’de Mısır Filmleri”, Tarih ve Toplum Dergisi, Aralık, 34.
  • Çavdar, Tevfi k (2007). Türkiye’nin Yüzyılına Romanın Tanıklığı. İstanbul: Yazılama Yayınevi.
  • Dorsay, Atilla (1985). Sinemayı Sanat Yapanlar. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Dorsay, Atilla (1989). Yönetmenler, Filmler, Ülkeler. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Dinçer, Süleyma Murat (1993). Türk Sineması Üzerine Düşünceler. İstanbul: Doruk Yay.
  • Esen, Şükran (2000). 80’ler Türkiyesi’nde Sinema. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Kayalı, Kurtuluş (1994). Türk Düşünce Dünyası. İstanbul: Ayyıldız.
  • Kudret, Cevdet (1998). Edebiyatımızda Hikâye ve Roman II Meşrutiyetten 142
  • Cumhuriyete Kadar 1911 – 1922. İstanbul: Varlık.
  • Kudret, Cevdet (1987). Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman 1. İstanbul: İnkılâp.
  • Necatigil, Behçet (1975). Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü. İstanbul: Varlık.
  • Onaran, Alim Şerif (1994). Türk Sineması Cilt: 1. İstanbul: Kitle Yayınları.
  • Özön, Nijat (2003). Türk Sinema Tarihi. Ankara: Artist Reklâm Ortaklığı Yayınları.
  • Moran, Berna (1994). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. İstanbul: İnkılâp.
  • Pekman, Cem (2004). Görüntünün Müziği Müziğin Görüntüsü. İstanbul: Pan.
  • Scognamillo, Giovanni (1998). Sinema Tarihi. İstanbul: Kabalcı
  • Teksoy, Rekin (2007). Rekin Teksoy un Türk Sineması. İstanbul: Oğlak.
  • Tunalı, Dilek (2006). Batıdan Doğuya, Hollywood’dan Yeşilçam’a Melodram. İstanbul: Aşina Kitaplar.
  • Toker, Metin (1998). Tek Partiden Çok Partiye. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Yalçın, Alemdar (2002a). Cumhuriet Dönemi Türk Romanı. Ankara: Akçağ.
  • Yalçın, Alemdar (2002b). Cumhuriet Dönemi Türk Romanı. Ankara: Akçağ
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Arslantepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Arslantepe, M. (2014). Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri. Marmara İletişim Dergisi, 14(14), 125-142.
AMA Arslantepe M. Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri. MİD. Nisan 2014;14(14):125-142.
Chicago Arslantepe, Mehmet. “Türk Romanı Ve Türk Sineması İlişkileri”. Marmara İletişim Dergisi 14, sy. 14 (Nisan 2014): 125-42.
EndNote Arslantepe M (01 Nisan 2014) Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri. Marmara İletişim Dergisi 14 14 125–142.
IEEE M. Arslantepe, “Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri”, MİD, c. 14, sy. 14, ss. 125–142, 2014.
ISNAD Arslantepe, Mehmet. “Türk Romanı Ve Türk Sineması İlişkileri”. Marmara İletişim Dergisi 14/14 (Nisan 2014), 125-142.
JAMA Arslantepe M. Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri. MİD. 2014;14:125–142.
MLA Arslantepe, Mehmet. “Türk Romanı Ve Türk Sineması İlişkileri”. Marmara İletişim Dergisi, c. 14, sy. 14, 2014, ss. 125-42.
Vancouver Arslantepe M. Türk Romanı ve Türk Sineması İlişkileri. MİD. 2014;14(14):125-42.