-
Amaç: Çalışmanın amacı Jefferson Doktor Empati Ölçeği öğrenci versiyonunun güvenirlik ve geçerliliğinin değerlendirilmesi, cinsiyet ve eğitim yıllarına göre farklılıklarının analiz edilmesi için tıp fakültesi öğrencilerine adaptasyonunun yapılmasıdır.
Gereç ve Yöntem: Jefferson Doktor Empati Ölçeği öğrenci versiyonu iki yönlü çeviri yapılarak Türkçe'ye çevrilmiş ve 1.-5. sınıf düzeylerindeki 752 tıp fakültesi öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin boyutluluk yapısının değerlendirilmesinde kategorik verilerde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılmıştır. İç tutarlılık Cronbach alfa katsayısı ile değerlendirilmiştir. Alt ölçek puanları eğitim yıllarına göre farklılıkları karşılaştırılmıştır.
Bulgular: DFA, bir madde hariç ölçeğin mevcut üç boyutlu yapısını doğrulamıştır. Alt ölçekler için iç tutarlılık katsayıları sırasıyla 0,83, 0,70, ve 0,60 olarak bulunmuştur. "Perspektif alma" ve "şevkatli bakım" puanları açısından cinsiyet ve eğitim yılları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur.
Sonuç: Türkçe'ye adaptasyonu başarılı biçimde yapılan Jefferson Doktor Empati Ölçeği öğrenci versiyonu, Türkiye'de tıp fakültelerinde öğrenciler üzerinde kullanılabilir. (Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2012;25:87-92)
Anahtar Kelimeler:Mezuniyet öncesi tıp eğitimi, Empati, Jefferson Empati Ölçeği, Güvenirlik, Geçerlilik, Doğrulayıcı faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 25 Sayı: 2 |