Solving trigonometric equations, diagrams, and graphics and visual images in the form of a better understanding of the problem as well as strategies for providing the information to be permanent. The graphical approach to the solution of equation system gives a wider perspective, conceptual learning, and facilitates the transfer of information. In this study, f (cosθ, sinθ) = 0, g (cosθ, sinθ) = 0, the two-equation system analytical transformations made a trigonometric equation f (x, y) = 0, g (x, y) = 0 equations created. These new correlations perpendicular to the same coordinate system, drawing graphics, graph the unit circle with the common points searched. Graphs corresponding to the common point of the angle, the solution was taken as an element of the set. In this study, it was showed to facilitate conceptual learning with, the process of solution of trigonometric equations, combining visual and analytical thinking strategies. It was also considered to contribute to the world of mathematics
Trigonometrik denklem sistemlerinin çözümünde, diyagram ve grafik şeklindeki görsel imajlar hem problemin daha iyi anlaşılmasını hem de bilgilerin kalıcı olmasını sağlayan stratejilerdir. Grafiksel yaklaşım, denklem sisteminin çözümüne geniş bir bakış açısı kazandırır, kavramsal öğrenmeyi ve bilgi transferini kolaylaştırır. Bu çalışmada; ( ) ( ) olarak verilen iki denklemli bir trigonometrik denklem sisteminde analitik dönüşümler yapılarak ( ) ( ) eşitlikleri oluşturuldu. Bu yeni bağıntıların grafikleri ile birim çemberin grafiği aynı dik koordinat sisteminde çizilerek ortak noktaları arandı. Grafiklerin ortak noktasına karşılık gelen açı, çözüm kümesinin elemanı olarak alındı. Bu çalışmanın amacı; trigonometrik denklem sistemlerinin çözüm sürecinde, görsel ve analitik düşünce stratejilerini birleştirerek kavramsal öğrenmeyi kolaylaştırmaktır. Bu çalışmada grafik ile çözümde yeni bir bakış açısı ortaya konulmakta ve matematik dünyasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Diğer ID | JA89VT28KZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Manas Journal of Engineering