Eğitim yöneticilerinin teknoloji
liderliğine ilişkin yapılan araştırmaların içerik analizin yapılması
araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 2010-2016
yılları arasında yayınlanan ULAKBİM, Google Akademik ve Cumhuriyet Üniversitesi
Kütüphanesi arama motorları ile ulaşılan ulusal ve uluslararası tez ve
makaleler incelemeye alınmıştır. Elde edilen çalışmalar yayın sınıflama
formundan yararlanarak sınıflandırılmıştır. Çalışmalar, yayın dili, yıllara
göre dağılımı, alana göre dağılımı, konu dağılımı, yöntem, içerik, veri toplama
aracı, veri analizi, yayın indeksi açısından analiz edilmiştir. Verilerin
analizleri sonucunda teknoloji liderliği ile ilgili yapılan çalışmaların
2012-2013 yıllarında sık rastlandığı, yarısından fazlasının Türkçe olarak diğer
kısmının ise İngilizce dilinde yayınlandığı, çalışmaların çoğunun eğitim
yönetimi alanında çalışıldığı ortaya çıkmıştır. Eğitim yöneticilerinin
teknoloji liderliği ile yapılan çalışmaların içeriklerine göre
sınıflandırılmasında daha çok teknoloji liderliği öz-yeterliği ile teknoloji
liderlik algısının yer aldığı tespit edilmiştir. Eğitim yöneticilerinin
teknoloji liderliği ile yapılan çalışmaların ağırlıklı olarak YÖK tezde
yayınlandığı, bunu takiben ulusal ve diğerlerinin uluslararası yayın indeksinde
olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulguları doğrultusunda şu önerilere yer
verilebilir. Eğitim yöneticilerin teknoloji liderliği konusunda herhangi bir
uygulamalı araştırmaya rastlanmamış olup bu konuda eylem araştırması yapılması
önerilebilir. Çalışmaların daha çok Türkçe yayınlanması sınırlı sayıda
okuyucu ve araştırmacıya ulaşabileceği için çalışmaların İngilizce dilinde
yayınlanması önerilebilir. Bu konuda yapılacak olan yeni çalışmaların hem nicel
hem de nitel yöntemin bir arada kullanılması ile karma yöntemle
gerçekleştirilmesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |