Amaç: Bu çalışmada Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerin akli meleke raporu konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlandı. Yöntem: Bu çalışma prospektif ve kesitsel bir çalışmadır. Bu çalışmada 21-25 Ekim 2021 tarihleri arasında Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören 235 son sınıf öğrencisi yer aldı. Öğrencilere sosyodemografik özelliklerini ve akli meleke raporu konusunda bilgi düzeyini sorgulayan anket uygulandı. Öğrencilerin bilgi düzeyi sorulan 20 soru için, 20 puan üzerinden değerlendirildi. Bulgular: Çalışmada yer alan öğrencilerin 124’ü (%52,8) erkek, 111’i (%47,2) kadın idi. Öğrencilerin yaş ortalaması 24,93±1,91 (min=23, max=39) olarak belirlendi. Katılımcıların 24’ü (%10,2) akli meleke raporu düzenleme konusunda eğitim aldığını, 164’ü (%69,8) eğitim almak istediğini ifade etti. Akli meleke raporu düzenleme konusunda bilgi düzeyini; öğrencilerin 22’si (%9,4) yeterli hissettiğini, 213’ü (%90,6) ise yeterli hissetmediğini belirtti. Katılımcıların 65’i (%27,7) akli meleke raporu düzenlemekten korktuğunu, 164’ü (%69,8) ise düzenlediği raporun kötü amaçla kullanılmasından endişe duyacağını belirtti. Katılımcıların bilgi puanı 3-19 aralığında olup, puan ortalaması 10,64±3,57 olarak saptandı. Akli meleke raporu konusunda bilgi puanı erkeklerde 10,93±3.58, kadınlarda 10,32±3,55 olarak belirlendi. Kadın ve erkeklerin bilgi puanı benzer olarak saptandı (p=0,192). Akli meleke raporu düzenleme konusunda eğitim alanların bilgi puanı, almayanlarla benzerdi (p=0,086). Akli meleke raporu konusunda bilgi puanı; akli meleke raporu düzenleme konusunda eğitim almak isteyenlerde (p<0,001) ve akli meleke raporu düzenlediğinde raporun kötü amaçla kullanılmasından endişe duyacağını belirtenlerde anlamlı seviyede yüksek olarak saptandı (p<0,001). Sonuç: Bu çalışmada tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin akli meleke raporu konusunda ciddi bilgi yanlışlıkları ve eksiklikleri olduğu tespit edildi. Bu durum öğrencilerin akli meleke raporu konusunda yeterli eğitim almamasından kaynaklanmış olabilir. Tıp fakültesindeki eğitimlerde akli meleke raporu konusunda etkin eğitimin verilmesi ve Tıp Fakültesi müfredatlarının bu yönde düzenlemesi büyük öneme sahiptir.
yok
Aim: This study aims to evaluate the knowledge levels of medical interns on mental status examination reports (MSER). Methods: This is a prospective cross-sectional study. This study included a total of 235 medical interns from the Gaziantep University School of Medicine between 21-25 October 2021. A questionnaire on sociodemographic characteristics and the knowledge regarding mental status examination reports were performed to all participants. A total of 20 questions were scored on 20 points. Results: Of the students in this study, 124 (52.8%) were men and 111 (47.2%) were women. The mean age was 24.93±1.91 (min=23, max=39) years. Of the interns, 24 (10.2%) stated they had received training on preparing mental status examination reports and 164 (69.8%) told they willed to. Twentytwo (9.4%) of the participants reported that they felt confident in mental status examination reports while 213 (90.6%) stated they lacked competency. Sixtyfive (27.7%) of the interns told they were fear ful to prepare mental status examination reports and 164 (69.8%) expressed the misapprehension that there ports would be abused. The knowledge scores ranged between 3-19 with an average of 10.64±3.57 points. The mean knowledge score was 10.93±3.58 in men and 10.32±3.55 in women not displaying a statistically significant difference (p=0.192). The knowledge scores of interns with and without training on mental status examination reports were similar (p=0.086). The overall scores were significantly higher in interns who willed to have training on mental status examination reports and the ones who were apprehensive for an abuse (p<0.001 for both). Conclusion: We have detected some knowledge improprieties and deficiencies of the medical interns on MSER. This may have stemmed from the fact that they have not been adequately trained on this issue. That efficient training is provided on mental status examination reports and medical faculty curriculum are reorganized accordingly is of great importance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |