Amaç: Bu çalışmada tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin, disleksi konusunda bilgi düzeyinin belirlenmesi amaçlandı. Yöntem: Bu çalışma 15-20 Eylül 2021 tarihleri arasında Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören 252 son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirildi. Öğrencilere sosyodemografik ve eğitim özelliklerini, disleksi konusunda bilgilerini sorgulayan anket uygulandı. Katılımcıların bilgi düzeyi sorulan 20 soru için, 20 puan üzerinden değerlendirildi. Bulgular: Çalışmamızda yer alan öğrencilerin 144’u (%57,1) erkek, 108’si (%42,9) kadın, yaş ortalaması ise 24.65±1.78 (min=21, max=39) olarak tespit edildi. ‘Disleksi terimini daha önce duydunuz mu?’ sorusuna katılımcıların 235’si (%93,3) evet, 17’si (%6,7) hayır yanıtını verdi. Öğrencilerin 68’si (%27,0) disleksi konusunda özel bir eğitim aldığını, 184’ü (%73,0) ise almadığını belirtti. Katılımcıların disleksi konusunda bilgi puanı ortalaması 9,45± 2,46 (min=0, max=17) olarak saptandı. ‘Disleksi bir özel öğrenme bozukluğudur’ doğru önermesine öğrencilerin 235’i (%93,3) katıldığını belirtti. Çalışmamızda en az bilinen önermeler ‘Dislekside renkli obje kullanımı ve renkli kaplamaların kullanılması yardımcı olur’ yanlış ifadesine katılımcıların 163’ünün (%64,7) katıldığı, 85’inin (%33,7) ise bu konuda fikri olmadığı belirlendi. ‘Disleksi kaynaklı zorlukların iyileştirilmesinde göz takip egzersizlerinin yapılması etkilidir’ yanlış önermesine öğrencilerin 159’u (%63,1) katılıyorum, 87’si (%34,5) ise fikrim yok şeklinde yanıt verdi. Sonuç: Çalışmamızda tıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin disleksi konusunda ciddi bilgi yanlışlıkları ve eksiklikleri olduğu belirlendi. Bu duruma öğrencilerin disleksiye yönelik eğitimi az bir kısmının almış olması sebep olmuş olabilir. Disleksi ile mücadelede Üniversiteler, Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlığının ortak projeler gerçekleştirmesi ve etkin bir yöntem olarak basın yayın organlarını kullanması önem taşımaktadır.
yok
yok
yok
Aim: This study aims to determine the knowledge levels of medical faculty interns on dyslexia. Methods: This study was conducted on 252 medical interns of the Gaziantep University School of Medicine between 15th-20th September 2021.Sociodemographic and educational characteristics were recorded and a questionnaire about their knowledge levels on dyslexia was performed. A total of 20 questions were scored on 20 points. Results: Of the students in our study, 144 (57.1%) were men, 108 (42.9%) were women with a mean overall age of 24.65±1.78 (min=21, max=39) years. ‘Have you ever heard about dyslexia before?’ was answered with ‘yes’ by 235(93.3%) participants while 17 (6.7%) responded ‘no’. Of the interns, 68 (27.0%) reported having recieved a training on dyslexia and 184(73.0%) did not. The mean dyslexia knowledge score of participants was 9.45± 2.46 (min=0, max=17). Of the interns, 235 (93.3%) approved the proposition ‘Dyslexia is a special learning disorder’. The most commonly mistaken proposition was ‘Using colourful objects and overlays helps in dyslexia’ which was approved by 163(64.7%) participants while 85 (33.7%) did not state an opinion. Another mistaken proposition was ‘Eye tracking exercises are effective in difficulties due to dyslexia’ which was approved by 159(63.1%) interns while 87(34.5%) reported no idea. Conclusion: We have determined that there were significant knowledge deficiencies on dyslexia among medical interns.This may stem from the fact that only a minority of them had recieved training on dyslexia. It is of great importance that the universities and Ministries of Education and Health perform shared projects and employ the media as effective methods forthis issue.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |