Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 78 - 100, 30.06.2020
https://doi.org/10.33906/musicologist.734789

Öz

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

1059B191601414

Kaynakça

  • Bartók, Béla. (2017). Küçük Asya'dan Türk Halk Musıkisi [Turkish Folk Music from Asia Minor]. (Aksoy, Bülent. Çev.) İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Başgöz, İlhan. (2011). “Türkiye’de Folklor Çalışmaları ve Milliyetçilik” [Folklore Studies and Nationalism in Turkey], Turkish Studies - International Periodical for The Languages, Terature and History of Turkish or Turkic. 6(3): 1535-1547.
  • Bayram, Bülent. (2011). Macar Türkoloji Araştırmalarında Çuvaş Folklorü [Chuvash Folklore in Hungarian Turcology Studies], Türkbilig. 22(87): 87-120.
  • Barabási Mocsári, Erika. (2018). “Macaristan Halk Oyunlarının Araştırma Tarihi ve Yöntemleri” [Research History and Methods of Hungarian Folk Dances], IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi Proceeding Book. [IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi]. Gülbeyaz Kürşad; Yazıcı, Tarkan (Eds), (158-163). Marmaris: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Csáki, Èva; Kamalı, Hatice and Yıldırım, Rabia Sena. (2016). “Macar Halk Oyunlarına Dair” [About to the Hungarian Folk Dance], Motif Akademi Halkbilimi Dergisi. 9(17): 199-204.
  • Çalik, Fatma. (2015). Soğuk Savaş Döneminde Türkiye-Macaristan İlişkileri [Turkey-Hungary Relations During Cold War], Balkan Araştırma Enstitüsü Dergisi. 4(2): 33-60.
  • Çoban, Erdal. (2016). Türkiye’de Bir Macar Türkolog Tibor Halasıkun [A Hungarian Turcologist Tibor Halasık in Turkey], DTCF Dergisi. 56(2): 414-439.
  • Çolak, Melek. (2010). Atatürk-Macarlar ve Türk Tarih Tezi [Atatürk-Hungarians and Turkish History Thesis], Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi. 27: 371-402.
  • Feyzi, Ahmet. (2015). Darü’l Elhan’a Ait Anadolu Halk Şarkıları Defterlerinde Erzurum Türküleri [Erzurum Folk Songs in the Anatolian Folk Songs Books of Darü'l Elhan], A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED]. 54: 829-856.
  • Fügedi, János. (2016a). Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. Budapest: Institute for Musicology, Research Centre for the Humanities.
  • Fügedi, János. (general editor). (2016b). “The Data of the Knowledge Base of Traditional Dances.” Version 1, dx.doi.org/10.23714/nzntk.ntt.publ.l01777. Retrieved from http://db.zti.hu/neptanc_tudastar/pdf/biblio/l01777.pdf
  • Fügedi, János; Vavrinecz, András. (2013). Old Hungarian Dances Styles, The Ugros, Anthology. Budapest, Hungary: L’Harmattan – MTA Zenetudományi Intézet.
  • Guest, Ann Hutchinson. (1998). Choreo-Graphics, A Comparison of Dance Notation Systems From the Fifteenth Century to the Present. New York: Routledge.
  • Guest, Ann Hutchinson. (2005). Labanotation, A System of Analyzing and Recording Movement Fourth Edition. New York: Routledge.
  • Öztürkmen, Arzu. (2014). Türkiye’de Folklor ve Milliyetçilik [Folklore and Nationalism in Turkey], (4 ed). İstanbul. İletişim Yayınları.
  • Öztürkmen, Arzu. (2016). Rakstan Oyuna: Türkiye’de Dansın Modern Halleri [From Raks to Game: Forms of Modern Dance in Turkey]. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Tan, Nail. (2000). Folklor (Halkbilimi)[Folklore], Genel bilgiler. İstanbul: Artmedia.
  • Sipos, János. (1995). Török Nepzéne [Turkish Folk Music]. II. Budapest: MTA Zenetudományi Intézet.
  • Sipos, János. (2009). Anadolu'da Bartók'un İzinde. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Sipos, János; Tavkul, Ufuk. (2018). Karaçay-Malkar Halk Şarkıları - Halk Müziğinin İzinde Kafkasya'ya Bir Seyahat [Karachay-Malkar Folk Songs - A Trip to the Caucasus in the Footsteps of Folk Music]. Ankara: Bengü Yayıncılık
  • Vikár, László. (1976). Béla Bartók's Folk Music Research ın Turkey. (Byron, Samira B. Trans.). A. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Records of Turkish Folk Dances from the Hungarian Academy of Sciences, Research Center for Humanities, Institute for Musicology

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 78 - 100, 30.06.2020
https://doi.org/10.33906/musicologist.734789

Öz

This study includes the first part of the results of the research titled “Examination of Literature on Turkish Folk Dances and Creating a Movement Notation Archive with Analysis Outputs” conducted within the scope of TUBITAK 2219 Post-Doctoral Research Fellowship Program. The research is designed to comprise three parts. The first part involves reviewing the archives of the Hungarian Academy of Sciences, Research Center for Humanities, Institute for Musicology and existing literature regarding the subject, the second part involves notating the Turkish Folk Dances with Labanotation/Kinetography Laban, and the third part involves comparative analysis and interpretation of such dances notated in terms of Turkish-Hungarian Dance Folklore.  This article includes the findings and determinations related to the research on Turkish Folk Dances in the film collections found in the archives of the Institute for Musicology, Research Center for Humanities. A Descriptive Survey Model has been used to obtain data. The information tags of the records found in the video archives have been examined, deciphered and corrected. 

Proje Numarası

1059B191601414

Kaynakça

  • Bartók, Béla. (2017). Küçük Asya'dan Türk Halk Musıkisi [Turkish Folk Music from Asia Minor]. (Aksoy, Bülent. Çev.) İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Başgöz, İlhan. (2011). “Türkiye’de Folklor Çalışmaları ve Milliyetçilik” [Folklore Studies and Nationalism in Turkey], Turkish Studies - International Periodical for The Languages, Terature and History of Turkish or Turkic. 6(3): 1535-1547.
  • Bayram, Bülent. (2011). Macar Türkoloji Araştırmalarında Çuvaş Folklorü [Chuvash Folklore in Hungarian Turcology Studies], Türkbilig. 22(87): 87-120.
  • Barabási Mocsári, Erika. (2018). “Macaristan Halk Oyunlarının Araştırma Tarihi ve Yöntemleri” [Research History and Methods of Hungarian Folk Dances], IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi Proceeding Book. [IV. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi]. Gülbeyaz Kürşad; Yazıcı, Tarkan (Eds), (158-163). Marmaris: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Csáki, Èva; Kamalı, Hatice and Yıldırım, Rabia Sena. (2016). “Macar Halk Oyunlarına Dair” [About to the Hungarian Folk Dance], Motif Akademi Halkbilimi Dergisi. 9(17): 199-204.
  • Çalik, Fatma. (2015). Soğuk Savaş Döneminde Türkiye-Macaristan İlişkileri [Turkey-Hungary Relations During Cold War], Balkan Araştırma Enstitüsü Dergisi. 4(2): 33-60.
  • Çoban, Erdal. (2016). Türkiye’de Bir Macar Türkolog Tibor Halasıkun [A Hungarian Turcologist Tibor Halasık in Turkey], DTCF Dergisi. 56(2): 414-439.
  • Çolak, Melek. (2010). Atatürk-Macarlar ve Türk Tarih Tezi [Atatürk-Hungarians and Turkish History Thesis], Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi. 27: 371-402.
  • Feyzi, Ahmet. (2015). Darü’l Elhan’a Ait Anadolu Halk Şarkıları Defterlerinde Erzurum Türküleri [Erzurum Folk Songs in the Anatolian Folk Songs Books of Darü'l Elhan], A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED]. 54: 829-856.
  • Fügedi, János. (2016a). Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. Budapest: Institute for Musicology, Research Centre for the Humanities.
  • Fügedi, János. (general editor). (2016b). “The Data of the Knowledge Base of Traditional Dances.” Version 1, dx.doi.org/10.23714/nzntk.ntt.publ.l01777. Retrieved from http://db.zti.hu/neptanc_tudastar/pdf/biblio/l01777.pdf
  • Fügedi, János; Vavrinecz, András. (2013). Old Hungarian Dances Styles, The Ugros, Anthology. Budapest, Hungary: L’Harmattan – MTA Zenetudományi Intézet.
  • Guest, Ann Hutchinson. (1998). Choreo-Graphics, A Comparison of Dance Notation Systems From the Fifteenth Century to the Present. New York: Routledge.
  • Guest, Ann Hutchinson. (2005). Labanotation, A System of Analyzing and Recording Movement Fourth Edition. New York: Routledge.
  • Öztürkmen, Arzu. (2014). Türkiye’de Folklor ve Milliyetçilik [Folklore and Nationalism in Turkey], (4 ed). İstanbul. İletişim Yayınları.
  • Öztürkmen, Arzu. (2016). Rakstan Oyuna: Türkiye’de Dansın Modern Halleri [From Raks to Game: Forms of Modern Dance in Turkey]. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Tan, Nail. (2000). Folklor (Halkbilimi)[Folklore], Genel bilgiler. İstanbul: Artmedia.
  • Sipos, János. (1995). Török Nepzéne [Turkish Folk Music]. II. Budapest: MTA Zenetudományi Intézet.
  • Sipos, János. (2009). Anadolu'da Bartók'un İzinde. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Sipos, János; Tavkul, Ufuk. (2018). Karaçay-Malkar Halk Şarkıları - Halk Müziğinin İzinde Kafkasya'ya Bir Seyahat [Karachay-Malkar Folk Songs - A Trip to the Caucasus in the Footsteps of Folk Music]. Ankara: Bengü Yayıncılık
  • Vikár, László. (1976). Béla Bartók's Folk Music Research ın Turkey. (Byron, Samira B. Trans.). A. Budapest: Akadémiai Kiadó.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dans ve Koreografi
Bölüm Articles
Yazarlar

Dilek Cantekin Elyağutu 0000-0002-0357-9148

Proje Numarası 1059B191601414
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cantekin Elyağutu, D. (2020). Records of Turkish Folk Dances from the Hungarian Academy of Sciences, Research Center for Humanities, Institute for Musicology. Musicologist, 4(1), 78-100. https://doi.org/10.33906/musicologist.734789