Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 925 - 938, 01.02.2011

Öz

BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 925 - 938, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmada İlköğretim Bölümü öğretmen adaylarının (Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği öğretmen adayları) bilişüstü okuma stratejileri ile yazılı anlatım becerileri arasında bir ilişki olup olmadığı sorgulanmıştır. Bilişüstü stratejiler, yapılan bir işin düzenlenmesi ve izlenmesine ilişkin zihinsel bir işlemdir. Bu bakımdan okuma etkinliklerinde bilişüstü stratejilerin kullanılması bu konuda ileri bir düzeyin göstergesi olarak ele alınabilir. Araştırmada bilişüstü pragmatik stratejileri kullanım düzeyi ile yazılı anlatım becerisi arasında bir ilişki olduğu saptanmıştır, ancak bilişüstü analitik stratejileri kullanım düzeyi ile yazılı anlatım arasında bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ayrıca bilişüstü stratejileri kullanım düzeyi ile cinsiyet arasında bir ilişki bulunmazken okunan bölüm açısından Okul Öncesi Öğretmenliğinin bu stratejileri daha ileri düzeyde kullandıkları saptanmıştır. Son olarak yazılı anlatım becerisi ile kişisel özellikler arasında da anlamlı düzeyde bir ilişkiye rastlanmamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Nihat Bayat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayat, N. (2011). BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Education Sciences, 6(1), 925-938.
AMA Bayat N. BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. NWSA. Şubat 2011;6(1):925-938.
Chicago Bayat, Nihat. “BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 925-38.
EndNote Bayat N (01 Şubat 2011) BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Education Sciences 6 1 925–938.
IEEE N. Bayat, “BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 925–938, 2011.
ISNAD Bayat, Nihat. “BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 925-938.
JAMA Bayat N. BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. NWSA. 2011;6:925–938.
MLA Bayat, Nihat. “BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 925-38.
Vancouver Bayat N. BİLİŞÜSTÜ OKUMA STRATEJİLERİ KULLANIM DÜZEYİ İLE YAZILI ANLATIM BECERİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. NWSA. 2011;6(1):925-38.