Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 14 - 38, 29.11.2020

Öz

Kaynakça

  • Balcı, A. (1989). Eğitimsel araştırmanın eğitimde problem çözmede uygulanması. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Sayı: 22,1: s. 412.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı ilköğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 19(96), 38-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara : Edge Akademi Yayıncılık.
  • Fırat, M. (2008). Emperyalizm kıskacında Türk eğitim sistemi. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60. Kavak, Y. (1997). Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kaya, Y. K. (1999). Eğitim yönetimi, kuram ve Türkiye’deki uygulama. Ankara: Bilim Yayıncılık.
  • MEB, Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği, Ankara, 2000.
  • MEB (2009). Milli eğitim istatistikleri, örgün eğitim 2009-2010 yılı. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • MEB (2011). Milli eğitim istatistikleri, örgün eğitim 2011-2012 yılı. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • MEB (2014). Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı kanun)”. Resmi Gazete. 21226, 12 Mayıs 1992.
  • Öztürk, N. (2001). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Recepoğlu E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları-Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekışık, H. Hüsnü (1968). Birleştirilmiş köy okullarında eğitim öğretim. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. (1982). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yangın, A. E. (1991). Taşımalı ilköğretim uygulaması. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 107.

Teachers and Students’ Opinions on the Practice of Transported Education

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 14 - 38, 29.11.2020

Öz

The aim of this research is to identify and interpret the problems of the transported secondary school practice based on the opinions of teachers and students in the transported school, to analyze the relationship between the two and to make suggestions. The population of the research using descriptive screening model consists of 57 teachers working in a total of 4 secondary schools in Haymana district of Ankara province and 195 students transported to these four secondary schools in the 2015-2016 academic year. In the research, the Teachers’ Opinions Scale for Transported Secondary School Practice and the Students’ Opinions Scale for Transported Secondary School Practice were used as data collection tools. The data were collected by the researcher through visiting each school in the sample and analyzed using SPSS 15 and LISREL 8. In the analysis of the data, together with descriptive statistical methods, independent sample t-Test, one-way variance (ANOVA) were used, and the results were tabulated. According to the results obtained from the research, female students participating in the research have more negative views about transported education than male students. In addition, it was observed that students in the older age group had more negative thoughts than younger students. It was also observed that there was no significant difference between the monthly income level of the family and the opinions of students about the application of transported education. Teachers, on the other hand, were found to have more negative views on the problems related to transportation vehicles as the year of professional work increased. It was seen that there was no significant difference in the opinions of teachers about the application of transported education and the year of professional work at a transporting central school. As a result, some suggestions were made based on the findings of the research.

Kaynakça

  • Balcı, A. (1989). Eğitimsel araştırmanın eğitimde problem çözmede uygulanması. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Sayı: 22,1: s. 412.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyükkaragöz, S. ve Şahin, H. (1995). Taşımalı ilköğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 19(96), 38-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (18. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara : Edge Akademi Yayıncılık.
  • Fırat, M. (2008). Emperyalizm kıskacında Türk eğitim sistemi. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60. Kavak, Y. (1997). Dünyada ve Türkiye’de ilköğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kaya, Y. K. (1999). Eğitim yönetimi, kuram ve Türkiye’deki uygulama. Ankara: Bilim Yayıncılık.
  • MEB, Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği, Ankara, 2000.
  • MEB (2009). Milli eğitim istatistikleri, örgün eğitim 2009-2010 yılı. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • MEB (2011). Milli eğitim istatistikleri, örgün eğitim 2011-2012 yılı. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • MEB (2014). Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği. meb.gov.tr adresinden erişilmişir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. “Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı kanun)”. Resmi Gazete. 21226, 12 Mayıs 1992.
  • Öztürk, N. (2001). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Recepoğlu E. (2006). Taşımalı İlköğretim Uygulamasında Taşıma Merkezi Olan İlköğretim Okullarının Sorunları-Çankırı, Karabük ve Kastamonu İli Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekışık, H. Hüsnü (1968). Birleştirilmiş köy okullarında eğitim öğretim. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. (1982). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yangın, A. E. (1991). Taşımalı ilköğretim uygulaması. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 107.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Arslan Eroğlu 0000-0002-6572-8241

Temel Çalık 0000-0003-3656-6260

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan Eroğlu, E., & Çalık, T. (2020). Teachers and Students’ Opinions on the Practice of Transported Education. Osmangazi Journal of Educational Research, 7(2), 14-38.