Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 22 - 50, 25.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Aça, M. (2019). Toplumsal değerlerle normların öğretilip hatırlatılmasında Barış Manço'nun rolü. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12(26), 286-291. https://doi.org/10.12981/mahder.564794.
  • Akarsu, S. (2015). İlkokul (1-4) ve ortaokul (5-8) müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların değerler bakımından incelenmesi ve değerler eğitimine ilişkin öğrenci algıları (Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:413644).
  • Aktaş, S. (2008). İlköğretim 2. kademe okul şarkılarının öğrencilere uygunluğunun incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:228574).
  • Barış Manço Mix. (2021, 25 Aralık). Biyografi. Retrieved from https://www.barismancomix.com/biyografi/roportajlari-bakigunay.php.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Edition). Ankara: Pegem Academy.
  • Cheek, C. J. M. (1992). Building more stately mansions: The ımpact of teachers and literatüre on the development of student values. ProQuest Dissertations and Thesis, AAT 9232482.
  • Çobanoğlu, Ö. (2000). Barış Manço araştırmalarının önemi ve yöntemi üzerine tespitler. Millî Folklor Dergisi. 12(46), 40-46.
  • Coşkun Keskin, S., & Akyıldız, M. (2021). Barış Manço şarkılarında yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 153-186. https://doi.org/10.34234/ded.936570.
  • Çelik, H. (2018). Müzik destekli öğretim yönteminin yedinci sınıf türkçe dersi milli kültür temasına etkisi-Barış Manço şarkıları örneği(Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:503202).
  • Demircioğlu İ., & Tokdemir M. (2006). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi amaç işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi 6 (15), 69-88.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencilerine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması(Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:211415).
  • Ekşi, H., & Katılımcı, A. (2016). Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erdoğan, G. (2015). Barış Manço örneğinden hareketle müziğin ahlak eğitimindeki önemi ve işlevi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 117-124.
  • Girmen, P. (2013). Türkçe eğitiminde atasözleri ve değer eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • Gökdemir, S. (2019). 7.Sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitimi(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Retrieved from YÖK Ulusal Tez Merkezi (Tez No:602337).
  • Gül, G., Mintaş, S., & Engür, D. (2020). Şarkılarla değerler eğitiminin okul öncesi çocukların farkındalık düzeyine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(39). https://doi.org/10.34234/ded.597237.
  • Güleryüz, H. (2002). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Güngör, Yereyıkılmaz, F. (2020). Türkçe dersi öğretim programı. M.Gültekin (Ed.), Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • İdi Tulumcu, F., & Tulumcu, F. (2015). İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi programlarında yer alan değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • İnel, Y., Sevigen, E., & Üztemur, S. (2021). “Barış Abi’yle değer öğretimi: Barış Manço eserlerinde değerler, Başkent Universıty Journal of Education 8(1), 94-103.
  • Kardaş, M. N. (2015). Orhun Abideleri’nin türkçe öğretiminde değer aktarımı açısından önemi: I Tonyukuk Abidesi, International Journal of Languages’ Educationand Teaching, 3(1), 273-287.
  • Keskin, Y. (2016). Değerlere genel bakış: Tanımı, özellikleri, işlevi ve sınıflandırılması, teoriden pratiğe değerler eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MEB. (2018). Türkçe dersi (1-8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melanlıoğlu, D. (2008). Kültür aktarımı açısından türkçe öğretim programları. Eğitim ve Bilim 33(150), 64-73.
  • Merriam, S. B. , & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Özdemir, E. (1983). Anadili öğretimi. Türk Dili 379, 18-30.
  • Özbay, M., & Karakuş Tayşi, E. (2011). Dede Korkut hikayelerinin Türkçe öğretimi ve değer aktarımı açısından önemi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 21-31.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2019). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık (3. Baskı).
  • Sallabaş, M. E. (2012). Ömer Seyfettin hikayelerinin Türkçe öğretiminde değer aktarımı açısından incelenmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 59-68.
  • Stone, C., & Dyal, M.A. (1997). School counselors sowing the seeds of character education. professional school counseling; Dec 97 Special Issue, 1(2), 22-24.
  • Tunca, H. (2005). Barış Manço: Uzun saçlı dev adam o bir “masal”dı. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Turanalp, M. (2019). Şarkılarla dini ve ahlaki değer aktarımı: Barış Manço örneği, Bilimname, 2019(37), 685-724. https://doi.org/10.28949/bilimname.520307.
  • Türkmenoğlu, M., Akyol , P., & Çağımlar, Z. (2021). Türkçe ve hayat bilgisi ders kitaplarındaki metinlerin değerler açısından karşılaştırılması. Ulusal Eğitim Dergisi, 1(1), 20–33.
  • Ulusoy K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Retrieved from YÖK Ulusal Tez Merkezi (Tez No:207042).
  • Walker, R. (2007). Music education: cultural values, social change and innovation, USA: Charler C. Thomas. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Values in Barış Manço’s Songs

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 22 - 50, 25.12.2022

Öz

Values Education has been a subject that has recently attracted attention in our country, has made much ground in scientific research and attracts the curiosity of people from all strata. This curiosity not only encourages scientific studies but also has a place for itself as an important motivation factor in value transfer. Today, the needs of society and individuals have revealed that the concept of value and value education is an important need. Values are in the field of interest of many branches of science from education to psychology, from philosophy to sociology. It is possible to make value, which is an abstract concept, fun, remarkable, and enjoyable through musical teaching. Also, since the musical teaching method appeals to many sense organs in the educational environment, the permanence in learning will be at a higher level compared to the old, traditional methods. Barış Manço is one of the greatest artists raised by Turkish society. In an interview, he said “No one comes into the world without a reason. It is my belief that the Creator sent us to do certain works in the world. Therefore, it has already been decided that it is among my duties to serve children.” and stated that he produced works about children. In this context, the aim of the research is to examine the use of Barış Manço Songs in the education of root values included in the MEB 2018 Turkish Teaching Program. As a result of the research, it was concluded that each of the 94 Barış Manço songs examined was directly related to at least two root values. It can be stated that the examined Barış Manço songs will contribute to the acquisition of these values by primary school students.

Kaynakça

  • Aça, M. (2019). Toplumsal değerlerle normların öğretilip hatırlatılmasında Barış Manço'nun rolü. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12(26), 286-291. https://doi.org/10.12981/mahder.564794.
  • Akarsu, S. (2015). İlkokul (1-4) ve ortaokul (5-8) müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların değerler bakımından incelenmesi ve değerler eğitimine ilişkin öğrenci algıları (Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:413644).
  • Aktaş, S. (2008). İlköğretim 2. kademe okul şarkılarının öğrencilere uygunluğunun incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:228574).
  • Barış Manço Mix. (2021, 25 Aralık). Biyografi. Retrieved from https://www.barismancomix.com/biyografi/roportajlari-bakigunay.php.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. Edition). Ankara: Pegem Academy.
  • Cheek, C. J. M. (1992). Building more stately mansions: The ımpact of teachers and literatüre on the development of student values. ProQuest Dissertations and Thesis, AAT 9232482.
  • Çobanoğlu, Ö. (2000). Barış Manço araştırmalarının önemi ve yöntemi üzerine tespitler. Millî Folklor Dergisi. 12(46), 40-46.
  • Coşkun Keskin, S., & Akyıldız, M. (2021). Barış Manço şarkılarında yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 153-186. https://doi.org/10.34234/ded.936570.
  • Çelik, H. (2018). Müzik destekli öğretim yönteminin yedinci sınıf türkçe dersi milli kültür temasına etkisi-Barış Manço şarkıları örneği(Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:503202).
  • Demircioğlu İ., & Tokdemir M. (2006). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi amaç işlev ve içerik. Değerler Eğitimi Dergisi 6 (15), 69-88.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencilerine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması(Yayımlanmamış Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi’nden alınmıştır (Tez No:211415).
  • Ekşi, H., & Katılımcı, A. (2016). Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erdoğan, G. (2015). Barış Manço örneğinden hareketle müziğin ahlak eğitimindeki önemi ve işlevi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 117-124.
  • Girmen, P. (2013). Türkçe eğitiminde atasözleri ve değer eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • Gökdemir, S. (2019). 7.Sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitimi(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Retrieved from YÖK Ulusal Tez Merkezi (Tez No:602337).
  • Gül, G., Mintaş, S., & Engür, D. (2020). Şarkılarla değerler eğitiminin okul öncesi çocukların farkındalık düzeyine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 18(39). https://doi.org/10.34234/ded.597237.
  • Güleryüz, H. (2002). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Güngör, Yereyıkılmaz, F. (2020). Türkçe dersi öğretim programı. M.Gültekin (Ed.), Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programları. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • İdi Tulumcu, F., & Tulumcu, F. (2015). İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi programlarında yer alan değerler, Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 117-142.
  • İnel, Y., Sevigen, E., & Üztemur, S. (2021). “Barış Abi’yle değer öğretimi: Barış Manço eserlerinde değerler, Başkent Universıty Journal of Education 8(1), 94-103.
  • Kardaş, M. N. (2015). Orhun Abideleri’nin türkçe öğretiminde değer aktarımı açısından önemi: I Tonyukuk Abidesi, International Journal of Languages’ Educationand Teaching, 3(1), 273-287.
  • Keskin, Y. (2016). Değerlere genel bakış: Tanımı, özellikleri, işlevi ve sınıflandırılması, teoriden pratiğe değerler eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MEB. (2018). Türkçe dersi (1-8.sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melanlıoğlu, D. (2008). Kültür aktarımı açısından türkçe öğretim programları. Eğitim ve Bilim 33(150), 64-73.
  • Merriam, S. B. , & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Özdemir, E. (1983). Anadili öğretimi. Türk Dili 379, 18-30.
  • Özbay, M., & Karakuş Tayşi, E. (2011). Dede Korkut hikayelerinin Türkçe öğretimi ve değer aktarımı açısından önemi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(1), 21-31.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2019). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık (3. Baskı).
  • Sallabaş, M. E. (2012). Ömer Seyfettin hikayelerinin Türkçe öğretiminde değer aktarımı açısından incelenmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 59-68.
  • Stone, C., & Dyal, M.A. (1997). School counselors sowing the seeds of character education. professional school counseling; Dec 97 Special Issue, 1(2), 22-24.
  • Tunca, H. (2005). Barış Manço: Uzun saçlı dev adam o bir “masal”dı. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Turanalp, M. (2019). Şarkılarla dini ve ahlaki değer aktarımı: Barış Manço örneği, Bilimname, 2019(37), 685-724. https://doi.org/10.28949/bilimname.520307.
  • Türkmenoğlu, M., Akyol , P., & Çağımlar, Z. (2021). Türkçe ve hayat bilgisi ders kitaplarındaki metinlerin değerler açısından karşılaştırılması. Ulusal Eğitim Dergisi, 1(1), 20–33.
  • Ulusoy K. (2007). Lise tarih programında yer alan geleneksel ve demokratik değerlere yönelik öğrenci tutumlarının ve görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Retrieved from YÖK Ulusal Tez Merkezi (Tez No:207042).
  • Walker, R. (2007). Music education: cultural values, social change and innovation, USA: Charler C. Thomas. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Servet Kömcü 0000-0001-5912-7776

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kömcü, S. (2022). Values in Barış Manço’s Songs. Osmangazi Journal of Educational Research, 9(2), 22-50.