Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 165 - 177, 25.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Balım, A. G., Türkoğuz, S., Ormancı, U., Kaçar, S., Evrekli, E., & Özcan, E. (2014). Teachers' views about problem-based learning through concept cartoons. Journal of Baltic Science Education, 13(4), 458-468.
  • Bayram, H. (2021). 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Girişimcilik Düzeyine Etkisi, (Unpublished doctoral dissertations). Anadolu University.
  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. (Unpublished doctoral dissertations). Anadolu University.
  • Deveci, H. (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. KUYEB, 7(1).
  • Deveci, H., & Öztürk, C. (2016). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. C. Öztürk (Eds.). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programları (s. 1-40). Ankara: Pegem.
  • Fer, S. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları S. Fer (Ed.) (2. baskı). Ankara: Anı.
  • Topal Germi, N. (2020). Probleme dayalı öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin maddenin değişimi ünitesinde başarılarına, yaratıcı düşünme becerilerine, kavram algılama düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. (Doctora Disertations, Ondokuz Mayıs University)
  • Göğüş, R. (2013). Fen Bilimleri Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerine Etkisi. (Master Degree dissertations, Kırıkkale University).
  • Hun, F. (2017). Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi İle Geliştirilmiş 5E Öğretim Modelinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumlarına Yönelik Etkisi. (Master Degree dissertations, Kırıkkale University).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kardipah, S. ve Wibawa, B. (2020). A flipped-blended learning model with augmented problem based learning to enhance students’ computer skills. TechTrends, 64(3), 507-513.
  • Öcal, A., & Tay, B. (Ed.). (2015). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem.
  • Saban, A. (2004). Öğrenme ve Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel.
  • Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel Düşünme ve Öğretimi. Hacettepe Education Faculty of Journal. (30), (193-200).
  • Söyleyici, H. (2018). Prebleme Dayalı Öğrenmenin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine, Tutumlarına Ve Başarılarına Etkisinin İncelemesi: Işık Ünitesi Örneği. (Master Degree dissertations, Edirne University).
  • Tatlısu, M. (2020). Eğitsel robotik uygulamalarda probleme dayalı öğrenmenin ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşdemir, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Tavukcu, K. (2006). Fen Bilgisi Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi.( Master Degree dissertations, Zonguldak Karaelmas University).
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim Programlarının ve Öğretimin Temel İlkeleri. (M. E. Rüzgar, & B. Aslan, Çev.)
  • Yanpar, T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı.

The Effect of Problem Based Learning Method on Students Academic Success and Their Attitudes towards Social Studies Course

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 165 - 177, 25.12.2022

Öz

The aim of the innovative learning approaches is to train individuals who are away from the memorisation, who are producers, who have problem-solving skills, and who can transfer what they have learned to real life. One of the innovative learning approaches is problem based learning method. According to the stated objectives, this research has been carried out to determine the effect of problem based learning on academic achievement in 6th grade social studies course. In this research, pre-test and post-test design that has experiment control group has been used. In order to collect the research data; achievement test to measure students' academic achievement, social studies attitude scale, scenarios based on problem-based learning method, study notes and instructional materials suitable for classroom environment were developed and applied. It was observed that there was no statistically significant difference between the students in the experimental group and the students in the control group in accordance with the results obtained from the statistical analysis regarding the data in the pre-test and attitude scale application. According to the results of the statistical analysis of the data obtained from the final tests based on the final measurements; it was concluded that problem-based learning method has a positive effect on the students' academic success in social studies course and social studies course attitudes.

Kaynakça

  • Balım, A. G., Türkoğuz, S., Ormancı, U., Kaçar, S., Evrekli, E., & Özcan, E. (2014). Teachers' views about problem-based learning through concept cartoons. Journal of Baltic Science Education, 13(4), 458-468.
  • Bayram, H. (2021). 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Girişimcilik Düzeyine Etkisi, (Unpublished doctoral dissertations). Anadolu University.
  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem.
  • Deveci, H. (2002). Sosyal Bilgiler Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Hatırlama Düzeylerine Etkisi. (Unpublished doctoral dissertations). Anadolu University.
  • Deveci, H. (2007). Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. KUYEB, 7(1).
  • Deveci, H., & Öztürk, C. (2016). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. C. Öztürk (Eds.). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programları (s. 1-40). Ankara: Pegem.
  • Fer, S. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları S. Fer (Ed.) (2. baskı). Ankara: Anı.
  • Topal Germi, N. (2020). Probleme dayalı öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin maddenin değişimi ünitesinde başarılarına, yaratıcı düşünme becerilerine, kavram algılama düzeylerine ve motivasyonlarına etkisi. (Doctora Disertations, Ondokuz Mayıs University)
  • Göğüş, R. (2013). Fen Bilimleri Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerine Etkisi. (Master Degree dissertations, Kırıkkale University).
  • Hun, F. (2017). Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi İle Geliştirilmiş 5E Öğretim Modelinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Tutumlarına Yönelik Etkisi. (Master Degree dissertations, Kırıkkale University).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel.
  • Kardipah, S. ve Wibawa, B. (2020). A flipped-blended learning model with augmented problem based learning to enhance students’ computer skills. TechTrends, 64(3), 507-513.
  • Öcal, A., & Tay, B. (Ed.). (2015). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem.
  • Saban, A. (2004). Öğrenme ve Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel.
  • Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel Düşünme ve Öğretimi. Hacettepe Education Faculty of Journal. (30), (193-200).
  • Söyleyici, H. (2018). Prebleme Dayalı Öğrenmenin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine, Tutumlarına Ve Başarılarına Etkisinin İncelemesi: Işık Ünitesi Örneği. (Master Degree dissertations, Edirne University).
  • Tatlısu, M. (2020). Eğitsel robotik uygulamalarda probleme dayalı öğrenmenin ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Taşdemir, M. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Tavukcu, K. (2006). Fen Bilgisi Dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi.( Master Degree dissertations, Zonguldak Karaelmas University).
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim Programlarının ve Öğretimin Temel İlkeleri. (M. E. Rüzgar, & B. Aslan, Çev.)
  • Yanpar, T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdal Günay 0000-0002-9827-2172

Cüneyit Akar 0000-0001-6028-2036

Nur Leman Balbağ

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günay, S., Akar, C., & Balbağ, N. L. (2022). The Effect of Problem Based Learning Method on Students Academic Success and Their Attitudes towards Social Studies Course. Osmangazi Journal of Educational Research, 9(2), 165-177.