Research Article
BibTex RIS Cite

THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS

Year 2017, , 582 - 589, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.634

Abstract

The aim of this study is to evaluate the
interaction of the university students 'social media usage habits and their
percpectives  of Entrepreneurial
activities via internet.
In the study, survey  
technique is used as data collecting instrument.  In the context of this study, we administered
a structured survey to  students in
Selçuk University Beyşehir Ali Akkanat Campus. The data obtained in this study
will be   analyzed by the programme of
SPSS23. It is considered that the findings to be obtained at the end of the
study will make contribution to eliminating the deficiency in the area and will
present useful opinions toward the literature and application.   

References

  • Çelik, A., Akgemci, T., (2010), Girişimcilik Kültürü ve Kobiler, Geliştirilmiş 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Konya.
  • Ercan, S., (2017), Duygusal Zekâ İle Girişimcilik Arasındaki İlişki: Karabük Üniversitesi Girişimcilik Bölümü Öğrencileri Örneği, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletmeAnabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Karabük
  • Karaca, M., (2015), Girişimciliği Belirleyen Kişilik Özellikleri, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim dalı, Doktora Tezi, Kayseri.
  • Koçak, O., (2009), Bilgi Teknolojilerini Kullanan Yeni Girişimcilik Modelinin İş Yaratma Etkisi, Sosyal Siyaset Konferansları, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayınları, 57, 381-405.
  • Küçük, K. A., (2014), Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Davranışına Etkisi; “Abant İzzet Baysal Üniversitesi” Örneği, Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ural A. , Kılıç İ., (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.(2.Baskı).Ankara : Detay Anatolia Akademik Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Yeniçıktı, N. T., (2016), Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma, Selçuk İletişim, 9,2, 92115.
  • Yıldırım, O., Başer, E., (2016), İnternetin Girişimciliği Kapsamında Değişen Enformasyon Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme, Global Media Journal TR Edition, 6 ,12, 172-200.
Year 2017, , 582 - 589, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.634

Abstract

References

  • Çelik, A., Akgemci, T., (2010), Girişimcilik Kültürü ve Kobiler, Geliştirilmiş 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Konya.
  • Ercan, S., (2017), Duygusal Zekâ İle Girişimcilik Arasındaki İlişki: Karabük Üniversitesi Girişimcilik Bölümü Öğrencileri Örneği, Karabük Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletmeAnabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Karabük
  • Karaca, M., (2015), Girişimciliği Belirleyen Kişilik Özellikleri, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim dalı, Doktora Tezi, Kayseri.
  • Koçak, O., (2009), Bilgi Teknolojilerini Kullanan Yeni Girişimcilik Modelinin İş Yaratma Etkisi, Sosyal Siyaset Konferansları, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayınları, 57, 381-405.
  • Küçük, K. A., (2014), Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Davranışına Etkisi; “Abant İzzet Baysal Üniversitesi” Örneği, Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ural A. , Kılıç İ., (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.(2.Baskı).Ankara : Detay Anatolia Akademik Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Yeniçıktı, N. T., (2016), Halkla İlişkiler Aracı Olarak Instagram: Sosyal Medya Kullanan 50 Şirket Üzerine Bir Araştırma, Selçuk İletişim, 9,2, 92115.
  • Yıldırım, O., Başer, E., (2016), İnternetin Girişimciliği Kapsamında Değişen Enformasyon Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme, Global Media Journal TR Edition, 6 ,12, 172-200.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Emine Vasfiye Korkmaz

Yasar Korkmaz This is me

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Korkmaz, E. V., & Korkmaz, Y. (2017). THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS. PressAcademia Procedia, 3(1), 582-589. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.634
AMA Korkmaz EV, Korkmaz Y. THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS. PAP. June 2017;3(1):582-589. doi:10.17261/Pressacademia.2017.634
Chicago Korkmaz, Emine Vasfiye, and Yasar Korkmaz. “THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS”. PressAcademia Procedia 3, no. 1 (June 2017): 582-89. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.634.
EndNote Korkmaz EV, Korkmaz Y (June 1, 2017) THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS. PressAcademia Procedia 3 1 582–589.
IEEE E. V. Korkmaz and Y. Korkmaz, “THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS”, PAP, vol. 3, no. 1, pp. 582–589, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.634.
ISNAD Korkmaz, Emine Vasfiye - Korkmaz, Yasar. “THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS”. PressAcademia Procedia 3/1 (June 2017), 582-589. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.634.
JAMA Korkmaz EV, Korkmaz Y. THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS. PAP. 2017;3:582–589.
MLA Korkmaz, Emine Vasfiye and Yasar Korkmaz. “THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS”. PressAcademia Procedia, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 582-9, doi:10.17261/Pressacademia.2017.634.
Vancouver Korkmaz EV, Korkmaz Y. THE UNIVERSITY STUDENTS’ SOCIAL MEDIA USAGE HABITS AND THEIR PERCPECTIVES OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES VIA INTERNET, SAMPLE OF SELCUK UNIVERSITY BEYSEHİR ALI AKKANAT CAMPUS. PAP. 2017;3(1):582-9.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.