Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, , 39 - 42, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.514

Abstract

References

  • Akşit, G. (2003). Farklı Kültürlerde Girişimcilik Niyeti ve Üniversite Öğrencilerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma [The Study of the Entrepreneur Inteation in Different Coltures: An Application to University Student] (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Arslan, H, Şener DK. (2012). Hemşirelikte yeni ve önemli bir kavram: girişimcilik [A new and ımportant concept in nursing: entrepreneurship]. İ.Ü.F.N. Hem. Derg 20(2): 140-145.
  • Austin, L., Luker, K. Roland, M. (2006). Clinical nurse specialists as entrepreneurs: constrained or liberated. J Clin Nurs 15(12): 1540-1549.
  • Bemis, P.A. (2008). Obstacles to nurse entrepreneurship. RN 71(12): 21-22.
  • Boore, J. Porter, S. (2011). Education for entrepreneurship in nursing. Nurse Educ Today 31(2): 184-191.
  • Bozkurt, Ö.Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler [Entrepreneurship Education in the World and in Turkey: Proposals from Successful Entrepreneurs and Faculty Members] Ankara: Detay Anatolia Akademik Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Cook, R. (2005). Community nursing in the 21st century: Who, where, what, how? British Journal of Community Nursing 10(7): 306–311.
  • Dayhoff, N.E., Moore, PS. (2005). CNS Entrepreneurs: innovators in patient care. Nurse Practitioner, 6-8.
  • Dolu, İ.Ç, Temuçin, E.D.,Özkan,H.A. (2016).Hemşirelik öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri ile bazı ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. [Assessment of the entrepreneurial characteristics and some related factors of nursing students] JED/GKD 11(2): 293-315.
  • Ekici, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimini Belirlemede Planlanmış Davranışlar Teorisi ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü. [Measurement of University Students’ Entrepreneurship Intention : The Role of the Theory of Planned Behavior and Entrepreneurship Education] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı, Adana.
  • Gözek, S. (2006). Girişimci Adayının Özellikleri, Girişimcilik Eğilimleri ve Girişimci Adayına Sağlanan Destekler, [The Entrepreneur Candidate's Specialities, their Entrepreneur's Propensity and Supports which is Provided for the Entrepreneurs] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Sütçü İmam Üniversitesi/Fen Bilimleri Fakültesi, Kahraman Maraş.
  • http://hbogm.meb.gov.tr/aol/kitaplar/aol/2014/girisimcilik1/unite1.pdf.
  • International Council of Nurses (ICN) (2004). Guidelines on the Nurse Entre/Intrapreneur Providing Nursing Service. Geneva, 1-33.
  • Karabulut, A.T. (2009). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini ve eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A study to determine the entrepreneurial characteristics and intentions of college students]. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi 26 (1): 1-18.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği [Research on determining the entrepreneurialism inclination of university students: Bülent Ecevit University example]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, XIV(II): 209-226.
  • Mungan, S. (2013). Kadın Girişimcilik Değerleri İle Kadın Girişimcilik Algısı Arasındaki İlişkide Girişimcilik Eğitimlerinin Rolü [Role of Entrepreneurship Trainings on the Relations Between Woman Entrepreneurship Values and Woman Entrepreneurship Perception] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Mersin.
  • Öztürk, Y.E., Köksal, O., Kıraç, R. (2014). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi [Development of entrepreneurship scale for students of health management department]. International Journal of Human Sciences, 11(2): 582-597.
  • Smith, S. (1996). Independent nurse practitioner: Advanced nursing practice in Brisbane. Australia. Nursing Clinics of North America. 31(3): 549–564.
  • Taysı, K., Canbaz, S. (2014). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini ve eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A research on identifying enterpreneurship qualities and tendencies of the students of associate degree]. Electronic Journal of Vocational Colleges. 59-67.
  • Wilson, A., Averis, A. Walsh, K. (2003). The influences on and experiences of becoming nurse entrepreneurs: a Delphi study. International Journal of Nursing Practice. 9(4): 236-245.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H.M., Karadeniz, Y., Köse, C. Koncagül, Ö. (2010). Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analiz [Entrepreneurship Education in World and Turkish Universities: A Comparative Analysis]. KMÜ Sosyal ve Ekonomık̇ Araştırmalar Dergıṡ i, 12(19): 51-59.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M.(2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi [Developing scale of university students entrepreneurship]. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21: 195-203.

STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE

Year 2017, , 39 - 42, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.514

Abstract

Nowadays,
entrepreneurship, which is a dynamic factor in all fields to improve the
quality of human life, is gaining importance in the health care system with
each passing day. This system, which has a very wide area,allows nurses to
fulfill their contemporary roles and responsibilities as a professional.Nursing
entrepreneurship has a multi-dimensional background.Unlike traditional nursing 
approaches,entrepreneurship
has an important place among contemporary nursing roles and responsibilities.
Entrepreneurship is an important source of innovation and creativity.
Entrepreneurial nursing is based on the factors such as nursing services,
health care products, legal services, health care services/political advice and
publications. In this context, entrepreneurship in nursing is accepted in every
field, and its recognition is increasing. Consequently, nurses are expected to
be entrepreneurs as a change agent in the health care system. However, there
are many factors that support and prevent nursing entrepreneurship. This review
has been designed to describe the barriers of entrepreneurship in nursing and
to present strategies for overcoming these barriers.

References

  • Akşit, G. (2003). Farklı Kültürlerde Girişimcilik Niyeti ve Üniversite Öğrencilerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma [The Study of the Entrepreneur Inteation in Different Coltures: An Application to University Student] (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Arslan, H, Şener DK. (2012). Hemşirelikte yeni ve önemli bir kavram: girişimcilik [A new and ımportant concept in nursing: entrepreneurship]. İ.Ü.F.N. Hem. Derg 20(2): 140-145.
  • Austin, L., Luker, K. Roland, M. (2006). Clinical nurse specialists as entrepreneurs: constrained or liberated. J Clin Nurs 15(12): 1540-1549.
  • Bemis, P.A. (2008). Obstacles to nurse entrepreneurship. RN 71(12): 21-22.
  • Boore, J. Porter, S. (2011). Education for entrepreneurship in nursing. Nurse Educ Today 31(2): 184-191.
  • Bozkurt, Ö.Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler [Entrepreneurship Education in the World and in Turkey: Proposals from Successful Entrepreneurs and Faculty Members] Ankara: Detay Anatolia Akademik Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Cook, R. (2005). Community nursing in the 21st century: Who, where, what, how? British Journal of Community Nursing 10(7): 306–311.
  • Dayhoff, N.E., Moore, PS. (2005). CNS Entrepreneurs: innovators in patient care. Nurse Practitioner, 6-8.
  • Dolu, İ.Ç, Temuçin, E.D.,Özkan,H.A. (2016).Hemşirelik öğrencilerinin girişimcilik düzeyleri ile bazı ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. [Assessment of the entrepreneurial characteristics and some related factors of nursing students] JED/GKD 11(2): 293-315.
  • Ekici, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimini Belirlemede Planlanmış Davranışlar Teorisi ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü. [Measurement of University Students’ Entrepreneurship Intention : The Role of the Theory of Planned Behavior and Entrepreneurship Education] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı, Adana.
  • Gözek, S. (2006). Girişimci Adayının Özellikleri, Girişimcilik Eğilimleri ve Girişimci Adayına Sağlanan Destekler, [The Entrepreneur Candidate's Specialities, their Entrepreneur's Propensity and Supports which is Provided for the Entrepreneurs] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Sütçü İmam Üniversitesi/Fen Bilimleri Fakültesi, Kahraman Maraş.
  • http://hbogm.meb.gov.tr/aol/kitaplar/aol/2014/girisimcilik1/unite1.pdf.
  • International Council of Nurses (ICN) (2004). Guidelines on the Nurse Entre/Intrapreneur Providing Nursing Service. Geneva, 1-33.
  • Karabulut, A.T. (2009). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini ve eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A study to determine the entrepreneurial characteristics and intentions of college students]. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi 26 (1): 1-18.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği [Research on determining the entrepreneurialism inclination of university students: Bülent Ecevit University example]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, XIV(II): 209-226.
  • Mungan, S. (2013). Kadın Girişimcilik Değerleri İle Kadın Girişimcilik Algısı Arasındaki İlişkide Girişimcilik Eğitimlerinin Rolü [Role of Entrepreneurship Trainings on the Relations Between Woman Entrepreneurship Values and Woman Entrepreneurship Perception] (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Mersin.
  • Öztürk, Y.E., Köksal, O., Kıraç, R. (2014). Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi [Development of entrepreneurship scale for students of health management department]. International Journal of Human Sciences, 11(2): 582-597.
  • Smith, S. (1996). Independent nurse practitioner: Advanced nursing practice in Brisbane. Australia. Nursing Clinics of North America. 31(3): 549–564.
  • Taysı, K., Canbaz, S. (2014). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini ve eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma [A research on identifying enterpreneurship qualities and tendencies of the students of associate degree]. Electronic Journal of Vocational Colleges. 59-67.
  • Wilson, A., Averis, A. Walsh, K. (2003). The influences on and experiences of becoming nurse entrepreneurs: a Delphi study. International Journal of Nursing Practice. 9(4): 236-245.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H.M., Karadeniz, Y., Köse, C. Koncagül, Ö. (2010). Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analiz [Entrepreneurship Education in World and Turkish Universities: A Comparative Analysis]. KMÜ Sosyal ve Ekonomık̇ Araştırmalar Dergıṡ i, 12(19): 51-59.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A.M.(2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi [Developing scale of university students entrepreneurship]. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21: 195-203.
There are 22 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nuray Turan

Nurten Kara This is me

Gulsun Ozdemir Aydin

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Turan, N., Kara, N., & Ozdemir Aydin, G. (2017). STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE. PressAcademia Procedia, 4(1), 39-42. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.514
AMA Turan N, Kara N, Ozdemir Aydin G. STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE. PAP. June 2017;4(1):39-42. doi:10.17261/Pressacademia.2017.514
Chicago Turan, Nuray, Nurten Kara, and Gulsun Ozdemir Aydin. “STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE”. PressAcademia Procedia 4, no. 1 (June 2017): 39-42. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.514.
EndNote Turan N, Kara N, Ozdemir Aydin G (June 1, 2017) STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE. PressAcademia Procedia 4 1 39–42.
IEEE N. Turan, N. Kara, and G. Ozdemir Aydin, “STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE”, PAP, vol. 4, no. 1, pp. 39–42, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.514.
ISNAD Turan, Nuray et al. “STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE”. PressAcademia Procedia 4/1 (June 2017), 39-42. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.514.
JAMA Turan N, Kara N, Ozdemir Aydin G. STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE. PAP. 2017;4:39–42.
MLA Turan, Nuray et al. “STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE”. PressAcademia Procedia, vol. 4, no. 1, 2017, pp. 39-42, doi:10.17261/Pressacademia.2017.514.
Vancouver Turan N, Kara N, Ozdemir Aydin G. STRATEGIES FOR THE INVOLVEMENT OF NURSES AS ENTREPRENEURS IN HEALTHCARE. PAP. 2017;4(1):39-42.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.