Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 1, 110 - 114, 30.07.2020
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1250

Öz

Amaç- Bu çalışmada bir devlet üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin sunulan hizmet kalitesini değerlendirmeleri istenmiş ve hizmet kalitesine ilişkin algılarının öğrenci memnuniyetleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerine (cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri bölüm gibi) bağlı olarak hizmet kalitesine ve memnuniyet düzeylerine ilişkin algılarında bir farklılığın olup olmadığı belirlenmek istenmiştir.
Yöntem- Çalışmanın verileri Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’ne bağlı Türkoğlu Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden anket tekniği ile elde edilmiştir. Öğrencilerin hizmet kalitesi algısı fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati olmak üzere çok boyutlu bir yapıda ele alınmıştır. Verilerin analizi için SPSS programından faydalanılmıştır. Çalışmada frekans analizi, Bağımsız t-Testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır.
Bulgular- Çalışmanın amacı doğrultusunda geliştirilen hipotezlerin test edilmesi sonucunda hizmet kalitesinin tüm boyutları ile öğrencilerin memnuniyetleri üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Hizmet kalitesi boyutları açısından ayrı ayrı incelendiğinde empati boyutunun öğrencilerin memnuniyetleri üzerinde diğer boyutlara göre daha etkili; heveslilik boyutunun da daha az etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca kadın ve erkek öğrencilerin hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyet düzeylerinin birbirinden farklı olduğu bulgusu elde edilmiştir. Yine öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre hizmet kalitesine ilişkin algılarının ve memnuniyet düzeylerinin birbirinden farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç- Yapılan analizler sonucunda değişkenler arasında anlamlı ilişkiler olduğu ve hizmet kalitesinin öğrencilerin memnuniyet düzeyleri üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Cevher, E. (2016). Hizmet kalitesi açısından üniversitelere yönelik şikayetlerin incelenmesi. Journal of Yasar University, 2016, 11(43), s.163-171.
  • Ceylan, M. (1997). Eğitimde toplam kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 9(2), s.23-30.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınları.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. ve Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), pp.12-40.
  • Tayyar, N. ve Dilşeker, F. (2012). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi ve imajın öğrenci memnuniyetine etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar, Sayı 28, s.184-203.
  • Türkoğlu Meslek Yüksekokulu Birim iç Değerlendirme Raporu (2019). Erişim adresi http://turkoglumyo.ksu.edu.tr/depo/belgeler/2019%20Birim%20%C4%B0%C3%A7%20De%C4%9Ferlendirme%20Raporu_2002031425353473.pdf.
  • Yaşar, M. (2014). İstatistiğe yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 36 (Temmuz 2014/II), ss.59-75.

THE EFFECT OF SERVICE QUALITY PERCEPTIONS OF STUDENTS WHICH RECEIVE EDUCATION AT UNDERGRADUATE LEVEL ON SATISFACTION LEVEL

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 1, 110 - 114, 30.07.2020
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1250

Öz

Purpose- The purpose of this study is to evaluate the service quality of students studying at a vocational high school within a state university and to measure the effect of their perceptions about service quality on student satisfaction. In addition, it is aimed to determine whether there is a difference in students' perceptions of service quality and satisfaction depending on their demographic characteristics (gender, age, department where they study).
Methodology- The data of the study were obtained from the students of Türkoğlu Vocational School of Kahramanmaraş Sütçü İmam University using a survey method. Students' perception of service quality is handled in a multidimensional structure including tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy. SPSS program was used for data analysis. Frequency analysis, Independent t-Test, ANOVA, correlation and regression analysis were used.
Findings- As a result of testing the hypotheses developed in line with the purpose of the study, it was found that the quality of service was effective on satisfaction of the students. When examined separately in terms of service quality dimensions, empathy dimension is more effective on students' satisfaction than other dimensions; it was found that the responsiveness dimension was also less effective. In addition, it was found that female and male students' perceptions of service quality and satisfaction differ from each other. Also it was concluded that students' perceptions of service quality and satisfaction differ from each other according to their departments.
Conclusion- Based upon the analysis showed that there were significant relationships between the variables.

Kaynakça

  • Cevher, E. (2016). Hizmet kalitesi açısından üniversitelere yönelik şikayetlerin incelenmesi. Journal of Yasar University, 2016, 11(43), s.163-171.
  • Ceylan, M. (1997). Eğitimde toplam kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 9(2), s.23-30.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayınları.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. ve Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), pp.12-40.
  • Tayyar, N. ve Dilşeker, F. (2012). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi ve imajın öğrenci memnuniyetine etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar, Sayı 28, s.184-203.
  • Türkoğlu Meslek Yüksekokulu Birim iç Değerlendirme Raporu (2019). Erişim adresi http://turkoglumyo.ksu.edu.tr/depo/belgeler/2019%20Birim%20%C4%B0%C3%A7%20De%C4%9Ferlendirme%20Raporu_2002031425353473.pdf.
  • Yaşar, M. (2014). İstatistiğe yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 36 (Temmuz 2014/II), ss.59-75.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans, İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Inci Fatma Dogan Bu kişi benim 0000-0002-9749-2878

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dogan, I. F. (2020). ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ. PressAcademia Procedia, 11(1), 110-114. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1250
AMA Dogan IF. ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ. PAP. Temmuz 2020;11(1):110-114. doi:10.17261/Pressacademia.2020.1250
Chicago Dogan, Inci Fatma. “ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. PressAcademia Procedia 11, sy. 1 (Temmuz 2020): 110-14. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1250.
EndNote Dogan IF (01 Temmuz 2020) ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ. PressAcademia Procedia 11 1 110–114.
IEEE I. F. Dogan, “ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ”, PAP, c. 11, sy. 1, ss. 110–114, 2020, doi: 10.17261/Pressacademia.2020.1250.
ISNAD Dogan, Inci Fatma. “ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. PressAcademia Procedia 11/1 (Temmuz 2020), 110-114. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2020.1250.
JAMA Dogan IF. ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ. PAP. 2020;11:110–114.
MLA Dogan, Inci Fatma. “ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. PressAcademia Procedia, c. 11, sy. 1, 2020, ss. 110-4, doi:10.17261/Pressacademia.2020.1250.
Vancouver Dogan IF. ÖNLİSANS DÜZEYİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN HİZMET KALİTESİ ALGILARININ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNE ETKİSİ. PAP. 2020;11(1):110-4.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.