Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okullarda Görmezden Gelinen Ayrımcılık: Seviye Sınıfları

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 16 - 36, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Akar-Vural, R., Yılmaz-Özelçi, S., Çengel, M. ve Gömleksiz, M. (2016). Altıncı sınıfta elit sınıf uygulaması üzerine bir çalışma. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2060-2082.
  • Aldan- Karademir, Ç. ve Özsoy, N. (2009). Düzey dersliklerinin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin akademik başarıları ve benlik saygısı üzerine etkisi. E- Journal of New World Science Academy, 4(3).
  • Aldan- Karademir, Ç. ve Özsoy, N. (2007). Düzey dersliklerinin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin akademik başarıları ve benlik saygısı üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Aydın.
  • Aslan, G., Küçüker, E. ve Gürbüzler, A. (2014). Seviye sınıfları uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Sciences, 11(2).
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Betts, J. R. ve Shkolnik, J. L. (2000). The effects of ability grouping on student achievement and resource allocation in secondary schools. Economics of Review,19,1-15.
  • Bourdieu, P. ve Passeron, J-C. (2014). Varisler. Öğrenciler ve Kültür. Ankara: Heretik Yayınları.
  • Bourdieu, P. ve Passeron, J-C. (2014). Yeniden üretim. Eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri. Ankara: Heretik Yayınları.
  • Braddock, J. H. ve McPartland, J. M. (1990). Alternatives to tracking. Educational Leadership, 47(6), 76-79.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Eskicumalı, A. (2012). Okul bilgisinin dağıtılması ve eğitimde gruplama. Forum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,2, 947-68.
  • Gamaron, A. (1992). Is ability grouping equitable? Educational Leadership, 50(2), 11-17.
  • Hallinan, M. T. (1994). Tracking: from theory to practice. Sociology of Education, 67(2), 79-84.
  • Ireson, H. ve Hallam, S. (1999). Raising standarts: Is abilty grouping the answer? Oxford Review of Education, 25(3), 343-358.
  • Karadeniz, T. (1968). İlkokullarda seviye sınıfları kurma ve uygulama. Bursa: Öz Kardeşler Matbaası.
  • Kulik, J. A. ve Kulik C. L. C. (1992). Meta-analytic findings on grouping programs. Gifted Child Quarterly, 36(2), 73-77.
  • MEB. http://www.meb.gov.tr/mebasp/mebdata/mevzuat/aramalisteleme.asp
  • Tan, M. (1990). Eğitim sosyolojisinde değişik yaklaşımlar: İşlevci ve çatışmacı paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 557-571.
  • Tunç, B. (2016). Ölç(ül)erek yaşamak: Öğretmen performansı ve eğitimsel eylemin kontrolü. K. Yılmaz (Yay. haz.). Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları içinde (ss. 213-239) Ankara: Pegem Akademi.
  • Ural, A. (2014). Seçkinci eğitimi meşrulaştırmak: Eğitimi koşullu geçişe dayalı kademelendirme. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 3(1), 45-56.
  • Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E. ve Çankaya, D. (2010). Eğitimde toplumsal ayrışma. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayını, No. 276.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ignored Discrimination in Schools: Tracking

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 16 - 36, 30.12.2020

Öz

This study examines tracking systems that are implicitly and explicitly implemented in schools in terms of discrimination in education. It also investigates how tracking is perceived by school principals, teachers and students, and qualitatively examines what they experience in the implementation of tracking. Comprising three principals, 12 students and 18 teachers, the study employed semi-structured interviews to find participants’ views about tracking. The results revealed that school principals were more in favour of tracking than other participants. However, student participants were more focused on the downsides of tracking compared to others. Proponents of tracking argued that dividing students into homogeneous groups provided students with
the opportunity to learn in line with their level of success. It was often emphasized that students were not able to improve sufficiently in mixed groups. One of the outstanding points was that tracking was perceived in terms of academic success and successful students. Rather than considering tracking as discrimination, classifying students was argued to result in better outcomes.

Kaynakça

  • Akar-Vural, R., Yılmaz-Özelçi, S., Çengel, M. ve Gömleksiz, M. (2016). Altıncı sınıfta elit sınıf uygulaması üzerine bir çalışma. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2060-2082.
  • Aldan- Karademir, Ç. ve Özsoy, N. (2009). Düzey dersliklerinin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin akademik başarıları ve benlik saygısı üzerine etkisi. E- Journal of New World Science Academy, 4(3).
  • Aldan- Karademir, Ç. ve Özsoy, N. (2007). Düzey dersliklerinin ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine ilişkin akademik başarıları ve benlik saygısı üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Aydın.
  • Aslan, G., Küçüker, E. ve Gürbüzler, A. (2014). Seviye sınıfları uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Sciences, 11(2).
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Betts, J. R. ve Shkolnik, J. L. (2000). The effects of ability grouping on student achievement and resource allocation in secondary schools. Economics of Review,19,1-15.
  • Bourdieu, P. ve Passeron, J-C. (2014). Varisler. Öğrenciler ve Kültür. Ankara: Heretik Yayınları.
  • Bourdieu, P. ve Passeron, J-C. (2014). Yeniden üretim. Eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri. Ankara: Heretik Yayınları.
  • Braddock, J. H. ve McPartland, J. M. (1990). Alternatives to tracking. Educational Leadership, 47(6), 76-79.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K.E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Eskicumalı, A. (2012). Okul bilgisinin dağıtılması ve eğitimde gruplama. Forum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,2, 947-68.
  • Gamaron, A. (1992). Is ability grouping equitable? Educational Leadership, 50(2), 11-17.
  • Hallinan, M. T. (1994). Tracking: from theory to practice. Sociology of Education, 67(2), 79-84.
  • Ireson, H. ve Hallam, S. (1999). Raising standarts: Is abilty grouping the answer? Oxford Review of Education, 25(3), 343-358.
  • Karadeniz, T. (1968). İlkokullarda seviye sınıfları kurma ve uygulama. Bursa: Öz Kardeşler Matbaası.
  • Kulik, J. A. ve Kulik C. L. C. (1992). Meta-analytic findings on grouping programs. Gifted Child Quarterly, 36(2), 73-77.
  • MEB. http://www.meb.gov.tr/mebasp/mebdata/mevzuat/aramalisteleme.asp
  • Tan, M. (1990). Eğitim sosyolojisinde değişik yaklaşımlar: İşlevci ve çatışmacı paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 557-571.
  • Tunç, B. (2016). Ölç(ül)erek yaşamak: Öğretmen performansı ve eğitimsel eylemin kontrolü. K. Yılmaz (Yay. haz.). Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları içinde (ss. 213-239) Ankara: Pegem Akademi.
  • Ural, A. (2014). Seçkinci eğitimi meşrulaştırmak: Eğitimi koşullu geçişe dayalı kademelendirme. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 3(1), 45-56.
  • Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E. ve Çankaya, D. (2010). Eğitimde toplumsal ayrışma. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayını, No. 276.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Binali Tunç

Süheyla Ülker

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tunç, B., & Ülker, S. (2020). Ignored Discrimination in Schools: Tracking. Political Economy and Management of Education, 1(2), 16-36.

Copyrights for the articles are retained by the author(s), with first publication rights granted to the Journal.

The work is licensed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License