Yapay zekâ, içinde bulunduğumuz çağda, hayatın her alanda yaşanan hızlı dönüşümlerin en önemli aktörlerinden biri konumundadır. Yapısı, işleyişi ve işlevlerine yönelik incelemeler yapay zekanın yaşamın her alanındaki etkisinin ne denli büyük olduğunu ve bu etkinin daha da derinleşeceğini açıkça ortaya koymaktadır. Bu etkilerin çoğunluğu olumlu olup insanlık için fırsatlar içermekle birlikte beraberinde getirdiği ve mutlaka üstesinden gelinmesi gereken zorluklar da göz ardı edilmeyecek düzeydedir. Bu makalenin amacı yapay zekanın sağladığı katkıları, sunduğu fırsatları, beraberinde getirdiği zorlukları ve bunların çözümünde kullanılabilecek yolları genel anlamda farklı sektörler özelde ise eğitim alanı açısından literatüre dayalı olarak ele alarak incelemektir. Bu yönüyle makale bir derlemedir. Makalenin birinci bölümünde öncelikle yapay zekânın genel yapısı ve tarihsel gelişimi incelenmiştir. Devamında yapay zekânın topluma ve iş dünyasına sunduğu fırsatlar, sağladığı katkılar açıklandıktan sonra beraberinde getirdiği zorluklar ve bunların üstesinden gelmede kullanılabilecek çözüm yolları ele alınmıştır. Makalenin ikinci bölümünde ise yapay zekanın eğitim üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu bölümde öncelikle yapay zekâ eğitim ilişkisi ele alındıktan sonra yapay zekanın eğitim alanında öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerinde oynadığı roller ve öğrenci, öğretmen ve yöneticilere sağladığı katkılar tartışılmıştır. Devamında ise eğitimde karşılaşılan yapay zekâ kaynaklı sorunlar ve bunlara yönelik çözüm önerileri ele alınarak irdelenmiştir. Bu makalenin ele alınarak incelenen içerik bakımından ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Artificial Intelligence (AI) is one of the most important actors of the rapid transformations taking place in every aspect of life in our age. Studies on its structure, operation and functions clearly reveal how great the impact of AI is in every area of life and that this impact will deepen. While most of these impacts are positive and include opportunities for humanity, the challenges they bring with them that must be overcome are not to be ignored. The purpose of this article is to examine the contributions of AI, the opportunities it offers, the challenges it brings and the ways that can be used to solve them, based on literature in terms of different sectors in general and the field of education in particular. In this respect, the article is a compilation article. In the first part of the article, firstly the general structure and historical development of AI are examined. After explaining the contributions and opportunities of AI to society and the business world, the challenges it brings and the solutions that can be used to overcome them are discussed. It is thought that this article will contribute to the relevant literature in terms of the content examined.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Education Planning, Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other) |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | November 9, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 15, 2024 |
Acceptance Date | October 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |