Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 95 - 105, 01.12.2014
https://doi.org/10.17275/per.14.13.1.2

Öz

Kaynakça

  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. Sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, ADANA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ak, L., & Sayıl, M. (2006). Three different types of elementary school students’ school achievements, perceived social support, school attitudes and behavior adjustment problems. Educational Sciences: Theory & Practice, 6(2), 293-300.
  • Arı, A. (2002). İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (Normal, taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, sayı:153-154.
  • Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 9(34), 32-55.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme Ve Değerlendirme Teknikleri (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Barth, J. M., Dunlap, S. T., Dane, H., Lochman, J. E., & Wells, K. C. (2004). Classroom environment influnces on aggression, peer relations and academic focus. Journal of School Psychology, 42,115-133.
  • Buckner, J. C., Bassuk, E. L., & Weinreb, L. F. (2001). Predictors of academic achievement among homeless and low-income housed children. Journal of Scholl Psychology, 39(1), 45-69.
  • Cooper, H., Robinson, J. C. & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Coşkun, L. (2004). Yatılı, taşımalı ve "normal" eğitim yapılan ilköğretim okulu öğrencilerinde akademik başarı, okula ilişkin tutum, algılanan sosyal destek ve davranış-uyum sorunları arasındaki ilişkiler. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. ANKARA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çelik, S. & Aktürk, Z. (2009). Klasik sınıf ortamında öğrenci başarısını artırmak için bir girişim: Oturma düzeni ve ödev yapmanın etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 189, 37-43.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Çetinkaya, M. (2013). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının İşleyişine İlişkin Görüşleri: Kahramanmaraş İli Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. ANKARA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çetinkaya, M. & Gelişli, Y. (2014). Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin yatılı ilköğretim bölge okullarının işleyişine ilişkin görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33, 1-8.
  • Gedik, M. & Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38, 135-148.
  • Guest, K. C., & Biasini, F. J. (2001). Middle childhood, poverty, and adjustment: Does social support have an impact? Psychology in the Schools, 38(6), 549-559.
  • Gür, H. (2002). Ev ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu, Mayıs, Ankara.
  • Halıcı, P. (2005). Yatılı İlköğretim Bölge Okuluna Devam Eden ve Ailesi ile Birlikte Yaşayan 12-14 Yaş Grubu Çocukların Saldırganlık Eğilimleri İle Benlik Kavramlarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Hong, E. (1999). Preffered and actual homework style: a cross cultural examination. Educational Research Journal, 41(3), 251–265.
  • İnal, U. (2009). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kazu, İ. Y. & Aşkın, Z. (2011). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının etüt saatlerinde ve boş zaman etkinliklerinde karşılaşılan sorunlar: Elazığ ili örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(3), 39-46.
  • Kırılmazkaya, G., Keçeci, G. & Kırbağ Zengin, F. (2011, Mayıs). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin tespiti. 6. Uluslararası İleri Teknoloji Sempozyumu, Elazığ.
  • Kumandaş, H. & Kutlu, Ö. (2010). The factors affecting 5th grade students’ attitudes towards performance tasks. Elementary Education Online, 9(2), 714-722.
  • Küçük, Y. & Arıkan D. (2005). İşitme engelli çocukların umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2(2), 1-13.
  • Lucia, R. C. S., Gesten, E., Rendina-Gobioff, G., Epstein, M., Kaufmann, D., Salcedo, O. (2000). Children’s school adjustment: A developmental tran-sactional systems perspective. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(4), 429-446.
  • MEB (2003).Yatılı ilköğretim bölge okulları ve pansiyonlu ilköğretim okulları yönetici kılavuz kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Resmi Gazete (2012). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. No: 28360.
  • Öztürk, P. (2010). İlköğretim II. kademe Türkçe dersi performans görevi başarı puanları ile akademik başarı ve derse yönelik tutum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Pekdemir, Z. & Akyol, A. (2011). Farklı türdeki ilköğretim okullarına devam eden beşinci sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 154-163.
  • Pettit, G. S., Bates, J. E. & Dodge, K. A. (1997). Supportive parenting, ecological context, and children’s adjustment: a seven-year longitudinal study. Child Development,68, 908-923.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim öğrencileri ve öğretmenlerinin performans görevleri ve bu görevlerde internet kullanımı hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi, Mersin. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi).
  • Şenol, D. & Yıldız, S. (2009). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenci-öğretmen ve aile etkileşimi: Diyarbakır ve Erzurum örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 359-376.
  • Udum, C. (2012). Normal İlköğretim Okulu ve Yatılı ilköğretim bölge okullarının SBS puanına göre matematik başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ELAZIĞ. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Uzoğlu, M., Öztürk, P., Bülbül, E. & Küçükaydın, Z. (2013). Fen ve teknoloji dersinde performans görevinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi, International Journal of Social Science, 6 (1), 1495-1509.
  • Wentzel, K. R. (1997). Student motivation in middle school: the role of perceived pedagogical caring. Journal of Educational Psychology, 89 (3), 411-419.
  • Yeşilyurt, S. (2006). A study on high school students’ attitudes towards Biology assignments. Journal of Erzincan Educational Faculty. (8), (1), 37-53.
  • Yılmaz, B. & Benli, N. (2011). İlköğretim I. Kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-265.

An Examination of Secondary School Students’ Academic Achievement in Science Course and Achievement Scores in Performance Assignments with Regard to Different Variables: A Boarding School Example

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 95 - 105, 01.12.2014
https://doi.org/10.17275/per.14.13.1.2

Öz

The aim of the study is to explore the academic achievement and
performance tasks of students studying in a regional primary boarding
school in science course with regard to different variables. The study was
carried out via survey method and total 96 students, 57 of them boarding
students and 39 of them non-boarding students studying in the 5th, 6th, and
7th grades in a regional primary boarding schools, participated in the study.
The data of the study was obtained from the academic performance grade
point average which the students got from three different exams in Science
course and performance grade point average the students got from two
different performance assignments (preparing a poster). MANOVA and
correlation analysis were used for the statistical analysis of the data which
were collected to seek answers for the sub-problems stated within the
general framework of the research. The findings revealed that there is not a
significant difference between the grade levels and the students’ academic
achievement scores and performance scores in science course, whereas a
significant difference was found between the gender variable and
performance scores, which was in favour of females. This result suggests
that female students were more successful than male students when
compared to performance assignments. Moreover, a meaningful difference
was detected in favour of non-boarding students with regard to their
academic achievement in science course and their grades in performance
assignments. Finally, it was found that there was a moderate positive
correlation between the students’ academic achievement scores in science
course and performance scores in performance assignments.

Kaynakça

  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. Sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, ADANA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Ak, L., & Sayıl, M. (2006). Three different types of elementary school students’ school achievements, perceived social support, school attitudes and behavior adjustment problems. Educational Sciences: Theory & Practice, 6(2), 293-300.
  • Arı, A. (2002). İlköğretim uygulamalarının değerlendirilmesi (Normal, taşımalı ve yatılı ilköğretim okullarının karşılaştırılması). Milli Eğitim Dergisi, sayı:153-154.
  • Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 9(34), 32-55.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme Ve Değerlendirme Teknikleri (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Barth, J. M., Dunlap, S. T., Dane, H., Lochman, J. E., & Wells, K. C. (2004). Classroom environment influnces on aggression, peer relations and academic focus. Journal of School Psychology, 42,115-133.
  • Buckner, J. C., Bassuk, E. L., & Weinreb, L. F. (2001). Predictors of academic achievement among homeless and low-income housed children. Journal of Scholl Psychology, 39(1), 45-69.
  • Cooper, H., Robinson, J. C. & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Coşkun, L. (2004). Yatılı, taşımalı ve "normal" eğitim yapılan ilköğretim okulu öğrencilerinde akademik başarı, okula ilişkin tutum, algılanan sosyal destek ve davranış-uyum sorunları arasındaki ilişkiler. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. ANKARA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çelik, S. & Aktürk, Z. (2009). Klasik sınıf ortamında öğrenci başarısını artırmak için bir girişim: Oturma düzeni ve ödev yapmanın etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 189, 37-43.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Çetinkaya, M. (2013). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının İşleyişine İlişkin Görüşleri: Kahramanmaraş İli Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. ANKARA. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çetinkaya, M. & Gelişli, Y. (2014). Yatılı ilköğretim bölge okulu öğrencilerinin yatılı ilköğretim bölge okullarının işleyişine ilişkin görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33, 1-8.
  • Gedik, M. & Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkında görüşleri. Karadeniz Araştırmaları, 38, 135-148.
  • Guest, K. C., & Biasini, F. J. (2001). Middle childhood, poverty, and adjustment: Does social support have an impact? Psychology in the Schools, 38(6), 549-559.
  • Gür, H. (2002). Ev ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi. Matematik Etkinlikleri Sempozyumu, Mayıs, Ankara.
  • Halıcı, P. (2005). Yatılı İlköğretim Bölge Okuluna Devam Eden ve Ailesi ile Birlikte Yaşayan 12-14 Yaş Grubu Çocukların Saldırganlık Eğilimleri İle Benlik Kavramlarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Hong, E. (1999). Preffered and actual homework style: a cross cultural examination. Educational Research Journal, 41(3), 251–265.
  • İnal, U. (2009). Adana İl Sınırları İçerisindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğretmen ve Öğrencilerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Kazu, İ. Y. & Aşkın, Z. (2011). Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının etüt saatlerinde ve boş zaman etkinliklerinde karşılaşılan sorunlar: Elazığ ili örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(3), 39-46.
  • Kırılmazkaya, G., Keçeci, G. & Kırbağ Zengin, F. (2011, Mayıs). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde performans görevlerini hazırlarken kullandıkları bilgi iletişim teknolojilerinin tespiti. 6. Uluslararası İleri Teknoloji Sempozyumu, Elazığ.
  • Kumandaş, H. & Kutlu, Ö. (2010). The factors affecting 5th grade students’ attitudes towards performance tasks. Elementary Education Online, 9(2), 714-722.
  • Küçük, Y. & Arıkan D. (2005). İşitme engelli çocukların umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2(2), 1-13.
  • Lucia, R. C. S., Gesten, E., Rendina-Gobioff, G., Epstein, M., Kaufmann, D., Salcedo, O. (2000). Children’s school adjustment: A developmental tran-sactional systems perspective. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(4), 429-446.
  • MEB (2003).Yatılı ilköğretim bölge okulları ve pansiyonlu ilköğretim okulları yönetici kılavuz kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Resmi Gazete (2012). Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. No: 28360.
  • Öztürk, P. (2010). İlköğretim II. kademe Türkçe dersi performans görevi başarı puanları ile akademik başarı ve derse yönelik tutum arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Pekdemir, Z. & Akyol, A. (2011). Farklı türdeki ilköğretim okullarına devam eden beşinci sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 154-163.
  • Pettit, G. S., Bates, J. E. & Dodge, K. A. (1997). Supportive parenting, ecological context, and children’s adjustment: a seven-year longitudinal study. Child Development,68, 908-923.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim öğrencileri ve öğretmenlerinin performans görevleri ve bu görevlerde internet kullanımı hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi, Mersin. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi).
  • Şenol, D. & Yıldız, S. (2009). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenci-öğretmen ve aile etkileşimi: Diyarbakır ve Erzurum örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 359-376.
  • Udum, C. (2012). Normal İlköğretim Okulu ve Yatılı ilköğretim bölge okullarının SBS puanına göre matematik başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ELAZIĞ. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Uzoğlu, M., Öztürk, P., Bülbül, E. & Küçükaydın, Z. (2013). Fen ve teknoloji dersinde performans görevinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi, International Journal of Social Science, 6 (1), 1495-1509.
  • Wentzel, K. R. (1997). Student motivation in middle school: the role of perceived pedagogical caring. Journal of Educational Psychology, 89 (3), 411-419.
  • Yeşilyurt, S. (2006). A study on high school students’ attitudes towards Biology assignments. Journal of Erzincan Educational Faculty. (8), (1), 37-53.
  • Yılmaz, B. & Benli, N. (2011). İlköğretim I. Kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-265.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Aykut Emre Bozdoğan

Esra Günaydın Bu kişi benim

Alperen Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Kabul Tarihi 9 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozdoğan, A. E., Günaydın, E., & Okur, A. (2014). An Examination of Secondary School Students’ Academic Achievement in Science Course and Achievement Scores in Performance Assignments with Regard to Different Variables: A Boarding School Example. Participatory Educational Research, 1(2), 95-105. https://doi.org/10.17275/per.14.13.1.2