Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 152 - 160, 01.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Auh, M. S. (1995). Prediction Of Musical Creativity In Composition Among Selected Variables For Upper Elementary Students. Case Western Reserve University Department of Music DoctoraThesis.
  • Bailey, D. (2011). Doğaçlama.İstanbul: Pan Yayıncılık
  • Bilgin, Yağmur (2016). Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüvenleri Üzerine Etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun.
  • Coşkuner, S. (2013). Soundpainting’in Müzik Eğitiminde Kullanılabilirliği. 4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu. Müzik Nereye Gidiyor? 6-8 Haziran 2013.
  • Coşkuner, S. (2016). Konservatuvar Öğrencilerinin Soundpainting Uygulamalarına Yönelik Öz Değerlendirmeleri. Akademik Bakış. Sayı: 55, 384-396
  • Çevik, D.B. (2007). Müzik Öğretim Yöntemlerinden Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. Cilt: 9. Sayı: 1. 95-100.
  • Ekici, D. İ.(2014). Fen Öğretmeni Adaylarının Yaratıcılık Kavramına Ve Yaratıcı Düşünmeye İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2014. Cilt: 3 Sayı:1Makale No: 36
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem Ve Yaklaşımlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı: 12 S. 57-69
  • Jungmair, U. E. (2002). Orff- Schulewerk Carl Orff Anlayışı Çerçevesinde Elementer Müzik ve Dans Pedagojisi. Orffinfo, Sayı: 1, 4-7
  • Kaptan, S. (1989). Scientific Research Observation and Techniques. Ankara. Tek Işık Press.
  • Karkın, M. (2008). Yaratıcılık Kavramı Ve Müzik Eğitiminde Yaratıcılığın Rolü Önemi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi- Sanat Dergisi. Sayı 14, 1-4
  • Küpana, M.N. (2013). Müzikal Yaratıcılığı Geliştiren Yaklaşımlar. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2013 Cilt:2 Sayı:2 Makale No:3, 26-34
  • Özen, N. (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Öğretim Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 2. 57-63
  • Sökezoğlu, D. (2010). Ritim, Hareket ve Şarkı Öğretimi Temelli Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği). Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: XII, Sayı: 2, Aralık 2010,161-181
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 22, Sayı 1 165-174 Thompson, W. (2006). Soundpainting Workbook 1.
  • Tufan, S. (1997). 4-8 Yaş Grubu Öğrencilerin Müzik ve Piyano Eğitimi. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. Sayı: 16. Selva Yayıncılık. Trabzon.

A New Approach In Music Education Improving Creativity: Soundpainting creativity

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 152 - 160, 01.06.2016

Öz

Common characteristics of Orff, Kodaly and
Dalcrose music education approaches are not only that they are the education
methods improving the creativity but it is also that they gain aimed behaviours
in dramatization, improve musical skills and ensure adaption into social
environment thanks to music, acquire mental skills such as motivation,
attention and self-confidence. Soundpainting is the universal live composing
language created for musicians, dancers, actors, poets and visual artists
working in their improvised environment. Soundpainting, a performance art based
on improvisation, has started to be used in education in recent years. Just
like other music education methods, education of Soundpainting is quite an
important music education approach in terms of development in the creativity of
individuals, their musical and mental skills. With this study, it has been
tried to emphasize the Soundpainting’s common points with other music education
approaches by providing information about Soundpainting. Within this study, it
is aimed at contributing to music education and teaching as a new approach.
This research is one of the very few studies, which carried out in the fields
of Soundpainting. Therefore, it is important in terms of its contribution to
the both education and Soundpainting fields. This research is descriptive
research and data were obtained by literature review. At the end of the
research, it was emerged that Soundpainting has common ground with the other
music education approaches and it could be used in music education.

Kaynakça

  • Auh, M. S. (1995). Prediction Of Musical Creativity In Composition Among Selected Variables For Upper Elementary Students. Case Western Reserve University Department of Music DoctoraThesis.
  • Bailey, D. (2011). Doğaçlama.İstanbul: Pan Yayıncılık
  • Bilgin, Yağmur (2016). Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüvenleri Üzerine Etkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun.
  • Coşkuner, S. (2013). Soundpainting’in Müzik Eğitiminde Kullanılabilirliği. 4. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu. Müzik Nereye Gidiyor? 6-8 Haziran 2013.
  • Coşkuner, S. (2016). Konservatuvar Öğrencilerinin Soundpainting Uygulamalarına Yönelik Öz Değerlendirmeleri. Akademik Bakış. Sayı: 55, 384-396
  • Çevik, D.B. (2007). Müzik Öğretim Yöntemlerinden Orff Müzik Öğretisine Genel Bir Bakış. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. Cilt: 9. Sayı: 1. 95-100.
  • Ekici, D. İ.(2014). Fen Öğretmeni Adaylarının Yaratıcılık Kavramına Ve Yaratıcı Düşünmeye İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2014. Cilt: 3 Sayı:1Makale No: 36
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem Ve Yaklaşımlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı: 12 S. 57-69
  • Jungmair, U. E. (2002). Orff- Schulewerk Carl Orff Anlayışı Çerçevesinde Elementer Müzik ve Dans Pedagojisi. Orffinfo, Sayı: 1, 4-7
  • Kaptan, S. (1989). Scientific Research Observation and Techniques. Ankara. Tek Işık Press.
  • Karkın, M. (2008). Yaratıcılık Kavramı Ve Müzik Eğitiminde Yaratıcılığın Rolü Önemi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi- Sanat Dergisi. Sayı 14, 1-4
  • Küpana, M.N. (2013). Müzikal Yaratıcılığı Geliştiren Yaklaşımlar. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2013 Cilt:2 Sayı:2 Makale No:3, 26-34
  • Özen, N. (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Öğretim Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 2. 57-63
  • Sökezoğlu, D. (2010). Ritim, Hareket ve Şarkı Öğretimi Temelli Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi (Afyonkarahisar İli Örneği). Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: XII, Sayı: 2, Aralık 2010,161-181
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 22, Sayı 1 165-174 Thompson, W. (2006). Soundpainting Workbook 1.
  • Tufan, S. (1997). 4-8 Yaş Grubu Öğrencilerin Müzik ve Piyano Eğitimi. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. Sayı: 16. Selva Yayıncılık. Trabzon.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Sonat Coşkuner

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Kabul Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkuner, S. (2016). A New Approach In Music Education Improving Creativity: Soundpainting creativity. Participatory Educational Research, 4(1), 152-160.