Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 4, 343 - 366, 01.07.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.94.9.4

Öz

Kaynakça

  • Aida, W. (1994). Examination of Horwitz, Horwitz and Cope’s construct of foreign language anxiety: the case of students of Japanese, The Modern Language Journal, 78, 155-168.
  • Akay, E. & Toraman, Ç. (2015). Students’ attitudes towards learning English grammar: A study of scale development, Journal of Language and Linguistic Studies, 11(2), 67-82.
  • Ariza, E. N. (2002). Resurrecting “old” language learning methods to reduce anxiety for new language learners: community language learning to the rescue. Bilingual Research Journal, 26(3), 717-728.
  • Awan, R., Azher, M., Anwar, M. N., & Naz, A. (2010). An investigation of foreign language classroom anxiety and its relationship with students' achievement, Journal of College Teaching and Learning, 7(11), 33-33-40. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/818498103?accountid=15017)
  • Aydın, S. & Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Bailey,P., Onwuegbuzıe, A. J. & Daley, C. E. (2000). Correlates of anxiety at three stages of the foreign language learning process, Journal of Language and Social Psychology, 19(4), 474-490.
  • Borg. S. & Burns, A. (2008). Integrating grammar in adult TESOL classrooms. Applied Linguistics, 29(3), 456-482.
  • Botes, E., Dewaele, J.-M. & Greiff, S. (2020). The foreign language classroom anxiety scale and academic achievement: an overview of the prevailing literature and a meta-analysis. International Association for the Psychology of Language Learning (IAPLL) Journal for the Psychology of Language Learning, 2, 26–56. ISSN: 2642-7001. http://www.iapll.com/journal
  • Brown, L. (2008). Language and Anxiety: An Ethnographic Study of International Postgraduate Students, Evaluation and Research in Education, 21(2), 75-95.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 32(32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheng, Y. S. (2004). A measure of second language writing anxiety: scale development and preliminary validation. Journal of Second Language Writing, 13, 313-335.
  • Cheng, Y., Horwitz, E.K. and Schallert, D. L. (1999). Language anxiety: differentially writing and speaking components, Language Learning, 49(3), 417-446.
  • Çeçen, M. A. & Aytaş, G. (2008), Metne dayalı dil bilgisi öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin dil bilgisi başarısına etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 133-149.
  • Çeçen, M. E. & Mete, G. (2011). 6-8. sınıflarda dil bilgisi etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 47-62.
  • Çifci, Musa. (2015). Dil bilgisi öğretiminin geleceği. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu.(http://www. ayk. gov. tr/wp-content/uploads/2015/01.
  • Çokluk, Ö. Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çolak, F. (2013). Türkçe dil bilgisi öğretiminin genel sorunları ile alan literatüründeki tartışmalı konuların ilköğretim ikinci kademe dil bilgisi öğretimine yansımaları ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Kilis.
  • Davis L.L. (1992). Instrument review: Getting the most from a panel of experts. Applied Nursing Research, 5, 194-197.
  • Derman, S. (2011). Dil bilgisi öğretiminde metin seçimi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 297-319.
  • Ehrman, M. E., & Oxford, R. L. (1995). Cognition plus: correlates of language learning success. Modern Language Journal, 79, 67-89. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4781.1995.tb05417.x
  • Ekinci Çelikpazu, E. (2015). Ortaokul 5-8. sınıf dil bilgisi öğretimi üzerine bir inceleme, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/15, 333-360.
  • Ellis, R. (2006). Current ıssues in the teaching of grammar: an sla perspective. TESOL Quarterly, 40 (1), 83-107.
  • Erdem, İ. & Çelik, M. (2011). Dil bilgisi öğretim yöntemi üzerine değerlendirmeler. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 6/1, 1057-1069.
  • Erdem, İ. (2008). Öğretmen görüşlerine göre dil bilgisi konularının öğretilme güçlükleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6(1), 85-105.
  • Eysenck, M. W., Derakshan, N., Santos, R. & Calvo, M. G. (2007). Anxiety and cognitive performance: attentional control theory. Emotion, 7(2), 336–353.
  • Frankaenkel, I.R. Wallen, N.E. (1996). How to design and evaluate research in education. WMC Graw Hill Ine. 244-245.
  • Giovanelli, M. (2015). Becoming an English language teacher: linguistic knowledge, anxieties and the shifting sense of identity, Language and Education, 29(5), 416-429. http://dx.doi.org/10.1080/09500782.2015.1031677.
  • Göçer, A. & Sayın, H. (2014). 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe kılavuz kitaplarındaki metinlerin dil bilgisi öğretimindeki yeterliliği ve kullanım durumunun incelenmesi. Journal of European Education, 4 (2), 11-28.
  • Göçer, A. (2015). Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi öğrenme alanının yeri, işlevi ve öğretimi: bütünlük ilkesi ve tümevarım yöntemi ekseninde tematik bir yaklaşım, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 233-242.
  • Gülen Canlı, M. & Tepeli, Y. (2019). Systematic reviews of doctoral theses on grammar teaching, International Journal of Social Science Research, 8(2), 60-87.
  • Güneyli, A. ve Küçükavşar, A. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının dilbilim ve dilbilgisi kavramlarına yönelik algıları, 4th International Turkish Education and Teaching Conference, 8-9 September, Skarya University, Sakarya-Turkey.
  • Güven, A. Z. (2013). Dil bilgisi konularının öğretim sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi 2(6), 1-10.
  • Han, H.-R. (2009). Measuring anxiety in children:a methodological review of the literature, Asian Nursing Research, 3(2), 49-62.
  • Horwitz, E. K. (2001). Language anxiety and achievement. Annual Review of Applied Linguistics, 21, 112-126.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M. B., & Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern language journal, 70(2), 125-132.
  • Karagöz, M. & Oryanşın, U. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi etkinliklerinin metinlerle ilişkisi. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 187-194.
  • Karakaya, İ. & Ülper , H. (2011). Developing a writing anxiety scale and examining writing anxiety based on various variables. Educational Sciences: Theory & Practise, 11(2), 703-707.
  • Karakuş Tayşi, E. & Taşkın, Y. (2018). Ortaokul öğrencileri için yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7 (2), 1172-1189.
  • Karatay, H., Kartallıoğlu, M. & Coşkun, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin dil bilgisi konularını öğrenme düzeyleri. TÜBAR XXXII, 199-219.
  • Karçiç, A. & Çetin, M. (2015). Yabancı dil Türkçe öğreniminde konuşma becerisinin gelişimini engelleyen kaygılar üzerine (Bosna Hersek örneğinde). Turkish Studies, 10(11), 971-986.
  • Khattak, Z. I., Jamshed, T., Ahmad, A. & Baig, M. N. (2011). An investigation into the causes of English language learning anxiety in students at AWKUM1, Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1600–1604.
  • Kılıç, M. (2017). Yabancı dil öğreniminde kaygı. Her yönüyle yabancı dil üzerine araştırmalar (içinde). (Editörler: Özgür Balcı, Fatih Çolak, Feyza Nur Ekizer). İstanbul: Çizgi Kitabevi (e-kitap).
  • MacIntyre, P. D. (2017). An overview of language anxiety research and trends in its development. In Gkonou, C., Daubney, M., Dewaele, J. M. (Eds.), New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications (pp. 11–30). Bristol: Multilingual Matters.https://www.academia.edu/33688160/An_overview_of_language_anxiety_research_and_trends_in_its_development
  • MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C. (1989). Anxiety and second‐language learning: Toward a theoretical clarification. Language Learning, 39(2), 251-275.
  • MacIntyre, P. D. (1995). How does anxiety affect second language learning? A reply to Sparks and Ganschow, The Modern Language Journal, 79(1), 90-99.
  • Maclntyre, P. D. & Gardner, R. C. (1994). The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language, Language Learning, 44(2), 283-306.
  • Melanlıoğlu, D. (2013). Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 851-876.
  • Melanlıoğlu, D. (2014). Okuma kaygısı ölçeğinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 95-105.
  • Melanlıoğlu, D. & Demir, T. (2013). Türkçe öğrenen yabancılar için konuşma kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Social Sciences, 6(3), 389-404.
  • Eysenck, M. W., Derakshan, N., Santos, R. &. Calvo, M. G. (2009). Anxiety and cognitive performance: attentional control theory, Emotion, 7(2), 336–353.
  • Onan, B. (2012). Dil bilgisi öğretiminde temel ilkeler ve izlenen aşamalar. Murat ÖZBAY. (Ed.). Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 71-102). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Oppenheim, A.N. (1992) Questionnaire design, interviewing and attitude measurement. London: Pinter Publishers.
  • Önem, E. & Ergenç, İ. (2013). Testing a model of teaching for anxiety and success for English language teaching, Cambridge Journal of Education, 43(3), 357–376. http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2013.792786.
  • Ride, E. P. (2011). Process drama: the use of affective space to reduce language anxiety in the additional language learning classroom, The Journal of Applied Theatre and Performance, 16(4), 557-573.
  • Spielberger, C.D. (1972). Stress and Anxiety: An Overview; Needed Research on Stress and Anxiety. A Special Report of the USOE Sponsored Grant Study: Critical Appraisal of Research in the Personality-Emotions-Motivation Domain. IBR Report No. 72-10., Texas Chiristian University Institute of Behavioral Research. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.907.5377&rep=rep1&type=pdf
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Svalberg, A.M.-L. (2012). Peer interaction, cognitive conflict, and anxiety on a grammar awareness course for language teachers, Language Awareness, 21(1-2), 137-155. DOI: 10.1080/09658416.2011.639886.
  • Şen, Ü. & Boylu, E. (2017). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere yönelik yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1122-1132.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using MultivariateStatistics, th5 Edition. New York: Allynand Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analiz,. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekez, S. (2004). Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri (Yüksek Lisans Tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi'nden edinilmiştir. (Tez No. 143984).
  • Temizkan, M. (2012). Metin temelli dil bilgisi öğretimi ve uygulamaları. Murat ÖZBAY. (Ed.). Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 129-150). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tezbaşaran, A. (1996). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Vardar, Berke. (2001). Dilbilimin temel kavramları ve ilkeleri. İstanbul: Multilingual.
  • Yaman, H. & Karaaslan, F. (2010). İlköğretim Türkçe dersi programının dil bilgisi öğretimindeki etkililiği: nitel bir araştırma. TSA, Yıl: 14, S: 1, 251-269.
  • Yang, H.-C. (2012). Language Anxiety: From the Classroom to the Community. English Teaching & Learning, 36(4),1-36. DOI: 10.6330/ETL.2012.36.4.01
  • Yoğurtçu, K. ve Yoğurtçu, G. (2013). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kaygının akademik başarıya etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 1115-1158.
  • Young, D. J. (1991). Creating a low-anxiety classroom environment: what does language anxiety research suggest?. The Modern Language Journal, 75, 426-439.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.
  • Zohar, D. , Livne, Y. & Fine, J. (2003) The effect of anxiety on linguistic parameters of public speech: A verbal impairment model, Anxiety, Stress, & Coping, 16(3), 293-306, DOI: 10.1080/1061580031000095443

Grammar Anxiety Scale: The Validity and Reliability Study

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 4, 343 - 366, 01.07.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.94.9.4

Öz

Anxiety is an affective variable that impacts learning negatively by impeding cognitive progress. Anxiety is associated with learners’ individual differences such as beliefs, attitudes, expectations, motivation, and emotions. It has been determined in many studies that anxiety affects language learning negatively and interferes with many types of learning. The purpose of this study is to develop a measurement tool that will determine the level of anxiety students experience or may experience during the learning process of grammar. The population of the study consists of Turkish Language Teaching students receiving education in the academic year of 2019-2020. The sample of the study comprised of 328 participants who were selected by the random sampling method among the students studying at public university in Turkey. When scale score ranges are examined, it is seen that high scores indicate high anxiety, and low scores indicate low anxiety. It was verified as a result of the analysis that the sub-factors of the scale are the components of this structure, which is called grammar anxiety, and that they form the determined structure together. It was concluded that the model and goodness of fit indices are at acceptable levels. The scale sub-factors of Cronbach's Alpha internal consistency coefficient were .92 for "emphasis on grammar learning", .87 for "learner beliefs" and .88 for "grammar learning experience". The internal consistency coefficient obtained for the whole scale was determined as .92. The obtained values also show that this scale is a reliable measurement tool for measuring grammar anxiety.

Kaynakça

  • Aida, W. (1994). Examination of Horwitz, Horwitz and Cope’s construct of foreign language anxiety: the case of students of Japanese, The Modern Language Journal, 78, 155-168.
  • Akay, E. & Toraman, Ç. (2015). Students’ attitudes towards learning English grammar: A study of scale development, Journal of Language and Linguistic Studies, 11(2), 67-82.
  • Ariza, E. N. (2002). Resurrecting “old” language learning methods to reduce anxiety for new language learners: community language learning to the rescue. Bilingual Research Journal, 26(3), 717-728.
  • Awan, R., Azher, M., Anwar, M. N., & Naz, A. (2010). An investigation of foreign language classroom anxiety and its relationship with students' achievement, Journal of College Teaching and Learning, 7(11), 33-33-40. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/818498103?accountid=15017)
  • Aydın, S. & Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Bailey,P., Onwuegbuzıe, A. J. & Daley, C. E. (2000). Correlates of anxiety at three stages of the foreign language learning process, Journal of Language and Social Psychology, 19(4), 474-490.
  • Borg. S. & Burns, A. (2008). Integrating grammar in adult TESOL classrooms. Applied Linguistics, 29(3), 456-482.
  • Botes, E., Dewaele, J.-M. & Greiff, S. (2020). The foreign language classroom anxiety scale and academic achievement: an overview of the prevailing literature and a meta-analysis. International Association for the Psychology of Language Learning (IAPLL) Journal for the Psychology of Language Learning, 2, 26–56. ISSN: 2642-7001. http://www.iapll.com/journal
  • Brown, L. (2008). Language and Anxiety: An Ethnographic Study of International Postgraduate Students, Evaluation and Research in Education, 21(2), 75-95.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 32(32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cheng, Y. S. (2004). A measure of second language writing anxiety: scale development and preliminary validation. Journal of Second Language Writing, 13, 313-335.
  • Cheng, Y., Horwitz, E.K. and Schallert, D. L. (1999). Language anxiety: differentially writing and speaking components, Language Learning, 49(3), 417-446.
  • Çeçen, M. A. & Aytaş, G. (2008), Metne dayalı dil bilgisi öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin dil bilgisi başarısına etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 133-149.
  • Çeçen, M. E. & Mete, G. (2011). 6-8. sınıflarda dil bilgisi etkinliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 47-62.
  • Çifci, Musa. (2015). Dil bilgisi öğretiminin geleceği. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu.(http://www. ayk. gov. tr/wp-content/uploads/2015/01.
  • Çokluk, Ö. Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çolak, F. (2013). Türkçe dil bilgisi öğretiminin genel sorunları ile alan literatüründeki tartışmalı konuların ilköğretim ikinci kademe dil bilgisi öğretimine yansımaları ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Kilis.
  • Davis L.L. (1992). Instrument review: Getting the most from a panel of experts. Applied Nursing Research, 5, 194-197.
  • Derman, S. (2011). Dil bilgisi öğretiminde metin seçimi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 297-319.
  • Ehrman, M. E., & Oxford, R. L. (1995). Cognition plus: correlates of language learning success. Modern Language Journal, 79, 67-89. http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4781.1995.tb05417.x
  • Ekinci Çelikpazu, E. (2015). Ortaokul 5-8. sınıf dil bilgisi öğretimi üzerine bir inceleme, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/15, 333-360.
  • Ellis, R. (2006). Current ıssues in the teaching of grammar: an sla perspective. TESOL Quarterly, 40 (1), 83-107.
  • Erdem, İ. & Çelik, M. (2011). Dil bilgisi öğretim yöntemi üzerine değerlendirmeler. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 6/1, 1057-1069.
  • Erdem, İ. (2008). Öğretmen görüşlerine göre dil bilgisi konularının öğretilme güçlükleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,6(1), 85-105.
  • Eysenck, M. W., Derakshan, N., Santos, R. & Calvo, M. G. (2007). Anxiety and cognitive performance: attentional control theory. Emotion, 7(2), 336–353.
  • Frankaenkel, I.R. Wallen, N.E. (1996). How to design and evaluate research in education. WMC Graw Hill Ine. 244-245.
  • Giovanelli, M. (2015). Becoming an English language teacher: linguistic knowledge, anxieties and the shifting sense of identity, Language and Education, 29(5), 416-429. http://dx.doi.org/10.1080/09500782.2015.1031677.
  • Göçer, A. & Sayın, H. (2014). 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe kılavuz kitaplarındaki metinlerin dil bilgisi öğretimindeki yeterliliği ve kullanım durumunun incelenmesi. Journal of European Education, 4 (2), 11-28.
  • Göçer, A. (2015). Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi öğrenme alanının yeri, işlevi ve öğretimi: bütünlük ilkesi ve tümevarım yöntemi ekseninde tematik bir yaklaşım, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 233-242.
  • Gülen Canlı, M. & Tepeli, Y. (2019). Systematic reviews of doctoral theses on grammar teaching, International Journal of Social Science Research, 8(2), 60-87.
  • Güneyli, A. ve Küçükavşar, A. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının dilbilim ve dilbilgisi kavramlarına yönelik algıları, 4th International Turkish Education and Teaching Conference, 8-9 September, Skarya University, Sakarya-Turkey.
  • Güven, A. Z. (2013). Dil bilgisi konularının öğretim sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi 2(6), 1-10.
  • Han, H.-R. (2009). Measuring anxiety in children:a methodological review of the literature, Asian Nursing Research, 3(2), 49-62.
  • Horwitz, E. K. (2001). Language anxiety and achievement. Annual Review of Applied Linguistics, 21, 112-126.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M. B., & Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern language journal, 70(2), 125-132.
  • Karagöz, M. & Oryanşın, U. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki dil bilgisi etkinliklerinin metinlerle ilişkisi. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 187-194.
  • Karakaya, İ. & Ülper , H. (2011). Developing a writing anxiety scale and examining writing anxiety based on various variables. Educational Sciences: Theory & Practise, 11(2), 703-707.
  • Karakuş Tayşi, E. & Taşkın, Y. (2018). Ortaokul öğrencileri için yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7 (2), 1172-1189.
  • Karatay, H., Kartallıoğlu, M. & Coşkun, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin dil bilgisi konularını öğrenme düzeyleri. TÜBAR XXXII, 199-219.
  • Karçiç, A. & Çetin, M. (2015). Yabancı dil Türkçe öğreniminde konuşma becerisinin gelişimini engelleyen kaygılar üzerine (Bosna Hersek örneğinde). Turkish Studies, 10(11), 971-986.
  • Khattak, Z. I., Jamshed, T., Ahmad, A. & Baig, M. N. (2011). An investigation into the causes of English language learning anxiety in students at AWKUM1, Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1600–1604.
  • Kılıç, M. (2017). Yabancı dil öğreniminde kaygı. Her yönüyle yabancı dil üzerine araştırmalar (içinde). (Editörler: Özgür Balcı, Fatih Çolak, Feyza Nur Ekizer). İstanbul: Çizgi Kitabevi (e-kitap).
  • MacIntyre, P. D. (2017). An overview of language anxiety research and trends in its development. In Gkonou, C., Daubney, M., Dewaele, J. M. (Eds.), New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications (pp. 11–30). Bristol: Multilingual Matters.https://www.academia.edu/33688160/An_overview_of_language_anxiety_research_and_trends_in_its_development
  • MacIntyre, P. D., & Gardner, R. C. (1989). Anxiety and second‐language learning: Toward a theoretical clarification. Language Learning, 39(2), 251-275.
  • MacIntyre, P. D. (1995). How does anxiety affect second language learning? A reply to Sparks and Ganschow, The Modern Language Journal, 79(1), 90-99.
  • Maclntyre, P. D. & Gardner, R. C. (1994). The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language, Language Learning, 44(2), 283-306.
  • Melanlıoğlu, D. (2013). Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 851-876.
  • Melanlıoğlu, D. (2014). Okuma kaygısı ölçeğinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 95-105.
  • Melanlıoğlu, D. & Demir, T. (2013). Türkçe öğrenen yabancılar için konuşma kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Social Sciences, 6(3), 389-404.
  • Eysenck, M. W., Derakshan, N., Santos, R. &. Calvo, M. G. (2009). Anxiety and cognitive performance: attentional control theory, Emotion, 7(2), 336–353.
  • Onan, B. (2012). Dil bilgisi öğretiminde temel ilkeler ve izlenen aşamalar. Murat ÖZBAY. (Ed.). Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 71-102). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Oppenheim, A.N. (1992) Questionnaire design, interviewing and attitude measurement. London: Pinter Publishers.
  • Önem, E. & Ergenç, İ. (2013). Testing a model of teaching for anxiety and success for English language teaching, Cambridge Journal of Education, 43(3), 357–376. http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2013.792786.
  • Ride, E. P. (2011). Process drama: the use of affective space to reduce language anxiety in the additional language learning classroom, The Journal of Applied Theatre and Performance, 16(4), 557-573.
  • Spielberger, C.D. (1972). Stress and Anxiety: An Overview; Needed Research on Stress and Anxiety. A Special Report of the USOE Sponsored Grant Study: Critical Appraisal of Research in the Personality-Emotions-Motivation Domain. IBR Report No. 72-10., Texas Chiristian University Institute of Behavioral Research. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.907.5377&rep=rep1&type=pdf
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Svalberg, A.M.-L. (2012). Peer interaction, cognitive conflict, and anxiety on a grammar awareness course for language teachers, Language Awareness, 21(1-2), 137-155. DOI: 10.1080/09658416.2011.639886.
  • Şen, Ü. & Boylu, E. (2017). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere yönelik yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1122-1132.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using MultivariateStatistics, th5 Edition. New York: Allynand Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analiz,. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekez, S. (2004). Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri (Yüksek Lisans Tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi'nden edinilmiştir. (Tez No. 143984).
  • Temizkan, M. (2012). Metin temelli dil bilgisi öğretimi ve uygulamaları. Murat ÖZBAY. (Ed.). Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 129-150). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tezbaşaran, A. (1996). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Klavuzu. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Vardar, Berke. (2001). Dilbilimin temel kavramları ve ilkeleri. İstanbul: Multilingual.
  • Yaman, H. & Karaaslan, F. (2010). İlköğretim Türkçe dersi programının dil bilgisi öğretimindeki etkililiği: nitel bir araştırma. TSA, Yıl: 14, S: 1, 251-269.
  • Yang, H.-C. (2012). Language Anxiety: From the Classroom to the Community. English Teaching & Learning, 36(4),1-36. DOI: 10.6330/ETL.2012.36.4.01
  • Yoğurtçu, K. ve Yoğurtçu, G. (2013). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kaygının akademik başarıya etkisi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 1115-1158.
  • Young, D. J. (1991). Creating a low-anxiety classroom environment: what does language anxiety research suggest?. The Modern Language Journal, 75, 426-439.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.
  • Zohar, D. , Livne, Y. & Fine, J. (2003) The effect of anxiety on linguistic parameters of public speech: A verbal impairment model, Anxiety, Stress, & Coping, 16(3), 293-306, DOI: 10.1080/1061580031000095443
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Esra Ekinci Çelikpazu 0000-0002-1080-4593

Fazilet Taşdemir 0000-0002-0430-9094

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 1 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ekinci Çelikpazu, E., & Taşdemir, F. (2022). Grammar Anxiety Scale: The Validity and Reliability Study. Participatory Educational Research, 9(4), 343-366. https://doi.org/10.17275/per.22.94.9.4