Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

11-17 Yaş Arası Ergenlerde İnternet Bağımlılığı Ve Video Kanallarının Takip Edilmesinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 90 - 96, 10.12.2019

Öz

Bu araştırmanın amacını 11-17 yaş arası ortaokul ve lise çağındaki ergenlerde internet bağımlılığı ve internet bağımlılığında yeni bir boyut olan video kanallarının ergenlerin internet bağımlılığına etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu bağlamda cinsiyet, yaş, yaşadığı sorunları ailesiyle paylaşma, ergenlerin duygularını dışa vurma, duygularını dışa vurma, sigara kullanımı değişkenlerinin internet bağımlılığıyla ilişkisi ortaya konulmak istenmiştir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kayseri, Konya, Yozgat illerinde lise ve ortaokulda öğrenim gören 579 öğrenciye (219 erkek, 360 kız) 33 sorudan oluşan anket ve İnternet Bağımlılık Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen araştırma verileri frekans, anova ve t testi ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre incelenen değişkenlerin ve izlenen video kanallarının internet bağımlılığı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Erkek öğrenciler kız öğrencilere göre; sigara kullanan öğrenciler sigara kullanmayanlara göre; yaşadığı sorunu ailesiyle paylaşmayan ergenlerin yaşadığı sorunu ailesiyle paylaşanlara göre internet bağımlılığı daha yüksektir. Ergenlerin duygularını dışa vurması internet bağımlılığını azaltmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlar paylaşılmış ve yapılacak yeni araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Ergen bireyler, internet bağımlılığı, video kanalları,
Abstract
The aim of this study is to investigate the effects of internet addiction and video addiction, which is a new dimension in adolescents aged 11-17 years, in the secondary and high school ages. In this context, gender, age, sharing problems with family, expressing emotions of adolescents, expressing emotions, smoking relationship were aimed to put forward relationship with internet addiction. In the study, which was used in the relational screening model, 579 students (219 boys, 360 girls) in Kayseri, Konya and Yozgat provinces in the 2017-2018 academic year were administered a questionnaire consisting of 33 questions and an Internet Addiction Scale. The obtained data were analyzed with frequency, anova and t test.
According to the results of the study, it was observed that the variables examined and the video channels were influenced on internet addiction. Male students compared to female students; smoking students compared to non-smokers; adolescents who do not share their problems with their families are more likely to have internet addiction than those who share their problems with their families. Expressing emotions of adolescents reduces internet addiction. The results of the study were reported and suggestions for new researches were recommended.

Kaynakça

  • Kaynakça 1 Alexa. The Top 500 Sites On The Web. İnternet Adresi: http://www.alexa.com/topsites (Erişim Tarihi:18.11.2017) 2 Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımında Yeni Bir Boyut: ''İnternet Bağımlılığı''. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 86-87. 3 Eroğlu, A., & Bayraktar, S. (2016). İnternet Bağımlılığı İle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 4 Goldberg, I. (1996, Mart). <http://www-¬‐ usr.rider.edu/~suler/psycyber/supportgp.html> adresinden alınmıştır(Erişim Tarihi:10.11.2017) 5 Günüç, S., & Kayri, M. (2010). Türkiye’de İnternet Bağımlılık Profili Ve İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 İç, C. (2017). Video İçerik Üretimi Sağlayan Sosyal Ağ Sitelerinde Video Üretimi: YouTube Türkiye'de Video Üretimi İçerik Analizi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli. 7 YouTube: İstatistiklerle Youtube, İnternet Adresi: https://www.youtube.com/yt/press/statistics.html (Erişim Tarihi:19.11.2017)
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri, 90 - 96, 10.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça 1 Alexa. The Top 500 Sites On The Web. İnternet Adresi: http://www.alexa.com/topsites (Erişim Tarihi:18.11.2017) 2 Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımında Yeni Bir Boyut: ''İnternet Bağımlılığı''. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 86-87. 3 Eroğlu, A., & Bayraktar, S. (2016). İnternet Bağımlılığı İle İlgili Değişkenlerin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 4 Goldberg, I. (1996, Mart). <http://www-¬‐ usr.rider.edu/~suler/psycyber/supportgp.html> adresinden alınmıştır(Erişim Tarihi:10.11.2017) 5 Günüç, S., & Kayri, M. (2010). Türkiye’de İnternet Bağımlılık Profili Ve İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 İç, C. (2017). Video İçerik Üretimi Sağlayan Sosyal Ağ Sitelerinde Video Üretimi: YouTube Türkiye'de Video Üretimi İçerik Analizi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli. 7 YouTube: İstatistiklerle Youtube, İnternet Adresi: https://www.youtube.com/yt/press/statistics.html (Erişim Tarihi:19.11.2017)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Konferans Bildirisi (Tam Metin)
Yazarlar

Azime Altınova Bu kişi benim

Serap Daşbaş

Nur Feyzal Kesen

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2019
Kabul Tarihi 16 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri

Kaynak Göster

Vancouver Altınova A, Daşbaş S, Kesen NF. 11-17 Yaş Arası Ergenlerde İnternet Bağımlılığı Ve Video Kanallarının Takip Edilmesinin İncelenmesi. pediatr pract res. 2019;7(Ek):90-6.