Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 51 - 71, 30.06.2023
https://doi.org/10.54535/rep.1280901

Öz

Kaynakça

  • Badem, Tan, S. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler programının ekonomi ve sosyal hayat ünitesindeki kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)[Teacher’s views on the level of realization of the achievements in the economic and social life unit of the primary education 7th grade social studies program (Elazig province example)]. Yüksek lisans tezi [Master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı, Elazığ.
  • Başol, G. (2015). Eğitimde ölçme değerlendirme [Measurement and evaluation in education]. Pegem Academy.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Manual of data analysis for social sciences]. Pegem Academy.
  • Çalışkan, H. ve Yiğittir, S. (2011). Sosyal Bilgilerde ölçme değerlendirme [Measurement and in evaluation social studies]. Pegem Academy.
  • Çelikkaya, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2018). Yenilenen sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri [Teachers’ views on the renewet social studies curriculum ]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(11), 104-120. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/39821/430128
  • Daşçıoğlu, K. ve Şimşek, S. (2014). Sosyal bilgiler eğitiminin müfredatı [Curriculum of social studies education]. S. İnan, (Editör). Öğretmen ve öğretmen adayları için sosyal bilgiler eğitimine giriş kavramlar, yaklaşımlar, etkinlikler içinde. (s.23-35). Anı Yayıncılık
  • Erden, M. (2004) Öğretmenlik mesleğine giriş [Introduction to the teaching profession]. Alkım Yayınları.
  • Gelen, İ. (2007). Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları [Data collection tools in scientific research]. D. Ekiz, (Editör). Bilimsel araştırma yöntemler içinde (s. 126-159). Lisans Yayıncılık.
  • Kaçar, T. (2009). 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleştirilme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği) [Teachers’ views on the level of realization of the 6th grade social studies course acquisitions (Diyarbakır province example)]. Yüksek lisans tezi [Master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Kızıltepe, Z. (2015). İçerik analizi [Content analysis]. F. Nevra Seggie ve Y. Bayyurt (Editör). Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde. (s.253-267). Anı Publishing.
  • Özer, B., Gelen, İ. ve Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları [Inexperienced teacher behavior]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 822-836. https://doi.org/10.17755/esosder.258820
  • Sümbüloğlu, K. (1993). Biyoistatistik [Biostatistics]. Özdemir Publishing.
  • Tay B. (2017). 2005 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 Sosyal Bilgiler dersi taslak öğretim programının karşılaştırılması [2005 Social studies course curriculum and 2017 social studies course draft curriculum comparison]. International Journal Of EurasiaSocialSciences. 8(27), 461-487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Seçkin Publishing.

Teachers’ Views on the Achievement Level of the Learning Outcomes in the New 2017-2018 Grade 5 Social Studies Curriculum

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 51 - 71, 30.06.2023
https://doi.org/10.54535/rep.1280901

Öz

Technological and social changes necessitate changes in education programs as well. Thus, with the changes and improvements made in education programs over time, new curricula were introduced to replace the existing ones. The most recent reform made in the education programs in Turkiye was in the year 2017, during which the social studies curriculum was also renewed. To what extent learning outcomes are achieved in a curriculum can be best assessed by the teachers who are the implementers of the curriculum. Curriculum studies in the literature are mostly focused on the teacher, students, expert opinions and comparative studies. The aim of the present study was to determine the extent to which the learning outcomes in the new 2017 grade 5 social studies curriculum were achieved based on teachers’ views. Descriptive research methods, namely the survey, and mixed qualitative-quantitative research models were utilized. The data collection tool used in the present research study was developed by the researcher: "Questionnaire on Teachers’ Views Regarding the Achievement Levels of the New 2017-2018 Grade 5 Social Studies Course Learning Outcomes". This questionnaire consists of three parts and includes open-ended questions. The data of the study were obtained from 60 grade 5 social studies teachers out of the 99 social studies teachers working in 49 official secondary schools in the city center of Tokat. Frequency (f), percentage (%), standard deviation (ss), t-test, Oneway ANOVA, and the Shcheffe test were used in the analysis of the data obtained.

Kaynakça

  • Badem, Tan, S. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler programının ekonomi ve sosyal hayat ünitesindeki kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)[Teacher’s views on the level of realization of the achievements in the economic and social life unit of the primary education 7th grade social studies program (Elazig province example)]. Yüksek lisans tezi [Master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı, Elazığ.
  • Başol, G. (2015). Eğitimde ölçme değerlendirme [Measurement and evaluation in education]. Pegem Academy.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Manual of data analysis for social sciences]. Pegem Academy.
  • Çalışkan, H. ve Yiğittir, S. (2011). Sosyal Bilgilerde ölçme değerlendirme [Measurement and in evaluation social studies]. Pegem Academy.
  • Çelikkaya, T. ve Kürümlüoğlu, M. (2018). Yenilenen sosyal bilgiler dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri [Teachers’ views on the renewet social studies curriculum ]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(11), 104-120. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/goputeb/issue/39821/430128
  • Daşçıoğlu, K. ve Şimşek, S. (2014). Sosyal bilgiler eğitiminin müfredatı [Curriculum of social studies education]. S. İnan, (Editör). Öğretmen ve öğretmen adayları için sosyal bilgiler eğitimine giriş kavramlar, yaklaşımlar, etkinlikler içinde. (s.23-35). Anı Yayıncılık
  • Erden, M. (2004) Öğretmenlik mesleğine giriş [Introduction to the teaching profession]. Alkım Yayınları.
  • Gelen, İ. (2007). Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları [Data collection tools in scientific research]. D. Ekiz, (Editör). Bilimsel araştırma yöntemler içinde (s. 126-159). Lisans Yayıncılık.
  • Kaçar, T. (2009). 6. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının gerçekleştirilme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği) [Teachers’ views on the level of realization of the 6th grade social studies course acquisitions (Diyarbakır province example)]. Yüksek lisans tezi [Master’s thesis], Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Kızıltepe, Z. (2015). İçerik analizi [Content analysis]. F. Nevra Seggie ve Y. Bayyurt (Editör). Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları içinde. (s.253-267). Anı Publishing.
  • Özer, B., Gelen, İ. ve Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları [Inexperienced teacher behavior]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 822-836. https://doi.org/10.17755/esosder.258820
  • Sümbüloğlu, K. (1993). Biyoistatistik [Biostatistics]. Özdemir Publishing.
  • Tay B. (2017). 2005 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı ile 2017 Sosyal Bilgiler dersi taslak öğretim programının karşılaştırılması [2005 Social studies course curriculum and 2017 social studies course draft curriculum comparison]. International Journal Of EurasiaSocialSciences. 8(27), 461-487.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Seçkin Publishing.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Mehmet Karataş 0000-0001-5640-6753

Önder Çalıkan 0009-0005-4071-8492

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karataş, M., & Çalıkan, Ö. (2023). Teachers’ Views on the Achievement Level of the Learning Outcomes in the New 2017-2018 Grade 5 Social Studies Curriculum. Research on Education and Psychology, 7(1), 51-71. https://doi.org/10.54535/rep.1280901

17908

All the articles published in REP are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License"