Servis araçlannın etkili rotalama ve çizelgelemesi, servis yöneticileri için önemli ve
çözülmesi zor olan iki problenıdir. Müşteri ihtiyaçlarını karşılanmayı tenlin edecek bir sistenlin oluşturulması, genellikle, zaman ve maliyet kriterlerine bağlı olup, kötü yapılmış planlar pahalıya mal olabilmektedir. Servis dağıtınunın etkinliğinin ölçümü, servis tipine bağlı olarak değişmektedir. Her ne kadar, toplam maliyetin minintize edilmesi önemli bir kriterse de, bazı
servislerde müşteri şikayetlerini azaltına ve müşteri isteklerine cevap verme süresımn nıınımıze edilmesi daha büyük önem taşımaktadır. Rotalama ve çizelgelerne problemlerinin amaç ve
karakteristikleri, servis araçlarının rotalama ve çizelgelemesinin müzakere edildiği bu çalışmada, en sık kullamlan rotalama ve çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımiarına değinilnıiş Ye yolcu servis sistemlerinin sirnülasyonu özel olarak incelenmiştir.
Servis araçlarının rotalama ve çizelgelemesi Servis dağıtım sistemleri Simülasyon Gezici Satıcı Problemleri
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1998 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 2 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.