Bu çalışmada, günümüzde eğlence ve sporamaçlı olarak kullanılan arazi tipi ( Off-Road ) Go-Kart araçlarının önemli aksamlarından şasiincelenmiştir. Çalışmada CAD/CAM/CAEprogramları kullanılarak araçların şasi modellernesiyapılmış ve analizlere tabi tutulmuştur. Mevcut ş asimodeli oluşturulmuş ve şasitasarınıında önemli olanağırlık, rijitlik ve emniyet kriterleri incelenmiştir.Değişik çap, cidar kalınlığında profillerden oluşandeğişik boylarda ş asiler modellenmiş ve analizleretabi ·tutulmuştur. Analizde sonlu eleman tekniğikullanılarak modelin yükleme durumunda oluşangerilmeler ve deplasmanlar hesaplaonuştır. Sonolarak şasi tasarımda modifıkasyon yapılarakanalizlere tabi tutulmuş ve yük altında oluşangerilmeler ve deplasmanlar hesaplanarak mevcutşaside oluşan gerilmeler ve deplasmanlarlaarşılaştırılmıştır. Sonuç olarak aracın üzerinde0/oO,S'lik bir ağırlık artmasıyla, meydana gelengerilmeler ve deplasmanlarda çap ve cidar kalınlığınabağlı olarak 0/oSO'ye varan azalnıa sağlanmıştır. Buyöntem ile tasarım optiınize edilerek, şasiden dahayüksek verimlilik ve güvenlik alınmış dolayısıylaCAD/CAM/CAE sisteminin verimliliği ortayakonulmuştur.
Birincil Dil | TR |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2001 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 5 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.