Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi

Yıl 2003, Cilt: 7 Sayı: 3, 43 - 50, 01.09.2003

Öz

 Bu çalışmada, deprem etkisindeki aynı düşey taşıyıcı kesit alanına sahip biri tünel kalıp diğeri perdeli-çerçeveli olarak tasarlanmış aynı model 2 sistem, dört farklı kata çoğaltılıp toplam 8 model için dinamik analizler yapılmış ve karşılaşılan deplasmanlar ve yapım ekonomikliği açısından karşılaştırılmıştır. Aynı düşey taşıyıcı kesit alanına sahip biri tünel kalıp diğeri perdeli-çerçeveli aynı model iki yapı 3, 5, 7, 10 katlı olarak tasarlanmış ve yapıların dinamik analizleri bilgisayar programı yardımıyla yapılarak sonuçlar tablolar halinde verilmiştir. İncelenen binaların ı. derece deprem bölgesinde olduğu kullanım amacının konut veya işyeri olduğu kabul edilmiştir. Yerel zemin sınıfı ZA olarak seçilmiş, taşıyıcı sistem davranış katsayısı (R) = 6 olarak alınmıştır. Dinamik hesap 4 moda göre yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar grafiklere aktarılarak değerlendirmeler yapılmış ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur. Yapıların dinamik analizleri son versiyonunda tünel kalıp sistemlerin çözümünü de yapabilen "İDESTATİK" bilgisayar programı kullanılarak yapılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Deprem Yönetmeliği , 1997. "Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [2] TS-500 , 2000. "Betonarme Yapıların Hesap ve Yapım Kuralları" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [3] TS 498 , 1987. "Yapı Elemanlarının Boyutlandmlmasında Alınacak Yükler" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [4] CELEP, Z. ve KUMBASAR, N., 1998. Betonarme Yapılar, Sema matbaacılık, İstanbul.
  • [5] CELEP, Z. ve KUMBASAR, N., 1997. Yapı Dinamiği ve Deprem Mühendisliğine Giriş, Sema Matbaacılık, İstanbul.
Yıl 2003, Cilt: 7 Sayı: 3, 43 - 50, 01.09.2003

Öz

Kaynakça

  • [1] Deprem Yönetmeliği , 1997. "Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [2] TS-500 , 2000. "Betonarme Yapıların Hesap ve Yapım Kuralları" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [3] TS 498 , 1987. "Yapı Elemanlarının Boyutlandmlmasında Alınacak Yükler" , Türk Standartları Enstitüsü, Ankara.
  • [4] CELEP, Z. ve KUMBASAR, N., 1998. Betonarme Yapılar, Sema matbaacılık, İstanbul.
  • [5] CELEP, Z. ve KUMBASAR, N., 1997. Yapı Dinamiği ve Deprem Mühendisliğine Giriş, Sema Matbaacılık, İstanbul.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Sümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2003
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2003
Kabul Tarihi 1 Nisan 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sümer, Y. (2003). Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi. Sakarya University Journal of Science, 7(3), 43-50.
AMA Sümer Y. Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi. SAUJS. Aralık 2003;7(3):43-50.
Chicago Sümer, Yusuf. “Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi”. Sakarya University Journal of Science 7, sy. 3 (Aralık 2003): 43-50.
EndNote Sümer Y (01 Aralık 2003) Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi. Sakarya University Journal of Science 7 3 43–50.
IEEE Y. Sümer, “Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi”, SAUJS, c. 7, sy. 3, ss. 43–50, 2003.
ISNAD Sümer, Yusuf. “Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi”. Sakarya University Journal of Science 7/3 (Aralık 2003), 43-50.
JAMA Sümer Y. Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi. SAUJS. 2003;7:43–50.
MLA Sümer, Yusuf. “Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi”. Sakarya University Journal of Science, c. 7, sy. 3, 2003, ss. 43-50.
Vancouver Sümer Y. Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımında Optimum Taşıyıcı Sistem Seçimi. SAUJS. 2003;7(3):43-50.