Optimizasyon çalışması Otoyol-Iveco Adapazarı fabrikasında yapıldı. Otobüs üretim sac kaplama hatlarında kullanılan askılı-çeneli direnç kaynak makinelerinin değişken akım, kaynak zamanı ve sıkma zamanlarında oluşan çekirdek çapları ve akıma bağlı mukavemet ilişkisi incelenmiştir. Otoyol San.A.Ş de 400 deney numunesi hazırlanmış ve bu numuneler üzeride çekme deneyleri sonucu elde edilen veriler grafiklenerek minimum akımla max mukavemetin elde edildiği 1 + 1 kalınlığındaki galvanizli saclar için optimum çalışma kriterleri elde edilmiştir. Yapılan bu çalışma ve deneylerden elde edilen veriler sonucunda, %30 enerji tasarrufu sağlanmış ve direnç kaynak uygulamasının proses olarak bir standardının oluşması, dolayısıyla ürün kalitesinin artması sağlanmıştır.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2003 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 7 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.