l\'1 o bil sistenllerin tra nsınisyon u alanında,
•
tah ri k nıotoru ndan alınan güciin değişken siirüş
şartları altındaki araca iletilmesi için düşünülmüş
başhca çöziinılerden birisi de, değişken deplasmanh
hi d rol ik ponıpa ve nıotorların kullanımına dayalı olan
hidrostatik tah ri k ya klaşıınıdır. Bu çahşnıada,
hidrostatik tahrik vüntcnıinin ternet tasarım kriterleri
•
i n c e 1 e n nı i� ' e 5 t. ta ş ı nı a kapa s it e 1 i b i r ç ata ll ı
�·ii kle� icin in transınisyon sistenıine uygulannııştır. Bu
ineelenlenin sonurunda, sadece tahrik motorunun
devir sayısı ile tUrn çalışnıa alanının kontrolüne imkan
\'erınesi; tahrik rnoınentini, kesintisiz ve kademesiz
olarak, ihti�·aç duyulan çckiş kuvveti ve araç hızı
kornbinas�·on la rı na dön iiştiirebilnıesi; kavrama., vites
k u t us u ,.e d i fe ra nsiyel gibi nı eka ni k giiç a ktarma
organ la n na o 1 arı i h ti� acı o rtada n ka ldı rnıası'l
hidrostatik tahrik yönteıninin dikkat çekici özellikleri
o la ra k değrrlcıı d i ril nı iştir.
Hidrostatik tahrik değişken deplasmanlı pompa devire bağımlı hız kontrolü
Birincil Dil | TR |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 9 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.