Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 622 - 636, 01.04.2018
https://doi.org/10.16984/saufenbilder.356466

Öz

 Bu
çalışmanın amacı, yalın düşünceyle bankacılıkta verilen hizmetin çağdaş
normlara uygun düzeyde olması amaçlanmaktadır. Yalın düşüncenin farklı hizmet
sektörlerinde uygulama çalışmaları olmasına karşın bankacılık hizmetlerinde
yalın düşünceye dayalı uygulama çalışmaları yeteri düzeyde bulunmamaktadır. Yalın
yaklaşımın bankacılık sektöründe uygulanması, üretim sektöründen oldukça
farklılık gösterir. Yalın yaklaşımın Bankacılık alanında başarılı sonuçlar
alması için, yalın uygulamaların bankacılık işlemlerinin yapısına göre
uyarlanarak uygulanması gerekir. Üretim ortamındaki deneyimi doğrudan
bankacılık endüstrisine uyarlamak yetersiz kalmaktadır. Bu çalışmada Yalın
üretimin bankacılık sektörüne uyarlanması ve bir benzetim çalışması
gerçekleştirilmektedir.



Yalın düşünce ile hizmet sektöründe var olan ve değer
katmayan faaliyetlerin benzetim modelinde gözlemlenerek israfın yok edilmesi
sağlanmıştır. 

Kaynakça

  • [1] C. Duthoit, S. Bartletta ve R. Bhatia, «Lean Banking, A Holistic Approach to Significant and Sustainable Value,» Echnology Dıgıtal, Fınancıal Servıces, bcgperspectives, [Online]. Available: https://www.bcg.com/publications/2010/informatio-technology-financial-institutions-it-advantage-spring-2010-lean-banking.aspx , 2010.
  • [2] İ. Cil ve Y. S. Turkan, «An ANP-based assessment model for lean enterprise transformation,» Internatıonal Journal Of Advanced Manufacturıng Technology, cilt 64, no. ISSN:0268-3768 ,DOI: 10.1007/s00170-012-4047-x, pp. 1113-1130, 2013.
  • [3] E. Pekin ve İ. Çil, «Kauçuk sektörü Poka-Yoke uygulaması,» Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt 19, no. 2, pp. 163-170, 2015.
  • [4] S. Conger, «Six sigma and business process management: in Handbook of Business Process,» no. 1, 2010.
  • [5] H. Sarıaslan, «Sıra Bekleme Sistemlerinde Simulasyon Tekniği,» Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1986. [6] J. P. Womack ve D. T. Jones, «Yalın Düşünce,» İstanbul:Optimist Yayınları, 2007.
  • [7] N. Sayer ve B. Williams, «Lean for Dummies,» Wiley Publishing, Inc.., 2007.
  • [8] F. Cantaş, S. Yalçın ve İ. Çil, «1991-2015 Yılları Arasında Yalın Üretim Alanında Yayınlanmış Makale Çalışmalarının Literatür Taraması ve İçerik Analizi,» Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi-International Social Research Congress,USAK’2017, 2017.
  • [9] I. Cil, N. O.Erdil, T. Kılıc ve B. Kosar, «Lean Logistic Network Design And Analysıs With Anylogıc,» %1 içinde LM-SCM 2016 XIV. Internatıonal Logıstıcs And Supply Chain Congress, Izmir, 2015.
  • [10] D. Goldenbaum-Gaber ve R. Rizenbach, «Implementing the Lean Approach in a Financial Organization,» Tefen Israel, http://www.tefen.com/insights/industries/, 2014.
  • [11] B. Rayner, «Trends in Lean Implementations,» Technology Forecasters Inc. www.emsnow.com, 2007.
  • [12] M. Smith, S. Paton ve J. MacBryde, «Lean implementation in a service factory: views from the front-line,» Production Planning & Control, cilt 29, no. 4, pp. 280-288, 2017.
  • [13] S. Islam, «Credit card account opening excellence using six sigma methodology,» International Journal of Lean Six Sigma, cilt 7, no. 3, pp. 294-323, 2016.
  • [14] D. Stadnicka ve R. C. Ratnayake, «Enhancing performance in service organisations: a case study based on value stream analysis in the telecommunications industry,» International Journal of Production Research, cilt 55, no. 23, pp. 6984-6999, 2017.
  • [15] W. Hadid, S. A. Mansouri ve D. Gallear, «Is lean service promising? A socio-technical perspective,» International Journal of Operations & Production Management, cilt 36, no. 6, pp. 618-642, 2016.
  • [16] R. Asnan, N. Nordin ve S. N. Othman, «Managing Change on Lean Implementation in Service Sector,» Procedia - Social and Behavioral Sciences, cilt 211, no. 313 – 319, 2015.
  • [17] T. Farrington, J. Antony ve K. D. O’Gorman, «Continuous improvement methodologies and practices in hospitality and tourism,» International Journal of Contemporary Hospitality Management, cilt 30, no. 1, pp. 581-600, 2018.
  • [18] Z. Radnor ve P. Walley, «Learning to Walk Before We Try to Run: Adapting Lean for the Public Sector,» Public Money & Management,, cilt 28, no. 1, pp. 13-20, 2008.
  • [19] L. Arbos, «Design of a Rapid Response and High Efficiency Service by Lean Production Principles: Methodology and Evaluation of Variability of Performance,» International Journal of Production Economics, cilt 80, no. 2, pp. 169-183, 2002.
  • [20] P. Ahlstrom, «Lean Service Operations: Translating Lean Production Principles to Service Operations,» International Journal of Services Technology and Management, cilt 5(5/6), pp. 545-564, 2004.
  • [21] K. Mayer, «Lean Banking,» www.evolvingexcellence.com/Blog/2008/09/leanbankıng.html, 2008.
  • [22] B. Oppenheim ve M. Ferbur, «Lean for Banks: Improving Quality, Productivity, and Morale in Financial Offices, Productivity Press,» 2014.
  • [23] A. Ahmad, «Application of Lean Six Sigma Methodology in Banking,» http://asqtorontoforum.org/asqtoronto/wp-content/uploads/2014/12/20141127-Application-of-Lean-Six-Sigma-Methodology-Application-in-Banking-FINAL.pdf, 2014.
  • [24] L. Wang ve I. Hussain, «Banking Sector Growth in China: Can Six-Sigma Be a Solution?,» nternational Journal of Business and Management, cilt 6, no. 2, pp. 169-176, 2011.
  • [25] A. Kıran ve C. Kaplan, «Applying Six Sigma Principles to Retail Banking,» US: Lean Banking Institute, 2013.
  • [26] M. Laguna ve J. Marklund, «Business Process Modeling, Simulation and Design,» Prentice Hall, New York, 2004.
  • [27] I. Cil ve M. Mala., «A multi-agent architecture for modelling and simulation of small military unit combat in asymmetric warfare,» Expert Systems with Applications, cilt 37, no. 2, pp. 1331-1343, 2010.
  • [28] I. Cil, «Internet-based CDSS for modern manufacturing processes selection and justification,» Robotics and Computer-Integrated Manufacturing, cilt 3, no. 177-190, p. 20, 2004.
  • [29] M. D. Rossetti, Simulation modeling and Arena, John Wiley & Sons, 2015.
  • [30] V. Alina-Maria, «Lean Management in Banking,» Annals Of The University Of Craiova Economic Sciences Year , cilt XXXXI No. 39., 2011.
  • [31] F. Lutz, «Lean Banking: It Is Not Always Just Single-Piece Flow,» https://www.isixsigma.com/industries/financial-services/lean-banking-it-not-always-just-single-piece-flow/, 2015.
  • [32] M. Altuntaş ve İ. Çil, «Yalın Üretim Eğitimleri ve Kullanılan Eğitim Araçları,» Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi-International Social Research Congress,USAK’2017 Sempozyumu, 20-22 Nisan 2017, İstanbul., 2017b.
  • [33] J. Banks ve J. S. Carson, «Discerete- Event System Simulation,» London: Prentice Inc., 1984.
  • [34] H. Bircan, Y. Karagöz ve Y. Kasapoğlu, «Ki-Kare ve Kolmogorov Smirnov Uygunluk Testlerinin Simulasyon ile Elde Edilen Veriler Üzerinde Karşılaştırılması,» Cumhuriyet Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü, cilt 4, no. 1, pp. 69-80, 2003.
  • [35] M. Gül, E. Çelik, A. F. Güneri ve A. T. Gümüş, «Simülasyon ile Bütünleşik Çok Kriterli Karar Verme: Bir Hastane Departmanı İçin Senaryo Seçimi Uygulaması,» İstanbul Ticaret Üniversitesi, pp. 1-18, 2012.
  • [36] G. Tarkın ve Ü. Akkuş, «Müziğin Tüketim Davranışına Etkileri,» Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt 32, pp. 303-317, 2009.
  • [37] I. Cil ve M. Mala, «A multi-agent architecture for modelling and simulation of small military unit combat in asymmetric warfare,» Expert Systems with Applications , cilt 37, no. 2, pp. 1331-1343, 2010.

Adaptation of lean production to the banking sektor and a simulation study

Yıl 2018, Cilt: 22 Sayı: 2, 622 - 636, 01.04.2018
https://doi.org/10.16984/saufenbilder.356466

Öz

Nowadays, managing
a bank branch profitably has become more difficult than it was in the past. With
the development of technology, it has become easier for customers to meet their
demands. In this direction,lean thinking provides great convenience to the bank.
Even though lean thinking has been successfully applied to many areas, it seems
that it has not been sufficiently implemented in banking. For this reason, it is
necessary to adapt lean thinking to banking applications.The aim of this study is
to improve the service and quality levels of banks by applying lean thinking in
the field of banking. It would be inadequate to adapt the applications made in the
production environment directly to the banking sector. In this study, adaptation
of lean application methods to the banking sector and a simulation study were carried
out. With the simulation study, it was tried to minimize the activities which are
regarded as waste in the banking sector. It has been ensured that activities present
in service sector and non-value adding have been observed in the simulation model
and wastes have been prevented with the help of the lean thinking.

Kaynakça

  • [1] C. Duthoit, S. Bartletta ve R. Bhatia, «Lean Banking, A Holistic Approach to Significant and Sustainable Value,» Echnology Dıgıtal, Fınancıal Servıces, bcgperspectives, [Online]. Available: https://www.bcg.com/publications/2010/informatio-technology-financial-institutions-it-advantage-spring-2010-lean-banking.aspx , 2010.
  • [2] İ. Cil ve Y. S. Turkan, «An ANP-based assessment model for lean enterprise transformation,» Internatıonal Journal Of Advanced Manufacturıng Technology, cilt 64, no. ISSN:0268-3768 ,DOI: 10.1007/s00170-012-4047-x, pp. 1113-1130, 2013.
  • [3] E. Pekin ve İ. Çil, «Kauçuk sektörü Poka-Yoke uygulaması,» Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt 19, no. 2, pp. 163-170, 2015.
  • [4] S. Conger, «Six sigma and business process management: in Handbook of Business Process,» no. 1, 2010.
  • [5] H. Sarıaslan, «Sıra Bekleme Sistemlerinde Simulasyon Tekniği,» Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1986. [6] J. P. Womack ve D. T. Jones, «Yalın Düşünce,» İstanbul:Optimist Yayınları, 2007.
  • [7] N. Sayer ve B. Williams, «Lean for Dummies,» Wiley Publishing, Inc.., 2007.
  • [8] F. Cantaş, S. Yalçın ve İ. Çil, «1991-2015 Yılları Arasında Yalın Üretim Alanında Yayınlanmış Makale Çalışmalarının Literatür Taraması ve İçerik Analizi,» Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi-International Social Research Congress,USAK’2017, 2017.
  • [9] I. Cil, N. O.Erdil, T. Kılıc ve B. Kosar, «Lean Logistic Network Design And Analysıs With Anylogıc,» %1 içinde LM-SCM 2016 XIV. Internatıonal Logıstıcs And Supply Chain Congress, Izmir, 2015.
  • [10] D. Goldenbaum-Gaber ve R. Rizenbach, «Implementing the Lean Approach in a Financial Organization,» Tefen Israel, http://www.tefen.com/insights/industries/, 2014.
  • [11] B. Rayner, «Trends in Lean Implementations,» Technology Forecasters Inc. www.emsnow.com, 2007.
  • [12] M. Smith, S. Paton ve J. MacBryde, «Lean implementation in a service factory: views from the front-line,» Production Planning & Control, cilt 29, no. 4, pp. 280-288, 2017.
  • [13] S. Islam, «Credit card account opening excellence using six sigma methodology,» International Journal of Lean Six Sigma, cilt 7, no. 3, pp. 294-323, 2016.
  • [14] D. Stadnicka ve R. C. Ratnayake, «Enhancing performance in service organisations: a case study based on value stream analysis in the telecommunications industry,» International Journal of Production Research, cilt 55, no. 23, pp. 6984-6999, 2017.
  • [15] W. Hadid, S. A. Mansouri ve D. Gallear, «Is lean service promising? A socio-technical perspective,» International Journal of Operations & Production Management, cilt 36, no. 6, pp. 618-642, 2016.
  • [16] R. Asnan, N. Nordin ve S. N. Othman, «Managing Change on Lean Implementation in Service Sector,» Procedia - Social and Behavioral Sciences, cilt 211, no. 313 – 319, 2015.
  • [17] T. Farrington, J. Antony ve K. D. O’Gorman, «Continuous improvement methodologies and practices in hospitality and tourism,» International Journal of Contemporary Hospitality Management, cilt 30, no. 1, pp. 581-600, 2018.
  • [18] Z. Radnor ve P. Walley, «Learning to Walk Before We Try to Run: Adapting Lean for the Public Sector,» Public Money & Management,, cilt 28, no. 1, pp. 13-20, 2008.
  • [19] L. Arbos, «Design of a Rapid Response and High Efficiency Service by Lean Production Principles: Methodology and Evaluation of Variability of Performance,» International Journal of Production Economics, cilt 80, no. 2, pp. 169-183, 2002.
  • [20] P. Ahlstrom, «Lean Service Operations: Translating Lean Production Principles to Service Operations,» International Journal of Services Technology and Management, cilt 5(5/6), pp. 545-564, 2004.
  • [21] K. Mayer, «Lean Banking,» www.evolvingexcellence.com/Blog/2008/09/leanbankıng.html, 2008.
  • [22] B. Oppenheim ve M. Ferbur, «Lean for Banks: Improving Quality, Productivity, and Morale in Financial Offices, Productivity Press,» 2014.
  • [23] A. Ahmad, «Application of Lean Six Sigma Methodology in Banking,» http://asqtorontoforum.org/asqtoronto/wp-content/uploads/2014/12/20141127-Application-of-Lean-Six-Sigma-Methodology-Application-in-Banking-FINAL.pdf, 2014.
  • [24] L. Wang ve I. Hussain, «Banking Sector Growth in China: Can Six-Sigma Be a Solution?,» nternational Journal of Business and Management, cilt 6, no. 2, pp. 169-176, 2011.
  • [25] A. Kıran ve C. Kaplan, «Applying Six Sigma Principles to Retail Banking,» US: Lean Banking Institute, 2013.
  • [26] M. Laguna ve J. Marklund, «Business Process Modeling, Simulation and Design,» Prentice Hall, New York, 2004.
  • [27] I. Cil ve M. Mala., «A multi-agent architecture for modelling and simulation of small military unit combat in asymmetric warfare,» Expert Systems with Applications, cilt 37, no. 2, pp. 1331-1343, 2010.
  • [28] I. Cil, «Internet-based CDSS for modern manufacturing processes selection and justification,» Robotics and Computer-Integrated Manufacturing, cilt 3, no. 177-190, p. 20, 2004.
  • [29] M. D. Rossetti, Simulation modeling and Arena, John Wiley & Sons, 2015.
  • [30] V. Alina-Maria, «Lean Management in Banking,» Annals Of The University Of Craiova Economic Sciences Year , cilt XXXXI No. 39., 2011.
  • [31] F. Lutz, «Lean Banking: It Is Not Always Just Single-Piece Flow,» https://www.isixsigma.com/industries/financial-services/lean-banking-it-not-always-just-single-piece-flow/, 2015.
  • [32] M. Altuntaş ve İ. Çil, «Yalın Üretim Eğitimleri ve Kullanılan Eğitim Araçları,» Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi-International Social Research Congress,USAK’2017 Sempozyumu, 20-22 Nisan 2017, İstanbul., 2017b.
  • [33] J. Banks ve J. S. Carson, «Discerete- Event System Simulation,» London: Prentice Inc., 1984.
  • [34] H. Bircan, Y. Karagöz ve Y. Kasapoğlu, «Ki-Kare ve Kolmogorov Smirnov Uygunluk Testlerinin Simulasyon ile Elde Edilen Veriler Üzerinde Karşılaştırılması,» Cumhuriyet Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü, cilt 4, no. 1, pp. 69-80, 2003.
  • [35] M. Gül, E. Çelik, A. F. Güneri ve A. T. Gümüş, «Simülasyon ile Bütünleşik Çok Kriterli Karar Verme: Bir Hastane Departmanı İçin Senaryo Seçimi Uygulaması,» İstanbul Ticaret Üniversitesi, pp. 1-18, 2012.
  • [36] G. Tarkın ve Ü. Akkuş, «Müziğin Tüketim Davranışına Etkileri,» Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt 32, pp. 303-317, 2009.
  • [37] I. Cil ve M. Mala, «A multi-agent architecture for modelling and simulation of small military unit combat in asymmetric warfare,» Expert Systems with Applications , cilt 37, no. 2, pp. 1331-1343, 2010.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Endüstri Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Çil

Selin Yalçın

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2017
Kabul Tarihi 20 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çil, İ., & Yalçın, S. (2018). Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması. Sakarya University Journal of Science, 22(2), 622-636. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.356466
AMA Çil İ, Yalçın S. Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması. SAUJS. Nisan 2018;22(2):622-636. doi:10.16984/saufenbilder.356466
Chicago Çil, İbrahim, ve Selin Yalçın. “Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması Ve Bir Benzetim Çalışması”. Sakarya University Journal of Science 22, sy. 2 (Nisan 2018): 622-36. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.356466.
EndNote Çil İ, Yalçın S (01 Nisan 2018) Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması. Sakarya University Journal of Science 22 2 622–636.
IEEE İ. Çil ve S. Yalçın, “Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması”, SAUJS, c. 22, sy. 2, ss. 622–636, 2018, doi: 10.16984/saufenbilder.356466.
ISNAD Çil, İbrahim - Yalçın, Selin. “Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması Ve Bir Benzetim Çalışması”. Sakarya University Journal of Science 22/2 (Nisan 2018), 622-636. https://doi.org/10.16984/saufenbilder.356466.
JAMA Çil İ, Yalçın S. Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması. SAUJS. 2018;22:622–636.
MLA Çil, İbrahim ve Selin Yalçın. “Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması Ve Bir Benzetim Çalışması”. Sakarya University Journal of Science, c. 22, sy. 2, 2018, ss. 622-36, doi:10.16984/saufenbilder.356466.
Vancouver Çil İ, Yalçın S. Yalın Üretimin Bankacılık Sektörüne Uyarlanması ve Bir Benzetim Çalışması. SAUJS. 2018;22(2):622-36.

Sakarya University Journal of Science (SAUJS)