Bu çalışmanın amacı katılımcıların boş zaman
motivasyonunu; cinsiyet, okul türü ve sınıf, değişkenleri açısından
incelemektir. Çalışmaya 691 ortaöğretim öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır.
Araştırma verilerinin elde edilmesinde kişisel bilgi formu, Pelletier,
Vallerand, Blais ve Brière tarafından geliştirilen, Mutlu (2008) tarafından
geçerlik güvenirlik çalışması yapılarak Türkçeye çevrilen “Boş Zaman Motivasyon
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya katılan katılımcıların % 55,6’nın erkek
(n=384), % 44,4’ünün kadın(n=307) olduğu belirlenmiştir. Çalışmada % 42,8
anadolu lisesi (n=296) % 36,9 meslek lisesi(n=255) ve % 20,3 spor
lisesinde(n=140) eğitim gören ortaöğretim öğrencileri yer almıştır. Veriler
SPSS 24 paket programı kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Boş
zaman motivasyon ölçeği ve alt boyutları ortalamaları demografik özellikler açısından
ayrı ayrı incelenmiştir. Araştırma sonucunda kadın katılımcıların erkek
katılımcılara oranla boş zaman motiasyonlarının genel ortalamalarında anlamlı
bir fark olmadığı görülürken, lise türüne bakıldığında Anadolu ve Meslek
lisesine nazaran Spor lisesinin boş zaman motivasyon daha yüksek olduğu
görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: Özel Sayı 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0