Amaç: Bu çalışmanın amacı iki farklı fakülte (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi) de eğitim gören öğrencilerin Restoratif Diş Tedavisi uzmanlığına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinden 306 öğrenci ve Atatürk Üniversitesinden 428 öğrenci olmak üzere toplam 734 öğrenci katıldı. Çalışmaya birinci sınıf öğrencileri dahil edilmedi. Öğrencilere demografik bilgileriyle ilgili, restoratif diş tedavisinin preklinik, klinik ve uzmanlık konularıyla ilgili ve diğer bölümlerle kıyaslanmasıyla ilgili sorular içeren 24 soruluk bir anketi doldurmaları istendi. Verilerin incelenmesinde tanımlayıcı ve frekans analizleri ve ki kare, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü ANOVA testleri kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin Restoratif Diş Tedavisini tercih ettikleri sıralama iki fakülte öğrenciler arasında farklılık göstermedi (p > 0.05). Ancak öğrencilerin okudukları dönem ile tercih sıralaması arasındaki fark anlamlıydı (p < 0.05) ve dönem artıkça tercih sıralaması olumsuz etkileniyordu.
Sonuç: Öğrenciler Restoratif Diş Tedavisi uzmanlığına kişisel olarak ilgi duysalar da maddi gelir nedeniyle üst sıralarda tercih etmemektedirler. Ayrıca fakülteler arasındaki çeşitli farklılıklarda Restoratif Diş Tedavisiyle ilgili görüşü olumlu ya da olumsuz olarak etkiler.
diş hekimliği restoratif diş tedavisi uzmanlık diş hekimliğinde uzmanlık sınavı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.