Amaç: Diş hekimliği fakültesi 1., 2., 3. ve 4. sınıflar
arasındaki dental anksiyete-korku seviyelerini karşılaştırmaktır
Gereç ve Yöntemler:Diş
hekimliği fakültesi öğrencilerinin dental girişimlere karşı olan anksiyete ve
korku seviyelerini ölçmek için Modifiye Dental Anksiyete Skalası (MDAS) ve
Dental Koaku Skalası (DKS) uygulandı. MDAS skorları ≥19 olanlar yüksek anksiyete seviyesi olduğu düşünüldü.
Bulgular:Birinci
sınıfların DKS puan ortalamaları, diğer sınıflardan anlamlı şekilde yüksek
bulunmuştur (p:0,011). Öğrencilerin MDAS skorları 5-20 arasında değişmekte olup
(ort=10.32±3.59) %3.8’inde yüksek dental anksiyete görülmektedir. Gruplar
arasında MDAS puan ortalamaları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunmamaktadır (p:0,206).
Sonuçlar:Bu çalışmanın sonucu; diş hekimliği
eğitiminin, dental anksiyete ve korku seviyesinin azalmasında etkili
olabileceğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler:Anksiyete, korku, diş hekimliği
öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.