It’s well known that over consuming of tabacco and the similar addictive products are caused fatal diseases, and have an economical cost perspective and also damage the nature. Therefore, countries try to reduce the usage of smoking via taxes. Therefore, there would be no reaction because of not being banned, consumers may smoke only if face to the high taxes. But there is a question mark on how effective do these kind of taxes on consumption of tabacco and the similar addictive products. In this study, the effectiveness of special consumption taxes on tabacco and the similar addictive products are being calculated and also compared with other preventive methods of tabacco and the similar addictive products. Therefore, appropriate sample was selected, datas were collected and analysed
Sigara ve benzer nitelikteki alışkanlık yaratan ürünlerin tüketiminin ölüme kadar gidebilecek ciddi rahatsızlıklara neden olduğu ve aynı zamanda ekonomi ve çevreye de zarar verdiği bilinen bir gerçekliktir. Bu yüzden ülkeler, sigara tüketimini azaltmak için vergilere başvurmaktadır. Vergiler sayesinde tüketim tamamen yasaklanmadığı için her hangi bir tepki oluşmayacaktır. Bu anlamda özel tüketim vergisi düzenleyici ve caydırıcı bir özelliğe sahip olduğu düşünülerek sosyal bir kontrol aracı olarak kullanılmaktadır. Ancak vergiler yoluyla yapılan müdahalelerin, ne derecede etkili olduğu tartışmaya açıktır. Bu çalışmada, sigara ve benzer nitelikli alışkanlık yaratan ürünler üzerinden alınan özel tüketim vergisinin, diğer sigara talebini azaltmaya yönelik düzenlemelere göre etkinliği, özel tüketim vergisinin tüketimi azaltma konusunda ne derece etkili olduğu ve yüksek oranda özel tüketim vergisi alınmasının kayıt dışı duruma neden olup olmadığı araştırılmıştır. Bu doğrultuda sonuç elde etmek amacıyla, sigara ve benzer nitelikli alışkanlık yaratan ürünleri tükettiği düşünülen bir örneklem seçilerek, anket çalışması uygulanmış ve analiz edilerek sonuçlar kaydedilmiştir
Diğer ID | JA55CJ32DZ |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |