Expenditure on education may help foster economic growth, enhance productivity, contribute to people’s personal and social development, and help reduce social inequalities. Education is at the core of the Europe 2020 strategy. However, education systems require resources in order to function and it is important to measure how much they cost and who funds them. The proportion of total financial resources devoted to education is one of the key choices made by governments in each country of the EU. Most of the education expenditure in the EU comes from public funds. In this study, public expenditure on education in the EU-27 will be examined for 2000-2013 period. For this period, general trends in public expenditure on education will be analyzed and differences between countries will be explained. In addition, factors which act on education spending will be explained
Eğitim harcamaları, ekonomik büyümeyi teşvik eder, verimliliği artırır, insanların kişisel ve sosyal gelişimine katkıda bulunur ve sosyal eşitsizliklerinin azaltılmasına yardımcı olur. olabilir. Eğitim Avrupa 2020 stratejisinin temel taşlarından biridir. Ancak, eğitim sisteminin kendisinden beklenenleri yerine getirebilmesi için kaynak ihtiyacı vardır ve bu ihtiyacının ne kadar olduğu ile kim tarafından karşılanacağı önemlidir. Avrupa Birliği ülkelerinin hepsinde eğitime ayrılan kaynakların tercihi devletler tarafından gerçekleştirilir. AB ülkeleride eğitim harcamalarının önemli bir bölümü kamu kaynaklarından sağlanır. Bu çalışmada AB-27 ülkelerinin eğitim harcamaları 2000-2013 yılları için incelenecektir. Aynı dönem için devlet eğitim harcamalarındaki genel eğilimler belirlenecek, üye ülkeler arasındaki farklılıklar ortaya konulacaktır. Ayrıca, eğitim harcamaları üzerinde etki yaratan faktörler de açıklanacaktır
Diğer ID | JA69AU23TK |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 |