Eksik
veya hatalı tanı acil serviste sık karşılaşılan bir durumdur. Bir hastanın ilk
muayenesinde konulamayan tanı daha sonraki süreçte tespit edilirse, atlanmış
tanıdan bahsedilir.
Bu
çalışmanın amacı, tanı atlama ile ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve
konuya yönelik öneriler sunmaktır. Acil servislerde daha fazla sayıda hastanın
daha tecrübeli doktorlar tarafından görülmesi ve tecrübesiz doktorların daha
iyi denetlenmesi, doktorların çalışma ortam ve sürelerinin, uyku düzenlerinin
optimal düzeyde olması sağlanmalıdır. Hataların azaltılması hedeflenerek eğitim
programlarının uygunluğu ve kalitesi arttırılmalıdır. Dikkatli, detaylı öykü ve
fizik muayene standardizasyonu sağlanmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır