Amaç: Hemşirelik
bakımında terapötik oyunun kullanılması, çocuklarla bir bağ ve iletişim
kurulmasına yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, çocuk hemşirelerinin
terapötik oyunu kullanmaları ile çocuk sevme durumları arasındaki ilişkinin ve
etkileyen faktörlerin incelenmesidir.
Gereç
ve Yöntemler: Kesitsel tanımlayıcı tipte araştırmada veriler
15.05.2019-20.07.2019 tarihleri arasında elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini,
bir çocuk hastanesinde çalışan 178 hemşire, örneklemini ise çalışmaya katılmayı
kabul eden 108 hemşire (%60.6) oluşturmuştur. Araştırma verileri “Hemşire
Tanıtım Formu”, “Çocuk Hemşirelerinin Terapötik Oyunu Kullanmasına Yönelik
Bilgi Formu” ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular:
Çalışmaya katılan hemşirelerin yaş ortalaması 31.50±2.60, %63.8’i lisans
mezunu, %81.5’i kadın ve %56.5’i 1-5 yıl arasında çocuk servisinde
çalışmaktadır. Hemşirelerin %43.5’inin terapötik oyunu servislerde kullandığı,
terapötik oyunu kullanmayan hemşirelerin %53.6’sının zaman yetersizliği
nedeniyle kullanmadıkları saptanmıştır. Çocuk hemşirelerinin ölçek toplam puan
ortalamalarının 84.54±14.76 olduğu belirlenmiştir. Terapötik oyunu kullanan
hemşirelerin çocuk sevme ölçek puan ortalamalarının terapötik oyunu kullanmayan
hemşirelere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p=0.043).
Sonuç:
Çocuk
hemşirelerinin terapötik oyunu servis ortamında yeterince kullanmadıkları,
çocukları seven hemşirelerin terapötik oyunu daha fazla tercih ettikleri
belirlenmiştir.
Objective:
The use of therapeutic play in nursing care helps to
establish a bond and communication with children. The aim of this study
is to investigate the relationship between the use of therapeutic game of
pediatric nurses and their liking of children.
Materials
and Methods: In the
cross-sectional descriptive study, the data were obtained between
15.05.2019-20.07.2019. The population of the study consisted of 178 nurses
working in a pediatric hospital. A total of 108 nurses (60.6%) who accepted to
participate in the study constituted the sample although it was
aimed to reach the whole universe. The data were collected by using “Nurse
Introduction Form”, Bilgi Information Form for Pediatric Nurses to Use
Therapeutic Play ”and“Barnett Liking of Children Scale”.
Results:
The mean age of the nurses participating in the
study was 31.50 ± 2.60, 63.8% were undergraduate graduates, 81.5% were women
and 56.5% were working in the pediatric service between 1-5 years. It was
determined that 43.5% of the nurses use the therapeutic play in the clinics and
53.6% of the nurses who did not use the therapeutic play did not use it due to
lack of time. The mean total
score of pediatric nurses was found to be 84.54 ± 14.76. It was determined that
the mean scores of child liking scale of nurses using therapeutic play were
higher than nurses who did not use therapeutic play and the difference was
significant (p=0.043).
Conclusion:
It was determined that the pediatric nurses did not
use the therapeutic game sufficiently in the clinical setting and the nurses
who loved the children preferred the therapeutic game more.
child liking of child therapeutic play pediatric nursing hospital
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır