Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANKARA İLİ 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ANADİLDE DUA DENEYİMİ İLE SOSYAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 35 - 44, 02.07.2019
https://doi.org/10.33537/sobild.2019.10.2.4

Öz

Bu çalışmada, okul öncesi çocuklarda anadilde dua
deneyimi ile sosyal davranış ilişkisi araştırılmıştır. Okul
öncesi dönem çocuklarında çeşitli nedenlerle, içe
kapanıklık, öfke ile zarar verme, yalan söyleme gibi sosyal
davranış sorunları ortaya çıkabilmektedir. Bu davranış
sorunlarının azaltılması için kendi dilinde dua etme
deneyiminin, çocuğa içsel bir pekiştirme sağlayacağı, onu
manevi açıdan güçlendireceği, sorunlarla baş etme
kapasitesini artıracağı ve çocuğun sosyal davranışlarını
belirlemede etkili olacağı düşünülmüştür. Bu düşünceyle
sekiz oturum boyunca Türkçe dua etkinlikleri düzenlenmiş
ve dua etkinliklerinin çocukların sosyal davranışları
üzerindeki yansıması, öğretmen formu aracılığıyla
uygulanan okul öncesi sosyal davranış ölçeğinin ön-test ve
son-test verileri karşılaştırılarak araştırılmıştır.
Uygulamalar neticesinde çocukların sosyal davranış
sorunlarının azaldığı saptanmıştır. Araştırma bulgularına
göre dua deneyiminin çocukların sosyal davranışları
üzerinde olumlu etkisinin olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Albayrak, A. (2013). Gençlerde Dua Psikolojisi. İstanbul: Düşünce
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Psikolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esra Aydınbaş

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydınbaş, E. (2019). ANKARA İLİ 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARDA ANADİLDE DUA DENEYİMİ İLE SOSYAL DAVRANIŞ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 35-44. https://doi.org/10.33537/sobild.2019.10.2.4