Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAZINSAL ÖĞRENME ODAĞINDA DİLSEL YAPILANMAYA İLİŞKİN GÖRÜNÜMLER

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 105 - 111, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.9

Öz

Bu çalışma, yazınsal öğrenme sürecinin (literarischer
Lernprozess) dilsel yapılanma düzeyinde sunduğu olanakları,
yazın öğretimine yönelik bileşenler açısından ele almayı
amaçlamaktadır. Çalışmada, yazın öğretiminin dilsel öğrenme
süreci ile kurduğu bağ, özellikle üst bilişsel donanımlar açısından
ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, çalışmada, yazınsal
öğrenme sürecinin temel bileşenlerini 11 görünüş ile ortaya koyan
Spinner'in (2006) modeli, yazınsal öğrenme ve dilsel yapılanma
ilişkisini temellendiren model olarak ele alınmıştır. Çalışma,
Spinner'in kavramsal çerçevesine dayalı olarak oluşturulan görev
sorularını, geliştirilebilir bir öneri (taslak) niteliğinde sunmayı
amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Abraham, U. (2015). Literarisches Lernen in kulturwissenschaftlicher Sicht. Leseräume. Zeitschrift für Literalität in Schule und Forschung, 2, 6-15
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevgi Çıkrıkçı

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çıkrıkçı, S. (2022). YAZINSAL ÖĞRENME ODAĞINDA DİLSEL YAPILANMAYA İLİŞKİN GÖRÜNÜMLER. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 105-111. https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.9