BibTex RIS Kaynak Göster

An Artist Under the Shadow of Masculine Domination: Alma (Mahler)

Yıl 2016, Sayı: 34, 223 - 242, 01.06.2016

Öz

After receiving a devastating letter on December 1901 written by Gustav Mahler, Alma is very disappointed. From now on, Alma is expected to have only one profession which is to make her husband happy. After a short period of hesitation, Alma accepts what Gustav Mahler requested and the couple gets married on March 1902. Starting the inquiry from the letter Alma received, this study will prove us that Alma was under symbolic violence and masculine domination during her marriage with Gustav Mahler. While Gustav Mahler imposed his masculine illusio to Alma, Alma was supposed to obey the

Kaynakça

  • ANTMEN, A., 2014, Kimlikli Bedenler. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • ARENDT, H., 2003, Şiddet Üzerine. (B. Peker, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BARHAM, J., 2007, The Cambridge Companion to Gustav Mahler. Cambridge:
  • Cambridge University Press. BARRY, .J., LEWIS, S.F. 2014, Metin Stratejileri Sanat Üretiminin Politikası. Ahu Antmen
  • (Ed.), Sanat Cinsiyet (Dördüncü baskı) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları BOURDIEU, P., 1995, Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. (H. Tufan, Çev.),
  • İstanbul: Kesit Yayıncılık. BOURDIEU, P., 1999, Sanatın Kuralları: Yazınsal Alanın Oluşumu ve Yapısı. (N. Kamil Sevil, Çev.), İstanbul: YKY Yayınları.
  • BOURDIEU, P., 2015, Eril Tahakküm (İkinci baskı). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BOURDIEU, P., & WACQUANT, L., 2012, Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar
  • (Altıncı baskı). (N. Ökten, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları. DILKEY, A., 2005, “Alma Mahler and Vienna: The City That Loved Her”. Electronic
  • Theses, Treatises and Dissertations, Paper 79. EAGLETON, T., 1994, “Ideology and Its Vicissitudes in Western Marxism”, Slavoj Žižek
  • (Ed.), in Mapping Ideology (179 – 226), London: Verso. ERGUR, A., 2002, Portedeki Hayalet, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • GIROUD, F., 2008, Alma Mahler veya Sevilme Sanatı. (A. Öktem, Çev.), İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • GOMBRICH, E.H., 1986, Sanatın Öyküsü. (Ö. Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • GOMBRICH, E.H., 1995, The Story of Art. (16th Edition). London: Phaidon Press.
  • JANSON, H. W., 1962, History of Art: A Survey of the Major Visual Arts from the Dawn of
  • History to the Present Day. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education. KEEGAN, S., 1992, The Bride of the Wind: The Life and Times of Alma Mahler – Werfel.
  • New York: Viking Penguin. KRAIS, B., 2006,. “Gender, Sociological Theory and Bourdieu’s Theory of Practie”,
  • Theory, Culture, Society, 23 (6): 119 – 134. La GRANGE, H, 1995, Gustav Mahler, Volume 2:Vienna: The Years of Challenge (1897 – 1904). New York: Oxford University Press.
  • MAHLER, A, 1949, Gustav Mahler: Memories and Letters. (B. Creighton, Trans.) New
  • York: The Viking Press. Mc ROBBIE, A., 2002, Pierre Bourdieu: From the Study to the Street. Erişim tarihi: 1
  • Ekim 2015, https://www.opendemocracy.net/node/292
  • NOCHLIN, L., 2014, “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?”, Ahu Antmen (Ed.), Sanat
  • Cinsiyet (Dördüncü baskı) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları. ÖZTİMUR, N., 2007, Feminist Teoride Pierre Bourdieu Tartışmaları. G. Çeğin vd. (Ed.),
  • Ocak ve Zanaat: Pierre Bourdieu Derlemesi (İkinci baskı) içinde, İstanbul: İletişim. WOOLF, V. 2012, Deniz Feneri. (K. Güney, Çev.), İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.

ERİL TAHAKKÜMÜN GÖLGESİNDE BİR SANATÇI: ALMA (MAHLER)

Yıl 2016, Sayı: 34, 223 - 242, 01.06.2016

Öz

Aralık, 1901’de Gustav Mahler tarafından yazılmış yıkıcı bir mektup aldıktan sonra Alma çok büyük hayal kırıklığına uğrar. Bundan sonra, Alma’dan tek mesleğinin kocasını sevmek olması beklenmektedir. Kısa süreli bir tereddütten sonra, Alma, Gustav Mahler’in isteğini kabul eder ve çift Mart, 1902’de evlenir. Araştırmayı Alma’nın aldığı mektuptan başlatan bu çalışma, bize Alma’nın Gustav Mahler’le evliliği boyunca sembolik şiddet ve eril tahakküm altında olduğunu kanıtlayacaktır. Gustav Mahler eril illusio’sunu Alma’ya dayatırken, Alma’nın aşk oyununun kurallarına uyması ve dayatılmış dişil habitus ile sınırlandırılmış sanat alanı içerisinde konumlanması beklenmiştir. Son olarak, bu çalışma bize gösterecektir ki Alma, Gustav Mahler’e itaat etmeseydi Gustav Mahler’in Alma’ya tahakkümü mümkün olmazdı. Bu nedenle, Gustav Mahler ve Alma arasındaki işbirliği ve suç ortaklığının eril tahakkümü güçlendirdiği iddia edilebilir

Kaynakça

  • ANTMEN, A., 2014, Kimlikli Bedenler. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • ARENDT, H., 2003, Şiddet Üzerine. (B. Peker, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BARHAM, J., 2007, The Cambridge Companion to Gustav Mahler. Cambridge:
  • Cambridge University Press. BARRY, .J., LEWIS, S.F. 2014, Metin Stratejileri Sanat Üretiminin Politikası. Ahu Antmen
  • (Ed.), Sanat Cinsiyet (Dördüncü baskı) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları BOURDIEU, P., 1995, Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. (H. Tufan, Çev.),
  • İstanbul: Kesit Yayıncılık. BOURDIEU, P., 1999, Sanatın Kuralları: Yazınsal Alanın Oluşumu ve Yapısı. (N. Kamil Sevil, Çev.), İstanbul: YKY Yayınları.
  • BOURDIEU, P., 2015, Eril Tahakküm (İkinci baskı). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BOURDIEU, P., & WACQUANT, L., 2012, Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar
  • (Altıncı baskı). (N. Ökten, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları. DILKEY, A., 2005, “Alma Mahler and Vienna: The City That Loved Her”. Electronic
  • Theses, Treatises and Dissertations, Paper 79. EAGLETON, T., 1994, “Ideology and Its Vicissitudes in Western Marxism”, Slavoj Žižek
  • (Ed.), in Mapping Ideology (179 – 226), London: Verso. ERGUR, A., 2002, Portedeki Hayalet, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • GIROUD, F., 2008, Alma Mahler veya Sevilme Sanatı. (A. Öktem, Çev.), İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • GOMBRICH, E.H., 1986, Sanatın Öyküsü. (Ö. Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • GOMBRICH, E.H., 1995, The Story of Art. (16th Edition). London: Phaidon Press.
  • JANSON, H. W., 1962, History of Art: A Survey of the Major Visual Arts from the Dawn of
  • History to the Present Day. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education. KEEGAN, S., 1992, The Bride of the Wind: The Life and Times of Alma Mahler – Werfel.
  • New York: Viking Penguin. KRAIS, B., 2006,. “Gender, Sociological Theory and Bourdieu’s Theory of Practie”,
  • Theory, Culture, Society, 23 (6): 119 – 134. La GRANGE, H, 1995, Gustav Mahler, Volume 2:Vienna: The Years of Challenge (1897 – 1904). New York: Oxford University Press.
  • MAHLER, A, 1949, Gustav Mahler: Memories and Letters. (B. Creighton, Trans.) New
  • York: The Viking Press. Mc ROBBIE, A., 2002, Pierre Bourdieu: From the Study to the Street. Erişim tarihi: 1
  • Ekim 2015, https://www.opendemocracy.net/node/292
  • NOCHLIN, L., 2014, “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?”, Ahu Antmen (Ed.), Sanat
  • Cinsiyet (Dördüncü baskı) içinde, İstanbul: İletişim Yayınları. ÖZTİMUR, N., 2007, Feminist Teoride Pierre Bourdieu Tartışmaları. G. Çeğin vd. (Ed.),
  • Ocak ve Zanaat: Pierre Bourdieu Derlemesi (İkinci baskı) içinde, İstanbul: İletişim. WOOLF, V. 2012, Deniz Feneri. (K. Güney, Çev.), İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63ZS65EH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ozan Eren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Eren, O. (2016). ERİL TAHAKKÜMÜN GÖLGESİNDE BİR SANATÇI: ALMA (MAHLER). Sosyoloji Dergisi(34), 223-242.

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS