BibTex RIS Kaynak Göster

Loneliness in A Group University Nursing Students

Yıl 2009, Sayı: 16, 62 - 73, 01.03.2009

Öz

Objective: The aims of this study were to explore
the level of loneliness, affecting factors and their
relationships to sociodemographic variables among
nursing students of the Health High School at Sinop
University.
Method:The study sample consisted of 154
Health High School students in Sinop University. In
the study data were collected via a 15–items
questionnaire and UCLA loneliness scale in 2007.
Conclusion: It has been found out the
average of their age is 20,18±1,56, and 65,6 % of
these students are staying with their friends in a flat,
34,4 % of them were staying High School dormitory.
Also it was determined that the most of the patients
48.1% have middle of level loneliness points
(36,54±7,72). In accordance with the findings obtained
from the research carried out, it was found out that
loneliness levels of the undergraduates varied
according to mothers’ educational levels and jobs,
fathers’ educational levels and they meet or not
university education expenses (p<0,05). It is found
that the loneliness levels was increased with
decreasing mother education level (x²:18,199, p<0.05).
Also it is found that the loneliness levels was increased
with not meeting expenses in university (x²:10,448,
p<0.05). A significant relationship did not exist between
level of loneliness and attend school of class, place of
residence, place of family living, fathers’ jobs, level
of income, to evaluate self success state in university
(p>0,05).

Kaynakça

  • İnanç, N., Savaş, H., Tutkun, H., Herken, H., Sa- vaş, E.: Gaziantep Üniversitesi Mediko-Sosyal Merkezi’nde psikiyatrik açıdan incelenen öğren- cilerin klinik ve sosyo-demografik özellikleri. Ana- dolu Psikiyatri Dergisi 2004, 5:222-230 (http:// www. lokman.cu.edu.tr/ psikiyatri/ derindex/ apd/ fulltext/ 2004, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Kozaklı, H: Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık Ve Sos- yal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Karşı- laştırılması. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Danışman:Yrd.Doç.Dr. Ertuğrul Gödelek, Mersin, 2006.
  • Kılınç, H., Sevim, S.A.: Ergenlerde yalnızlık ve bilişsel çarpıtmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:38, Sayı:2, 2005, s.67-89
  • (http://www.education.ankara.edu.tr/abfdergi/ pdf/2005, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Buluş, M.:Üniversite öğrencilerinde yalnızlık. Pamukka- le Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:3, (http://www.egitimdergi.pamukkale.edu.tr/ makale/sayı3/9, erişim tarihi: 26/10/2007).
  • Azizoğlu, S.: Psikolojik yardım arama davranışını et- kileyen bazı faktörler açısından kriz merkezine başvuran ve başvurmayan bireylerin karşı- laştırılması. Kriz Dergisi Cilt:1, Sayı:3, 143-149
  • (http://www.ankara.edu.tr/kutuphane/kriz-dergi- si, erişim tarihi:06/12/2007).
  • Yıldırım, İ.: Akademik başarının yordayıcısı olarak yal- nızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacette- pe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2000, :167-176 (www.egitimdergisi. hacettepe.edu. tr/2001, erişim tarihi:05/12/2007).
  • Yüksel, G.: Üniversite öğrencilerinin utangaçlık düzey- lerini etkileyen faktörler. G.Ü. Gazi Eğitim Fakül- tesi Dergisi. Cilt:22, Sayı:3, 2002, s.37-57 (http:// www.gefad.gazi.edu.tr, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Eskin, M.: Ergenlikte yalnızlık, baş etme yöntemleri ve yalnızlığın intihar davranışı ile ilişkisi. Klinik Psi- kiyatri 2001; 4:5-11.
  • Odacı, H.: İnsan ilişkileri beceri eğitiminin üniver- site öğrencilerinin yalnızlık düzeylerine etki- si. Psikiyatri Psikoloji Psikofarmokoloji (3P) Dergisi. 2003, Cilt:11, Sayı:4, Abstract (http:// www.3pdergisi.com/2003-vol 11-4.html, erişim tarihi: 05/12/2007).
  • Hamamcı, Z., Duy, B.: Bilişsel davranışcı yaklaşıma dayalı sosyal beceri eğitiminin üniversite öğren- cilerinin yalnızlık düzeyleri ve fonksiyonel olma- yan tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulamaları, Abstract (http://www.ebuline.com/ sayfa/arşiv/ 471.htm, erişim tarihi: 05/12/2007).
  • Deniz, E., Hamarta, E..: Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri ve yalnızlık düzeylerinin bağlanma stilleri açısından incelenmesi. VII. Ulusal Psikolojik Da- nışma ve Rehberlik Kongresi (http://www.inonu. edu.tr/kongre/pdr2003/ozet.pdf-05/12/2007).
  • Odacı, H.:Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma biçimlerinin yalnızlık düzeyleri ile ilişkisi. Psikiyat- ri Psikoloji Psikofarmokoloji (3P) Dergisi. 2004,
  • Cilt:12, Sayı:3, Abstract (http://www.psikiyatridi- zini.org/viewarticle.php?article-id=1808, erişim tarihi:05/12/2007).
  • Erözkan, A., Kılıç, A.: Lise öğrencilerinin bağlanma stilleri ve yalnızlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Abstract (http://www.ino- nu.edu.tr/kongre/pdr2003/ozet.pdf-05/12/2007). posta/35.doc,erişim tarihi: 26/10/2007).

Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık

Yıl 2009, Sayı: 16, 62 - 73, 01.03.2009

Öz

Amaç: Bu çalışmada Sinop Üniversitesi Sağlık
Yüksekokulu hemşirelik öğrencilerinin yalnızlık düzeyi,
etkileyen faktörler ve bazı sosyo-demografik değişkenlerle
ilişkisi incelenmiştir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın örneklemini Sinop
Üniversitesinde Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 154
öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veriler 15 soruluk
anket formu ve UCLA yalnızlık ölçeği aracılığıyla 2007
yılında toplanmıştır.
Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamalarının
20,18±1,56 olduğu, %65,6’sının arkadaşlarıyla
birlikte evde, %34,4’ünün Yüksekokul yurdunda
kaldığı saptanmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin büyük
çoğunluğunun %48.1’inin orta düzey yalnızlık puanına
(36,54±7,72) sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırma
sonucunda elde edilen bulgulara göre, üniversite
öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin annelerinin eğitim
düzeyine ve mesleğine, babalarının eğitim düzeyine
ve üniversite ihtiyaçlarını karşılama/karşılamama
durumuna göre farklılaştığı belirlenmiştir (p<0,05). Bu
çalışmada annelerin eğitim düzeyinin azalmasına
bağlı olarak yalnızlık düzeyinin arttığı belirlenmiştir
(x²:18,199, p<0.05). Aynı zamanda öğrencilerin üniversitedeki
ihtiyaçlarını karşılayamamalarına bağlı
olarak da yalnızlık düzeylerinin yükseldiği saptanmıştır
(x²:10,448, p<0.05). Yalnızlık düzeyi ile sınıfı, kaldığı
yer, ailenin yaşadığı yerleşim birimi, babanın mesleği,
gelir durumu, üniversitedeki kendi başarı durumunu
değerlendirme durumu arasında anlamlı bir
ilişki bulunamamıştır (p>0,05).

Kaynakça

  • İnanç, N., Savaş, H., Tutkun, H., Herken, H., Sa- vaş, E.: Gaziantep Üniversitesi Mediko-Sosyal Merkezi’nde psikiyatrik açıdan incelenen öğren- cilerin klinik ve sosyo-demografik özellikleri. Ana- dolu Psikiyatri Dergisi 2004, 5:222-230 (http:// www. lokman.cu.edu.tr/ psikiyatri/ derindex/ apd/ fulltext/ 2004, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Kozaklı, H: Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık Ve Sos- yal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Karşı- laştırılması. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Danışman:Yrd.Doç.Dr. Ertuğrul Gödelek, Mersin, 2006.
  • Kılınç, H., Sevim, S.A.: Ergenlerde yalnızlık ve bilişsel çarpıtmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:38, Sayı:2, 2005, s.67-89
  • (http://www.education.ankara.edu.tr/abfdergi/ pdf/2005, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Buluş, M.:Üniversite öğrencilerinde yalnızlık. Pamukka- le Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:3, (http://www.egitimdergi.pamukkale.edu.tr/ makale/sayı3/9, erişim tarihi: 26/10/2007).
  • Azizoğlu, S.: Psikolojik yardım arama davranışını et- kileyen bazı faktörler açısından kriz merkezine başvuran ve başvurmayan bireylerin karşı- laştırılması. Kriz Dergisi Cilt:1, Sayı:3, 143-149
  • (http://www.ankara.edu.tr/kutuphane/kriz-dergi- si, erişim tarihi:06/12/2007).
  • Yıldırım, İ.: Akademik başarının yordayıcısı olarak yal- nızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacette- pe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2000, :167-176 (www.egitimdergisi. hacettepe.edu. tr/2001, erişim tarihi:05/12/2007).
  • Yüksel, G.: Üniversite öğrencilerinin utangaçlık düzey- lerini etkileyen faktörler. G.Ü. Gazi Eğitim Fakül- tesi Dergisi. Cilt:22, Sayı:3, 2002, s.37-57 (http:// www.gefad.gazi.edu.tr, erişim tarihi:26/10/2007).
  • Eskin, M.: Ergenlikte yalnızlık, baş etme yöntemleri ve yalnızlığın intihar davranışı ile ilişkisi. Klinik Psi- kiyatri 2001; 4:5-11.
  • Odacı, H.: İnsan ilişkileri beceri eğitiminin üniver- site öğrencilerinin yalnızlık düzeylerine etki- si. Psikiyatri Psikoloji Psikofarmokoloji (3P) Dergisi. 2003, Cilt:11, Sayı:4, Abstract (http:// www.3pdergisi.com/2003-vol 11-4.html, erişim tarihi: 05/12/2007).
  • Hamamcı, Z., Duy, B.: Bilişsel davranışcı yaklaşıma dayalı sosyal beceri eğitiminin üniversite öğren- cilerinin yalnızlık düzeyleri ve fonksiyonel olma- yan tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulamaları, Abstract (http://www.ebuline.com/ sayfa/arşiv/ 471.htm, erişim tarihi: 05/12/2007).
  • Deniz, E., Hamarta, E..: Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri ve yalnızlık düzeylerinin bağlanma stilleri açısından incelenmesi. VII. Ulusal Psikolojik Da- nışma ve Rehberlik Kongresi (http://www.inonu. edu.tr/kongre/pdr2003/ozet.pdf-05/12/2007).
  • Odacı, H.:Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma biçimlerinin yalnızlık düzeyleri ile ilişkisi. Psikiyat- ri Psikoloji Psikofarmokoloji (3P) Dergisi. 2004,
  • Cilt:12, Sayı:3, Abstract (http://www.psikiyatridi- zini.org/viewarticle.php?article-id=1808, erişim tarihi:05/12/2007).
  • Erözkan, A., Kılıç, A.: Lise öğrencilerinin bağlanma stilleri ve yalnızlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Abstract (http://www.ino- nu.edu.tr/kongre/pdr2003/ozet.pdf-05/12/2007). posta/35.doc,erişim tarihi: 26/10/2007).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Zeliha Koç Bu kişi benim

Zeynep Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Koç, Y. D. D. Z., & Sağlam, Z. (2009). Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 16(16), 62-73. https://doi.org/10.21560/spcd.02996
AMA Koç YDDZ, Sağlam Z. Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Mart 2009;16(16):62-73. doi:10.21560/spcd.02996
Chicago Koç, Yrd. Doç. Dr. Zeliha, ve Zeynep Sağlam. “Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 16, sy. 16 (Mart 2009): 62-73. https://doi.org/10.21560/spcd.02996.
EndNote Koç YDDZ, Sağlam Z (01 Mart 2009) Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 16 16 62–73.
IEEE Y. D. D. Z. Koç ve Z. Sağlam, “Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 16, sy. 16, ss. 62–73, 2009, doi: 10.21560/spcd.02996.
ISNAD Koç, Yrd. Doç. Dr. Zeliha - Sağlam, Zeynep. “Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 16/16 (Mart 2009), 62-73. https://doi.org/10.21560/spcd.02996.
JAMA Koç YDDZ, Sağlam Z. Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;16:62–73.
MLA Koç, Yrd. Doç. Dr. Zeliha ve Zeynep Sağlam. “Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 16, sy. 16, 2009, ss. 62-73, doi:10.21560/spcd.02996.
Vancouver Koç YDDZ, Sağlam Z. Bir Grup Üniversite Hemşirelik Öğrencisinde Yalnızlık. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;16(16):62-73.